Reizen naar Ierland

17-10-2021 10:31 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Is er onlangs iemand naar Ierland gereisd? Zo ja, is de QR-code in je corona Check app dan je Engelstalig vaccinatie bewijs? (Las dat je naast de gezondheid verklaring bij terugkomst, het passenger location form, ook een Engelstalig vaccinatie bewijs nodig hebt)
Alle reacties Link kopieren
Je kan gewoon de internationale QR code in de app laten zien.
Alle reacties Link kopieren
Ah mooi! Dat moest ik even weten!
Alle reacties Link kopieren
Pukkie12345 schreef:
17-10-2021 10:39
Ah mooi! Dat moest ik even weten!
Hier meer info over international travel:

https://www.gov.ie/en/publication/3a698 ... rtificate/
Alle reacties Link kopieren
Yep, PL formulier invullen en internationale QR mee.

En vergeet niet dat je voor de terugweg een formulier voor NL nodig hebt als je met KLM vliegt. Die had ik even gemist.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie tips! Dan heb ik alles in orde!
Alle reacties Link kopieren
Superuser2020 schreef:
17-10-2021 10:53
Yep, PL formulier invullen en internationale QR mee.

En vergeet niet dat je voor de terugweg een formulier voor NL nodig hebt als je met KLM vliegt. Die had ik even gemist.
Is dat een speciaal formulier?
Waar kan je dat vinden? Ik weet nog niet of ik met KLM ga over een paar weken, maar ik zal er alvast rekening mee houden.
Alle reacties Link kopieren
https://www.rijksoverheid.nl/documenten ... nederlands

Dit was het formulier (HealthKit Declaration Form) dat ik niet ingevuld had en wel moest laten zien bij het inchecken.
Alle reacties Link kopieren
@ Superuser, hoeveel van te voren was jij op Schiphol? ik denk om 2 uur van te voren er te zijn i.v.m. de controles, en hoelang duurde t ongeveer voordat je uit t vliegtuig was en buiten stond?

Ik ga over 2 weken naar Dublin voor een weekend en bus tickets reserveren om in t centrum te komen. dus dan kan ik een beetje de tijd inschatten.
Alle reacties Link kopieren
@xandora volgens mij hoef je de bus tickets naar het centrum niet te reserveren. Zo'n beetje elke lokale bus gaat naar het en het kost ongeveer 6-8€. Heb dit al meerdere malen zo gedaan, maar weer niet of er nu sinds corona iets is veranderd, ik was er 2 jaar geleden voor het laatst.

Kwam er wel achter dat ik voor de terugweg ook een passagier lokatie formulier moet invullen, dit omdat ik op Brussel vlieg. Voor België staat NL op rood (iig Limburg, waar ik woon), en alle mensen die per vliegtuig arriveren moeten zo'n formulier vantevoren digitaal invoeren. Beetje omslachtig want ik rij gelijk door naar huis in NL
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook heel makkelijk een Uber naar de stad nemen. Kost maar iets meer dan buskaartje voor 1 persoon maar gaat zoveel sneller.
Alle reacties Link kopieren
xandora schreef:
20-10-2021 09:52
@ Superuser, hoeveel van te voren was jij op Schiphol? ik denk om 2 uur van te voren er te zijn i.v.m. de controles, en hoelang duurde t ongeveer voordat je uit t vliegtuig was en buiten stond?

Ik ga over 2 weken naar Dublin voor een weekend en bus tickets reserveren om in t centrum te komen. dus dan kan ik een beetje de tijd inschatten.
Mezelf kennende ongeveer 2 uur van tevoren. De bagagecheck kostte het meeste tijd en ik heb nog heel lang bij de gate zitten wachten. (shoppen doe ik nooit)

Ik had ingecheckte bagage dus het duurde even wat langer. Ik had een bepaalde bus nodig en daar heb ik ter plekke een kaartje voor gekocht. Richting het centrum gingen heel veel bussen. Zou ik dus ook niet van tevoren boeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven