Reizen met de Thalys

06-06-2011 21:46 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga zaterdag voor het eerst met de Thalys en nu zag ik op de site staan dat er bij de ingang bagage rekken zijn. Nu vraag ik me af of er toevallig ook geen rekken boven de stoelen zijn waar je bagage in kunt proppen? Heb liever zicht op mijn bagage namelijk.
Ik geloof van wel..maar helemaal zeker weet ik het niet meer omdat het ondertussen al 8 jaar geleden is dat ik voor het laatst met de Thalys gereisd heb.

Veel plezier iig!
Bij de Eurostar (geen ervaring met de Thalys) heb je aan het begin van het compartiment bagagerekken. Op zich heb je er dus wel wat zicht op, alleen niet altijd even goed. De rekken zijn ín het compartiment, dus niet op een balkon ofzo.

Boven je hoofd hadden we geloof ik beperkt ruimte, daar kon je hooguit een laptoptas, een aktentas/koffer of rugtas kwijt. Geen weekendtas of grote reiskoffer.
Wij zijn vorig jaar met Thalys naar Zuid Frankrijk geweest en de koffers gaan in een rek in het halletje waar je de trein instapt. Vanaf je zitplaats heb je meestal geen zicht op je koffer. Het is allemaal goed gegaan maar wij vonden dat idd ook niet prettig. Dit jaar gaan wij weer en ik neem mijn fietsslot mee, geen dikke ketting maar zo'n spiraal. Daarmee zetten wij de koffers aan het rek vast, dat voorkomt dat iemand de koffer zo mee kan pakken. Een rustig idee.... Verder vind ik reizen met de trein super, zo veel meer relaxed dan met het vliegtuig of met de auto... Fijne reis
iedere coupe heeft een ingang, dus zicht heb je -naar mijn idee- altijd wel.
Ik neem een 65L rugzak mee en was van plan om mijn netbook daar ook tijdelijk in te stoppen maar dat kan ik dus beter niet doen. Zie het al gebeuren dat ze zware koffers op mijn rugzak gaan gooien. Fietsslot is ook een goed idee, had ik nog niet aan gedacht.
Goed idee van dat fietsslot.

Ik ben vorig jaar met de thalys geweest....volgens mij is er wel zo'n bagage rek boven je hoofd....maar dat is uiteraard niet voor hele grote koffers.....

Tenzij ik nu in de war ben met de duitse hogesnelheidstrein.....
Geen bagagerek boven je hoofd, inderdaad alleen bij de ingang. Is nooit wat mis mee gedaan maar wat heb je aan vastketenen van je koffer als een gek hem openmaakt en er wat uithaalt? Daar doe je niks aan denk ik.
Er is wel iets van een bagageplank boven je hoofd, maar dat is meer van het formaat handbagage en hoog. Ik prop daar meestal wel mijn spullen, maar ga dan 3/4 dagen, dus is formaat dat mee mag in het vliegtuig als handbagage.

Een fietsslot zou ik niet zo snel gebruiken in de Thalys, je brengt een ander alleen maar op het idee dat er iets waardevols in je rugzak zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven