Reis naar Nepal

10-01-2020 21:19 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

In oktober zou ik graag in m'n eentje naar Nepal gaan voor ongeveer 2 weken. Het liefst niet met een grote organisatie maar zelf alles regelen.
Nu heb ik dit nog nooit gedaan en hoor daarom graag tips van enthousiaste en ervaren Nepal reizigers.

Graag zou ik zoveel mogelijk combineren, Yoga/boeddhisme, wild, landschap/natuur, cultuur.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken. Hoe kan dit low budget en veilig regelen. Niet dat het niets mag kosten, maar ik hou het graag zo simpel mogelijk.

alvast bedankt
Google eens op Nepal travel blog, dan heb je uren lees plezier.
Ik ben er nog nooit geweest, maar reis veel solo.
Ik boek mijn ticket en meestal wel de eerste nacht hostel.
En decrest bekijk ik per dag.
Weet wel van te voren welke dingen ik wil zien en doen, maar maak geen vaste route.
Ben nu ook op reis en zit in de buurt van Nepal (nou......vanaf Nederland gezien), en sprak gister een andere reizigster. Ze is al 6 maanden ondeerweg, meerdere landen gezien en Nepal was haar favoriet.
Nepal is prima te bereizen in je eentje. Er zijn meer dan genoeg hostels/hotels en op iedere hoek van de straat (in plaatsen zoals Kathmandu, Pokhara, Chitwan etc) zit een toeristenbureautje die je kan helpen met vervoer of een activiteit. En yoga wordt ook op veel plekken aangeboden.

Waar ben je van plan om heen te gaan in 2 weken? Verkijk je niet op de afstanden, de wegen zijn niet altijd erg goed of er gebeurt een ongeluk en je doet zo maar uren over een relatief korte afstand.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik ben er met Shoestring geweest. Je kunt natuurlijk wel de sites van die organisaties bekijken om ideeën op te doen voor de route.
Uiteindelijk heb ik nu een groepsreis geboekt omdat het wat makkelijker is qua tijd enz, maar plan was eerst om alles zelf te regelen en heb ook al wel veel uitgezocht.
Bedoel je met natuur een trekking? Want het stikt daar echt van de bureautjes, je kunt die evt ook al van te voren boeken dat ze je komen ophalen enz.
Pokhara schijnt echt heel erg leuk te zijn en veel dingen te doen, ook veel yoga wordt daar gedaan!
Vanaf Kathmandu kan je het vliegtuig nemen naar Pokhara maar evt kun je ook met de bus
tvp! (sorry TO, nog geen eigen goede tips)
Ik reis ook graag solo maar als mijn tijd beperkt is wil ik ook nog wel eens een georganiseerde reis boeken. Het is mijn ervaring dat als je op de bonnefooi gaat, je toch uiteindelijk vrij veel tijd in boekingskantoortjes zit, of op internet. Of dat je ergens bent en een bus voor een volgende bestemming wil boeken maar dat je dan net een dag langer moet wachten. Dat is prima als je voldoende tijd hebt, maar 2 weken voor Nepal vind ik best krap. Het reizen gaat er niet heel snel dus ik zou minimaal een beetje een route voor jezelf uitstippelen en misschien hier vast een en ander vastleggen. Of het dus georganiseerd doen zodat je daar met logistiek geen tijd verliest. (Of langer gaan ;-) )

Nepal is wel schitterend. Pokhara is inderdaad een hele leuke plek (paragliden!) Maar ook de steden om Kathmandu, Baktapur, Nagarkot en nog eentje... Erg mooi. Het landschap is ook prachtig. Vanuit Kathmandu kun je een scenic flight over/rond Mount Everest boeken. Zeker een aanrader. Je vliegt dan met een klein toestelletje van Buddha Air. Heel tof.
Heel erg bedankt voor alle tips. Ik zal alles even goed doornemen!🙏
Alvast veel reis plezier.

Soms is het even spannend in het begin.
Maar gewoon gaan. Je treft wel andere reizigers en ter plaatse is het makkelijk om alles te regelen.
De receptie van een hostel kan je meestal ook goed helpen.
Lenn83 schreef:
12-01-2020 09:07
Heel erg bedankt voor alle tips. Ik zal alles even goed doornemen!🙏

Als je wat meer vertelt over je plannen kunnen er gerichtere tips gegeven worden.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven