Rome restaurant: vis en vlees

14-12-2016 10:34 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Volgend jaar ga ik met mijn moeder naar Rome. We hebben een airbnb vlakbij Termini.

Er is slechts 1 probleem (of uitdaging): mijn moeder houdt niet van pasta!

Wie heeft er tips voor restaurants in Rome waar je naast lekkere pasta (ik vind het namelijk heerlijk) ook lekker vis of vlees kan eten.

Aangezien we vlakbij de metro en bus zitten, kunnen we heel Rome door.

Ik hoop dat jullie leuke tips hebben want het is lang geleden dat ze met vakantie is geweest en ik wil haar laten zien dat je naast pasta en pizza ook lekker kan eten in Italië.

Alvast bedankt.

Joyce
Je kan er vlees en vis genoeg eten, maar dat is vaak toch in combi met pasta.
De Italiaanse keuken bestaat niet alleen uit pasta en pizza, dat is iets wat je alleen bij ons ziet.

In Italie kun je juist heerlijk vlees, vis en vegetarisch eten bij bijna elk restaurant, ben vorig jaar in Rome geweest en er zijn zat goede restaurants. En ook pizzatentjes ;) Ik zou eens zoeken wat er bij jullie verblijf in de buurt is via bijv Booking.com.

Veel plezier!
Ik heb hier ooit lekker gegeten

http://www.ristorantespiritodivino.com/4/
In italie is een pasta een eerste gang, zeg maar een soort voorgerecht. Vlees of vis met groente is het hoofdgerecht. Je moeder kan dus in elk restaurant eten, geen enkel probleem.
quote:plucky schreef op 14 december 2016 @ 10:40:

De Italiaanse keuken bestaat niet alleen uit pasta en pizza, dat is iets wat je alleen bij ons ziet.

In Italie kun je juist heerlijk vlees, vis en vegetarisch eten bij bijna elk restaurant, ben vorig jaar in Rome geweest en er zijn zat goede restaurants. En ook pizzatentjes ;) Ik zou eens zoeken wat er bij jullie verblijf in de buurt is via bijv Booking.com.

Veel plezier!Wel handig om te weten: bij vlees en vis krijg je wel vaak weinig bijgerechten en geen enorme porties, omdat het idee meestal is dat je eerst pasta eet, en daarna, voor de lekker, nog vlees en vis.
Als je rondloopt, kom je vanzelf restaurantjes tegen. De menu's kun je doorgaans buiten al bekijken. Pasta is zelden het hoofdgerecht, hoofdgerechten bijna altijd groente met vlees of vis. Dus ze kan de pasta-gang gewoon overslaan.
Ik verdraag helaas geen pasta en pizza, maar ben wel in Italië op vakantie geweest en ik heb er heerlijk genoten van al het eten! En er was geen een restaurant waarbij het lastig was om iets te vinden zonder pasta of pizza.
Overal. Pasta is namelijk eigenlijk een voorgerecht en vlees / vis het hoofdgerecht.

Maar in de meeste restaurants knijpen ze graag een oogje dicht voor die domme Noord-Europeanen die niet snappen hoe het hoort.
Wij hebben erg lekker gegeten bij Argentijns steakhouse Baires.

Dat ligt niet in de buurt van het station, meer in het historische centrum.
Overal. Pasta is geen hoofdgerecht in Italie.

Zo is het, laat maar aan je moeder zien

Aperitivo, (aperitief) een alcoholisch drankje voorafgaand aan de maaltijd.

Antipasto, betekent voorafgaand aan de maaltijd, is een hapje vooraf. Dit kan een warm of koud gerecht zijn. Bijvoorbeeld een kleine salade.

Primo, eerste gang. Een klein warm gerecht. Bijvoorbeeld pasta, soep of risotto.

Secondo, hoofdmaaltijd. Vaak gebakken vis of vlees.

Contorno, bijgerecht dat bij de Secondo wordt geserveerd. Vaak salade of gekookte groenten.

Formaggio e frutta, het eerste nagerecht. Dit is een kaasplankje en/of fruit.

Dolce, iets zoets zoals taart, cake of tiramisu.

Caffè, een kop koffie.

Digestivo, een klein glas sterke drank. Bijvoorbeeld likeur, grappa of limoncello. Dit om de gerechten die zwaar op de maag liggen wat te verzachten.
quote:ijstaart schreef op 14 december 2016 @ 12:35:

Wij hebben erg lekker gegeten bij Argentijns steakhouse Baires.

Dat ligt niet in de buurt van het station, meer in het historische centrum.Je gaat serieus een Argentijn aanraden om te gaan eten in italie?
quote:delicious35 schreef op 14 december 2016 @ 12:38:

[...]

Je gaat serieus een Argentijn aanraden om te gaan eten in italie?

Ja, niet echt logisch he... maar wel lekker vlees en dat was de vraag.
Ik vond het eten behoorlijk tegenvallen in Rome. Had er wat meer van verwacht...

Ik kan je helaas geen tips geven.
dank jullie wel voor de reacties. Mocht je nog tips hebben waar je heerlijk hebt gegeten in Rome? Ik hou me aanbevolen.
Op elke straathoek verkopen ze heeeeeerlijke pizza.
Natte tosti..
quote:Xervy schreef op 14 december 2016 @ 13:04:

Ik vond het eten behoorlijk tegenvallen in Rome. Had er wat meer van verwacht...

Ik kan je helaas geen tips geven.

Dan heb je denk ik in de verkeerde restaurants gegeten. Nou zijn er in Rome ook wel zo enorm veel restaurants dat het lastig kan zijn de goede eruit te pikken.

Mijn aanraders zitten trouwens in Prati (over de Tiber) maar ik denk niet dat je daar gaat komen TO..
quote:ibbeltje12 schreef op 14 december 2016 @ 19:03:

Mijn aanraders zitten trouwens in Prati (over de Tiber) maar ik denk niet dat je daar gaat komen TO..wellicht wel want bus en metro komen overal
quote:ibbeltje12 schreef op 14 december 2016 @ 19:03:

[...]

Dan heb je denk ik in de verkeerde restaurants gegeten. Nou zijn er in Rome ook wel zo enorm veel restaurants dat het lastig kan zijn de goede eruit te pikken.

Mijn aanraders zitten trouwens in Prati (over de Tiber) maar ik denk niet dat je daar gaat komen TO..Misschien wel, maar we zijn naar restaurants geweest die goed stonden aangeschreven. Pech gehad
quote:Star schreef op 14 december 2016 @ 12:37:

Overal. Pasta is geen hoofdgerecht in Italie.

Zo is het, laat maar aan je moeder zien

Aperitivo, (aperitief) een alcoholisch drankje voorafgaand aan de maaltijd.

Antipasto, betekent voorafgaand aan de maaltijd, is een hapje vooraf. Dit kan een warm of koud gerecht zijn. Bijvoorbeeld een kleine salade.

Primo, eerste gang. Een klein warm gerecht. Bijvoorbeeld pasta, soep of risotto.

Secondo, hoofdmaaltijd. Vaak gebakken vis of vlees.

Contorno, bijgerecht dat bij de Secondo wordt geserveerd. Vaak salade of gekookte groenten.

Formaggio e frutta, het eerste nagerecht. Dit is een kaasplankje en/of fruit.

Dolce, iets zoets zoals taart, cake of tiramisu.

Caffè, een kop koffie.

Digestivo, een klein glas sterke drank. Bijvoorbeeld likeur, grappa of limoncello. Dit om de gerechten die zwaar op de maag liggen wat te verzachten.OMG ik moet echt op dieet voor en na mijn 11-daagse tripje naar Italië
You can never have too many hats, gloves and shoes
Patsy, bij het aperitivo is er vaak ook een buffet met hapjes. Maar het ontbijt stelt weer weinig voor, een kopje koffie met hooguit een croissantje erbij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven