Reis naar amerika
zondag 23 september 2012 om 19:32
Lieve viva-meiden!
Mijn vriend en ik willen graag een reis gaan maken naar Amerika.
We zouden niet weten welke staat het mooiste is om heen te reizen, en met welk budget we een beetje rekening moeten houden?
We willen ongeveer 2 weken gaan, dus geen hele roadtrip!
We willen volgend jaar ongeveer rond September gaan!
Zijn jullie al eens in amerika geweest? zoja, viel het mee of tegen? En waar zijn jullie geweest? En wat waren jullie zo'n beetje kwijt voor de gehele reis?
Als iemand tips, of verhalen heeft hoor ik ze graag!
Liefs, Wished
Mijn vriend en ik willen graag een reis gaan maken naar Amerika.
We zouden niet weten welke staat het mooiste is om heen te reizen, en met welk budget we een beetje rekening moeten houden?
We willen ongeveer 2 weken gaan, dus geen hele roadtrip!
We willen volgend jaar ongeveer rond September gaan!
Zijn jullie al eens in amerika geweest? zoja, viel het mee of tegen? En waar zijn jullie geweest? En wat waren jullie zo'n beetje kwijt voor de gehele reis?
Als iemand tips, of verhalen heeft hoor ik ze graag!
Liefs, Wished
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
zondag 23 september 2012 om 19:45
Leuk! 4 keer geweest, 2 keer westkust, 2 keer oostkust. Westen is mooier. Denk aan Grand Canion enzo. San Francisco en San Diego zijn erg leuk. Las Vegas... Je kunt tips halen uit de twee weekse reis bij Fox. Oostkust is ook mooi, vooral Miami vond ik gaaf, maar september zit je met orkanen. Budget per persoon is denk ik max 2500 euro. Oostkust kan goedkoper.
zondag 23 september 2012 om 19:51
Ik heb een rondreis gedaan met nationale vluchten. Dat gaat in zo´n korte tijd sneller dan met de auto, maar natuurlijk wel een stuk duurder. Ik zou je geen advies kunnen geven, wat te gaan zien. Alles is gewoon mooi en leuk in Amerika, op vakantiegebied. Ik vind Miami, Orlando, Fort Lauderdale, Key West misschien het leukste. Hoewel Los Angeles, Las Vegas, San Francisco ook heel leuk is. Of New York, Boston, Washington.
zondag 23 september 2012 om 20:07
Wil je een auto of een camper? Hotels of een hostel, of bed and breakfast?
Er zijn diverse aanbieders die een fly-drive aanbieden, daar staan ook vaak routes bij aanbevolen, en je kunt dan ook zien of googlen wat een hotel kost. Als je nationale parken wilt bekijken kun je ook makkelijk de site bekijken voor prijzen.
Haal boeken in de bieb of ga je op internet oriënteren waar je heen zou willen, dan kan er gericht tips worden gegeven.
Hou er ook rekening mee dat je in Amerika eerst een nacht moet overnachten voor je een auto of camper mee krijgt. Dat gaat, naast je reisdag, ook nog eens van je 2 weken af.
Er zijn diverse aanbieders die een fly-drive aanbieden, daar staan ook vaak routes bij aanbevolen, en je kunt dan ook zien of googlen wat een hotel kost. Als je nationale parken wilt bekijken kun je ook makkelijk de site bekijken voor prijzen.
Haal boeken in de bieb of ga je op internet oriënteren waar je heen zou willen, dan kan er gericht tips worden gegeven.
Hou er ook rekening mee dat je in Amerika eerst een nacht moet overnachten voor je een auto of camper mee krijgt. Dat gaat, naast je reisdag, ook nog eens van je 2 weken af.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zondag 23 september 2012 om 20:13
Oke himalaya! Bedankt voor je informatie, heb ik zeker wat aan!
Ja we wilden eigenlijk toch richting, los angeles, san fransisco, san diego. Dit hadden we al in onze gedachten en nu staat het eigenlijk vast!
We willen waarschijndelijk wel gewoon in een hotel, zonder auto! Gewoon lekker de stad bekijken ect. Vinden we voor nu genoeg, ook omdat we maar 2 weken hebben!
Willen sowieso over een aantal jaren, gewoon voor langere tijd gaan.. 4 weken of langer.. Dan hebben we echt tjid om rond te trekken...
Ja we wilden eigenlijk toch richting, los angeles, san fransisco, san diego. Dit hadden we al in onze gedachten en nu staat het eigenlijk vast!
We willen waarschijndelijk wel gewoon in een hotel, zonder auto! Gewoon lekker de stad bekijken ect. Vinden we voor nu genoeg, ook omdat we maar 2 weken hebben!
Willen sowieso over een aantal jaren, gewoon voor langere tijd gaan.. 4 weken of langer.. Dan hebben we echt tjid om rond te trekken...
zondag 23 september 2012 om 20:22
Wij twee weken oostkust. Auto gehuurd, hotels besproken. We gingen in september, geen last van orkanen gehad. Everglades gezien, disney, nasa, prachtig. Alles voor zo'n 4000 euro totaal. Dus auto, hotels, vluchten, eten, extraatjes enz.
Ik vond het prachtig, wel overweldigend!! Maar wil dolgraag weer terug om nog meer te zien.
Ik vond het prachtig, wel overweldigend!! Maar wil dolgraag weer terug om nog meer te zien.
zondag 23 september 2012 om 20:28
@ Plofkipje,
Oke super om te lezen, lijkt mij ook echt geweldig. En twee weken is een mooie reisduur, of vind je het echt tekort?
Amerika is natuurlijk, zo groot en zoveel om te zien!
4000 in totaal, met alles vind ik meevallen! Meer als dat wil ik er eerlijk gezegd dan ook niet aan uit geven!
Bedankt voor je informatie!
Oke super om te lezen, lijkt mij ook echt geweldig. En twee weken is een mooie reisduur, of vind je het echt tekort?
Amerika is natuurlijk, zo groot en zoveel om te zien!
4000 in totaal, met alles vind ik meevallen! Meer als dat wil ik er eerlijk gezegd dan ook niet aan uit geven!
Bedankt voor je informatie!
zondag 23 september 2012 om 20:34
zondag 23 september 2012 om 20:39
Oke pompedom! Dus het kan zeker ook nog goedkoper!
Ja ik zit nu te twijfelen, wij wouden eigenlijk gewoon 2 weken hotel en verder geen auto huren. Maar het is eigenlijk ook zeker wel leuk wat jullie zeggen, Rondrijden met auto, zelf hotels zoeken inderdaad.. is dat dan ook goedkoper in het algemeen dan dat je dat gewoon boekt meteen? ( Wat betaal je ongeveer, voor een redelijk hotel p.p p.n ? )
Sorry voor de vele vragen, Bedankt voor de reacties!
Ja ik zit nu te twijfelen, wij wouden eigenlijk gewoon 2 weken hotel en verder geen auto huren. Maar het is eigenlijk ook zeker wel leuk wat jullie zeggen, Rondrijden met auto, zelf hotels zoeken inderdaad.. is dat dan ook goedkoper in het algemeen dan dat je dat gewoon boekt meteen? ( Wat betaal je ongeveer, voor een redelijk hotel p.p p.n ? )
Sorry voor de vele vragen, Bedankt voor de reacties!
zondag 23 september 2012 om 20:45
zondag 23 september 2012 om 20:45
En hotels boeken kan heel makkelijk onderweg via www.booking.com. Goeie ervaringen mee. Zeker in het laagseizoen vallen de prijzen wel mee. Denk aan 40 tot 80 dollar per nacht voor een tweepersoonskamer.
zondag 23 september 2012 om 20:49
Okee!
Goede tip, nou we zijn aan het kijken en we gaan het allemaal nog bespreken. We willen sowieso nog vaker terug.
Laatste vraag die ik nu nog heb!
Ik weet dat de staten ontzettend ver uit elkaar liggen, als we nu beginnen in californie wat kunnen we dan nog meer aan steden zien ? Wat is haalbaar om te rijden per dag? (uren/km) wat hebben jullie gedaan?
Goede tip, nou we zijn aan het kijken en we gaan het allemaal nog bespreken. We willen sowieso nog vaker terug.
Laatste vraag die ik nu nog heb!
Ik weet dat de staten ontzettend ver uit elkaar liggen, als we nu beginnen in californie wat kunnen we dan nog meer aan steden zien ? Wat is haalbaar om te rijden per dag? (uren/km) wat hebben jullie gedaan?
zondag 23 september 2012 om 20:53
Vanuit LA kun je hooguit San Diego, Las Vegas, Death Valley, Yosemite Park en San Francisco. Zo ongeveer dan. En dat haal je al niet in twee weken.
Zelf vind ik het niet erg om veel in de auto te zitten. Maar af en toe een paar dagen op één plek is ook wel fijn.
Ik boek daarom nooit hotels van te voren. Ik zie dan onderweg wel of ik alweer door wil of nog niet. Ideaal
Zelf vind ik het niet erg om veel in de auto te zitten. Maar af en toe een paar dagen op één plek is ook wel fijn.
Ik boek daarom nooit hotels van te voren. Ik zie dan onderweg wel of ik alweer door wil of nog niet. Ideaal
zondag 23 september 2012 om 20:55
Wij reden zo'n drie of vier uur per dag. Dat is zo'n 270 tot 350 km's. We reden tot halverwege, even ergens eten en dan doorrijden. Amerika rijdt heel makkelijk, inhalen gebeurt trouwens rechts en links. Dat went vanzelf.
Benzine is spotgoedkoop vergeleken met NL. Tolpoortjes hebben ze wel, maar die zijn te omzeilen door niet de highway te nemen. Dan zie je ook meteen veel meer...
Benzine is spotgoedkoop vergeleken met NL. Tolpoortjes hebben ze wel, maar die zijn te omzeilen door niet de highway te nemen. Dan zie je ook meteen veel meer...
zondag 23 september 2012 om 20:59
quote:himalaya schreef op zondag 23 september 2012 20:07 Wil je een auto of een camper? Hotels of een hostel, of bed and breakfast?
Hou er ook rekening mee dat je in Amerika eerst een nacht moet overnachten voor je een auto of camper mee krijgt. Dat gaat, naast je reisdag, ook nog eens van je 2 weken af. "Hou er ook rekening mee dat je in Amerika eerst een nacht moet overnachten voor je een auto of camper mee krijgt. Dat gaat, naast je reisdag, ook nog eens van je 2 weken af."
Dat heb ik nog nooit meegemaakt, wij kunnen altijd meteen de auto ophalen en wegrijden.
Hou er ook rekening mee dat je in Amerika eerst een nacht moet overnachten voor je een auto of camper mee krijgt. Dat gaat, naast je reisdag, ook nog eens van je 2 weken af. "Hou er ook rekening mee dat je in Amerika eerst een nacht moet overnachten voor je een auto of camper mee krijgt. Dat gaat, naast je reisdag, ook nog eens van je 2 weken af."
Dat heb ik nog nooit meegemaakt, wij kunnen altijd meteen de auto ophalen en wegrijden.
zondag 23 september 2012 om 21:05
Oke, echt super bedankt voor al jullie reacties, heb er echt heel veel aan. Ik wil nu eigenlijk wel inderdaad ook een auto huren, wil wel wat meer zien. En in twee weken kun je niet alles zien inderdaad maar wel wat! en we gaan toch zeker nog vaker terug!
Ik dacht ook dat je dan meteen de auto kon ophalen?
En lexie, je boekt nooit van te voren maar dan hebben, die hotels wel gewoon altijd plek. Daar ben ik dan altijd bang voor hahaha!
Ik dacht ook dat je dan meteen de auto kon ophalen?
En lexie, je boekt nooit van te voren maar dan hebben, die hotels wel gewoon altijd plek. Daar ben ik dan altijd bang voor hahaha!
zondag 23 september 2012 om 21:07
Ja hoor, er is altijd plek. Zeker in september. Misschien niet per se net in dat ene hotel, maar er zitten langs de snelweg zo ontzettend veel hotels dat je altijd iets kunt vinden. En al helemaal als je naar Californië gaat.
Neem anders voor de zekerheid 200 euro extra mee. Dan is 't ergste dat kan gebeuren dat je een nacht in een extra dure en luxe hotelkamer belandt. Die zijn er namelijk sowieso altijd nog. En dan heb je nog een fijn nachtje ook.
Maar ook dat zal niet nodig zijn hoor. Tenminste, ik hoop daar al jaren op maar het is me nog nooit gebeurd
Neem anders voor de zekerheid 200 euro extra mee. Dan is 't ergste dat kan gebeuren dat je een nacht in een extra dure en luxe hotelkamer belandt. Die zijn er namelijk sowieso altijd nog. En dan heb je nog een fijn nachtje ook.
Maar ook dat zal niet nodig zijn hoor. Tenminste, ik hoop daar al jaren op maar het is me nog nooit gebeurd