Rondreis Peru, ervaringen??

18-02-2010 12:36 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze zomer gaan mijn partner en ik 3 weken rondreizen in Peru. De reis is zo goed als geboekt en het lijkt ons fantastisch. Ben wel benieuwd naar ervaringen van andere Peru reizigers. Wat was helemaal geweldig, wat misschien minder en zijn er speciale plekken/adresjes wat we absoluut moeten zien/naar toe moeten??

Ben benieuwd!!
Heb je een verzorgde rondreis geboekt of ga je backpacken?
Ik vond in ieder geval Cusco erg leuk om een tijdje te zijn en vanuit daar kan je naar Macchu Picchu met de trein of je kan de inca trail boeken. Geweldig! Het Titicaca meer was leuk en de reis naar de colca Canyon is ook de moeite waard.
Ik vond Peru geweldig, maar Bolivia nog mooier en authentieker. Ik zou je dus een combinatiereis aanraden.
Ik lees mee!

Mijn partner en ik vertrekken eind augustus voor een maand naar Peru om het land al bakcpackend te verkennen. Een vierdaagse Inca-trail is in elk geval al geboekt!
Cusco en Macchu Picchu vond ik gaaf.

Titicaca vond ik de hoogteziekte die ik daar kreeg 't eigenlijk niet waard.

Het verblijf in het Amazonegebied vond ik geweldig! We hadden er lodges met 'n veranda met vliegengaas en ik heb 2 nachten in 'n hangmat geslapen zodat ik de vuurvliegjes kon zien. Ook heb ik tijdens 'n jungletocht voor 't eerst een levende larve gegeten. En die mooie grote blauwe vlinders, die vliegen daar in 't wild.

En dan zijn er nog wel dingen die de moeite waard zijn maar waarvan ik de naam vergeten ben. Een soort oase in de woestijn (tenminste, ik geloof dat dat in Peru was) En dan nog 'n stadje waar je uitzicht hebt op 'n besneeuwde vulkaan.
Eens met iris, Peru is mooi, maar Bolivia is eigenlijk nog meer de moeite waard. Vooral Sal de Uyuni, de zoutvlakte in het Zuiden. De mijnen in Potosí vond ik ook een hele ervaring.

In Peru zelf: ayacucho vond ik een leuke plaats. Minder toeristisch dan de meeste plekken (alhoewel dat nu, zeven jaar later, misschien niet meer zo is) en een goede plek om gewoon het andes-leven te zien en aan peru te wennen (het was onze tweede stop na Lima, waar je overigens zo snel mogelijk weg moet zien te komen).

Als je naar het noorden gaat (regio Cajamarca) weet ik nog een leuk adresje voor je in het dorpje Celendín (zie celendinperu punt com).

En Cusco natuurlijk, daar heb ik een paar maanden gewerkt. Vanuit daar kun je niet alleen naar Machu Picchu maar ook naar de Heilige Vallei. Arequipa vond ik ook de moeite waard (vooral het Monasterio, hoewel het wel duur was, zeker heen gaan) en een nachtje op Isla del Sol of Isla de la Luna in het Titicacameer.
http://www.ninoshotel.com/ Hier hebben wij in Cusco geslapen. Erg leuk!
Cusco, Macchu Picchu, Titicacameer, Chauchilla begraafplaats. De Nascalijnen vond ik niet echt de moeite waard. En uiteraard is de Inca Trail een enorme kick!! Heel veel plezier!
Ik vergeet nog het Santa Catalina klooster en de condors bij Colca Canyon.
Ik ben in sep/okt vorig jaar geweest. Mooi land!

Santa Catalina klooster vind ik ook zeker een aanrader. Eigenlijk vond ik alles mooi en leuk. En dat terwijl ik Macchu Picchu gemist heb (lag ziek op bed ).

Ik vond zelfs de lange reistijden geen enkel probleem, omdat ik zo genoot van het uitzicht vanuit de bus.

Mocht je snel misselijk zijn, dan zou ik NIET de vlucht boven de Nazca lijnen doen. Dat was voor mij het langste half uurtje uit mijn leven geloof ik
Hallo allemaal,

bedankt voor de reacties tot zover! We gaan drie weken rondreizen, georganiseerd maar wel individueel.

We gaan alle highlights zien (Macchu Picchu, Titicacameer, Cusco, Nascalijnen, Colca Canyon). Ben nog wel benieuwd naar meer reacties/ervaringen/tips/leuke adresjes.
Ik heb ook gekotst tijdens het Nasca-lines vluchtje (wel netjes in de kotszak, dat dan weer wel )
@elninjoo, die oase in de woestijn is denk ik in Ica, een aanrader daar is om in een soort kartwagentje door de woestijn te racen en te 'zandboarden'.

Verder ben ik blij dat er nog meer mensen erg misselijk waren in het vliegtuigje over de nascalijnen. Mijn hele reisgezelschap zat prinsheerlijk naar die lijnen te kijken en ik naar de rug van de piloot (focussen op 1 punt, burp......)

Verder kun je in de omgeving van Cusco van allerlei gave sporten doen, mountainbiken (wel pittig op hoogte), raften en iets wat ik zelf heel erg gaaf vond, cannoping (tokkelen tussen de bergen). Dit soort dingen zijn echt de moeite waard, als je bijvoorbeeld niet de Inca trail gaat doen maar wel op een actieve manier iets wilt zien van de prachtige omgeving van Cusco.
Ik ben in Cusco 'n stukje paard gaan rijden op 'n gedeelte van de Inca Trail. Da's ook wel mooi om te doen.
Hahaha! Ik ga dus ook NIET vliegen boven de lijnen, dat ga ik mezelf niet aandoen--> misselijk!! Partner gaat wel, bekijk ik de foto's daarna wel wel, wordt ik blijer van dan zelf mee de lucht in...

Ga wel paardrijden, lijkt me super.
Ik vond de 'drijvende eilanden' in het Titicaca meer een enorme teleurstelling. Ik had het gevoel terecht te komen in een toneelstuk (speciaal opgevoerd voor toeristen).

Het eiland Taquile vond ik wel erg leuk om rond te wandelen. Dat komt nog authentiek over, en is zeker een aanrader.
Haha, die drijvende eilanden zijn inderdaad net Volendam maar dan zonder klompen .
Ik vond een rondvaart rondom de Islas Ballistas bij Pisco ook erg leuk. Wind door je haar, dolfijnen, zeeleeuwen, pinguïns, pelikanen en de heerlijke geur van de guano haha.
quote:vaika schreef op 25 februari 2010 @ 20:55:

Ik vond een rondvaart rondom de Islas Ballistas bij Pisco ook erg leuk. Wind door je haar, dolfijnen, zeeleeuwen, pinguïns, pelikanen en de heerlijke geur van de guano haha.Dat is inderdaad leuk. Maar zet wel een petje op (om je haar en gezicht guano-vrij) te houden
Ik heb vorig jaar door zuid amerika gereisd en vond Peru echt een hoogtepunt! Heb veel dingen via Dos Manos travel agency geregeld, ze hebben een bureau in Cusco en spreken NL, ze hebben een boel dingen goed voor mij geregeld zodat ik mijn trip gewoon lekker had zo als ik zelf wilde.

Machu Picchu was natuurlijk geweldig maar zorg er wel voor dat je het niet in het regenseizoen doet ( jan/febr), ik heb veel verhalen van verperste Machu Picchu ervaringen gehoord door de regen. Voor de rest vond ik Arequipa heel erg leuk en Islas Ballistas!
ik ben nooit in Peru geweest maar mijn ouders vorige zomer wel. Ze hebben het er nog steeds over, hoe mooi alles wel niet was en hoe bijzonder. Denk dus dat je het zeker naar je zin gaat hebben )
Heb vorig jaar 4 maanden in Latijns Amerika doorgebracht, waarvan 2 1/2 in Peru. Ben echt verliefd geworden op het land en de mensen. Ontzettend veel mooie dingen gezien en bijzondere mensen ontmoet. Ben ook in Bolivia geweest en is zeker ook een prachtig land, maar 3 weken is naar mijn mening niet genoeg om Peru én Bolivia te bezoeken.

Zou zeker de Inca Trail boeken. Heb 'm vorig jaar juni gedaan en was echt een onvergetelijke ervaring. Wel ruim van tevoren boeken (zo'n 4 maanden), want is erg populair.

Cusco is een leuke stad. Vooral de wijk San Blas. Daar zijn veel leuke restaurantjes (bijv. Sumaq en Pachamama) en hostels te vinden. Nabij Cusco is de Heilige vallei de moeite waard en dan met name Pisaq, Chinchero, Moray en Salineras. Met een locale bus gaan is spotgoedkoop en leuke ervaring.

Arequipa vond ik echt top. Daar idd zeker het Santa Catalina klooster bezoeken. Is soms ook 's avonds geopend. Heel bijzondere sfeer en heerlijk rustig. Zou in Arequipa ook zeker het universiteitsmuseum waar de 'mummy' Juanita tentoongesteld is bezoeken. Indrukwekkend! Ik ben niet zo'n fan van de Peruaanse keuken in 't algemeen, maar in Arequipa kun je heerlijk eten.

Als je er tijd voor kunt maken, zou ik ook zeker een meerdaagse trektocht door Colca Canyon maken. Pittig, maar erg mooi. En extra gaaf als de condors zich laten zien.

Zeker ook een bezoekje brengen aan het Titicacameer en een nachtje slapen op isla Amantani of Taquile. Erg toeristisch, maar absoluut de moeite waard.

Ik kan nog wel uren doorgaan, maar zal ik maar niet doen. Geniet ervan!
Ik heb een atypische Peru reis gedaan ooit, voornamelijk in het noorden: 1 week vanuit Iquitos, in het Amazonegebied in 2 lodges gezeten. Ontzettend gaaf om door het oerwoud te wandelen, in kano's te zitten, waanzinnige vlinders en insecten en apen en roze dolfijnen te zien. Naar Iquitos moet je vliegen of per boot, je komt er niet via de weg.

1 week in Huaraz in de Andes. Enkele dagwandelingen gemaakt, en een langere trekking. Heel mooi, heel hoog, heel grappig sfeertje met alle klimmers die je daar tegenkomt.

1 week Pisco en Ica en een trip naar de Balestos Islands. Sandboarden, ruines bezoeken etc. Ook geweldig.
Jaaa, dat klinkt leuk allemaal. wat ik ook nog een topper vond was een fietstocht georganiseerd vanuit Cusco. Het was een tocht van een uur of vijf langs de Maras en Moray (kleine zoutvlakte). Voor de Peruanen was dit een tocht over vlak terrein, een beetje conditie is wel handig! En de islas ballestas zijn ook super. Chauchilla is lekker luguber maar wel heel bijzonder. In Arequipa kan je een poor mens ride boeken, met een taxi langs het leven van de gemiddelde mens in Peru Op bezoek in de slopenwijk, bij een schooltje enz. Het meenemen van verzorgingsproducten of schoolproducten wordt erg gewaardeerd. Erg indrukwekkend! Veel plezier in Peru, het is een prachtig land

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven