Reisplannen 2022

23-01-2022 21:32 148 berichten
Alle reacties Link kopieren
Januari is meestal de maand waarin we vakantieplannen maken voor het komende jaar. We hadden al langer een verre bestemming op onze lijst, maar door Corona is het allemaal op de lange baan geschoven. Het einde van de pandemie lijkt in zicht maar toch durven we niet echt plannen te maken voor deze zomer (Azie). Of anders New York in de herfst, maar ook dat vind ik nog onzeker.
Hoe zit bij jullie? Durven jullie het aan?
Alle reacties Link kopieren
Wij willen naar Spanje, later dit jaar. Al 2 keer uitgesteld dus ik hoop dat het er nu echt een keer van komt. Maar als we ons er niet goed bij voelen blijven we in NL. We gaan met het vliegtuig (voor mij 1e keer vliegen) dus ben best nerveus haha.
We doen een zomervakantie in Nederland. Vanaf april staan er wel stedentrips op de planning. We hebben voor elk gepland lang weekend steeds 2 opties geboekt: 1 in NL en 1 in het buitenland. Zo zien we wel wat en hebben we geen stress voor de zomervakantie.
Ik zou het nu nog niet plannen of boeken, maar dat deden we voor corona ook niet. Dus ik heb makkelijk praten. Wij zijn geen reizigers en hebben niet de behoefte om gepland op vakantie te gaan. Als we op vakantie gingen was dat last minute, met de auto. Zonder vooraf te boeken en zonder vooropgezet plan. Zo zijn we ooit 4000 km verderop beland. Toen we daar waren moesten we bijna meteen weer terug. Aan die reis hebben we hele mooie herinneringen.

Ooit, lang na corona gaan we weer op roadtrip. Dan huren we een camper en zien we wel waar de weg ons heen brengt.
Alle reacties Link kopieren
Ik verwacht dat reizen binnen Europa geen probleem zal zijn (dat kon vorig jaar ook).
Wij hebben net een camper gekocht dus we gaan daar waar de wind ons heen voert 😀. Weekendjes, maar ook een paar weken. Lekker buiten het hoog seizoen.
Alle reacties Link kopieren
Meivakantie heb ik geboekt naar Frankrijk. Met Hemelvaart naar Luxemburg en in de zomervakantie gaan we ein-de-lijk weer naar de fsmilie in Centraal-Azië als de politieke omstandigheden geen roet in het eten gooien. We hebben 100% refundable en rebookable tickets met Lufthansa gekocht. 4000 euro voor vijf personen. Veel duurden dan we gewend zijn maar wel zekerheid. Mocht het niet door gaan, gaan we naar Oostenrijk.
Ik zoek alleen nog wat voor de herfstvakantie.
Alle reacties Link kopieren
ratelslang schreef:
23-01-2022 21:43
Ik zou het nu nog niet plannen of boeken, maar dat deden we voor corona ook niet. Dus ik heb makkelijk praten. Wij zijn geen reizigers en hebben niet de behoefte om gepland op vakantie te gaan. Als we op vakantie gingen was dat last minute, met de auto. Zonder vooraf te boeken en zonder vooropgezet plan. Zo zijn we ooit 4000 km verderop beland. Toen we daar waren moesten we bijna meteen weer terug. Aan die reis hebben we hele mooie herinneringen.

Ooit, lang na corona gaan we weer op roadtrip. Dan huren we een camper en zien we wel waar de weg ons heen brengt.
Dat kan inderdaad altijd nog, last minute iets boeken. Maar ik vind de voorpret en het plannen vooraf (op een regenachtige zondag) gewoon te leuk ;-) .
Ik denk dat we naar zuid Italië gaan. We hebben nog niks geboekt maar dat is waar we nu aan denken.
Buiten Europa zou ik ook wel aandurven als ik tickets had met soepele voorwaarden
Alle reacties Link kopieren
Thing1 schreef:
23-01-2022 21:49
Meivakantie heb ik geboekt naar Frankrijk. Met Hemelvaart naar Luxemburg en in de zomervakantie gaan we ein-de-lijk weer naar de fsmilie in Centraal-Azië als de politieke omstandigheden geen roet in het eten gooien. We hebben 100% refundable en rebookable tickets met Lufthansa gekocht. 4000 euro voor vijf personen. Veel duurden dan we gewend zijn maar wel zekerheid. Mocht het niet door gaan, gaan we naar Oostenrijk.
Ik zoek alleen nog wat voor de herfstvakantie.
Azië zouden we ook wel willen, maar nog te onzeker. Sowieso goed om een plan B te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben twee jaar in Nederland gebleven omdat ik 't niet aandurfde.
Dat ben ik echt beu.
Nu Frankrijk geboekt voor de zomer. Nog nooit zo vroeg geboekt. Maar er zat al veel vol dus ik zal niet de enige zijn.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
najaar staat , onder voorbehoud , java en bali op programma.. Ik vrees echter met vreze.. We zijn al aan het zoeken naar een plan B en C en D en....
Alle reacties Link kopieren
Toevallig afgelopen week 2 vakanties geboekt voor dit jaar. Sinds Corona zijn we het land niet meer uitgewerkt. We hebben voor beiden een extra annuleringsverzekering- en reisverzekering afgesloten die ook dekt als je een positieve test hebt en dus niet mag reizen of dat je terplekke in quarantaine moet.
Alle reacties Link kopieren
Turtlerain schreef:
23-01-2022 21:58
Azië zouden we ook wel willen, maar nog te onzeker. Sowieso goed om een plan B te hebben.
Ik ben niet bang voor corona maar vooral voor de politieke situatie. Begin van deze maand waren er zoveel rellen. Los daarvan hebben we opa en oma al drie jaar niet gezien en ik heb absoluut geen zin om daar een 4e jaar van te maken. Dus we gaan gewoon. De kinderen kijken er al enorm naar uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu wel aan het kijken voor de zomer. Gaat Denemarken worden waarschijnlijk! Wil gaan boeken via booking, roadtrip met diverse accomodaties. Dat durf ik wel aan om te boeken, want dat is allemaal te annuleren :)
Onze reis naar NYC en de niagara watervallen enz hebben we in 2020 af moeten zeggen helaas. Tot nu toe durf ik dat nog niet opnieuw te boeken. We hopen op volgend jaar. Maar vind het nu nog net wat te onzeker.
Alle reacties Link kopieren
We wonen niet in NL.
Onze vakantie naar en in NL geboekt. De kinderen snakken ernaar om bij oma te logeren.
Verder midweek camping in NL zodat wij naast alle familiebezoeken ook nog wat echt vakantie hebben.
Alle reacties Link kopieren
Wij boeken ook nog niks (liefhebbers van verre bestemmingen). Te onzeker allemaal. Jammer, want iets boeken en voorpret is altijd een leuk deel van de reis. Zit er voorlopig nog niet in helaas.
Alle reacties Link kopieren
We hebben net New York geboekt voor eind april, appartement en tickets zijn te annuleren indien nodig. We verwachten wel te kunnen gaan. Komende zomer gaan we naar Spanje, dat hebben we in december geboekt. Vorig jaar zijn we daar ook geweest.

We willen graag een rondreis maken door de VS, maar dat hebben we wel doorgeschoven naar volgend jaar.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
Boek nog niets, maar wel wat ideeën voor binnen Europa. We gaan zitten of het concert al teveel gedoe mogelijk is. Zo ja, dan gaan we.
Ik boek sowieso nooit lang van tevoren, maar ik heb geen kinderen en ben daarin dus heel flexibel. Ben sowieso niet zo’n planner en vind het een heel beklemmend idee om in januari te weten wat ik in augustus ga doen. Maar ik snap dat veel mensen dat wel moeten of willen. Ik houd helemaal niet van dingen uitzoeken en daarom ga ik altijd maar gewoon en zie ter plekke wel. Maar dat is nu wel ingewikkeld.

Mij collega’s in Azië mopperen momenteel nog steeds over strenge lockdown- en quarantineregels en het lastig kunnen reizen, hoewel het per land nogal verschilt. Dus momenteel is het nog niet erg ontspannen blijkbaar.
Meivakantie naar Ibiza is geboekt.

Zomer nog niet, mijn vakantie-aanvraag moet op werk ook nog goedgekeurd worden maar ik zit rond te kijken naar de Azoren, Malediven en ABC eilanden. Geen idee dus nog.
Alle reacties Link kopieren
Turtlerain schreef:
23-01-2022 21:43
Ik verwacht dat reizen binnen Europa geen probleem zal zijn (dat kon vorig jaar ook).

Dat kon niet het hele jaar. Onze vakantie van mei en de vakantie van zoon in juli werden geannuleerd. In september zijn we wel binnen Europa op vakantie geweest.

In mei gaan we naar Griekenland, das een half jaar geleden al geboekt. Ergens dit jaar nog een paar dagen naar Spanje, op bezoek bij geëmigreerde vrienden.
vivapimpelmees schreef:
24-01-2022 01:27
Dat kon niet het hele jaar. Onze vakantie van mei en de vakantie van zoon in juli werden geannuleerd. In september zijn we wel binnen Europa op vakantie geweest.

In mei gaan we naar Griekenland, das een half jaar geleden al geboekt. Ergens dit jaar nog een paar dagen naar Spanje, op bezoek bij geëmigreerde vrienden.
Waren die geannuleerde reizen dan via een reisorganisatie?
cleo schreef:
24-01-2022 02:01
Waren die geannuleerde reizen dan via een reisorganisatie?

Onze reis naar La Palma is geannuleerd door de reisorganisatie. Was ineens code geel.
(Nog voor de vulkaanuitbarsting)
Alle reacties Link kopieren
In mei gaan we naar Griekenland. Vorig jaar ook geweest toen de besmettingen laag waren. Binnen Europa reizen is echt geen probleem, daarbuiten zou ik nog even wachten.

Oktober hopelijk de hele maand op Rhodos, verlengen van de zomer.
Life is short. Eat dessert first.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven