rondreis USA
maandag 7 maart 2011 om 12:52
HELP!!!
Ik ben al een tijdje bezig de volgende route (NYC - LA - Las Vegas - Death Valley - Yosemite - San Francisco - Grand Canyon.) te 'detailleren' als in, hoe lang blijf je waar. Het idee is 3 dagen NYC, met een binnenlandse vlucht naar LA en dan vanuit daar met 'n auto de plekken hierboven aan te doen). Wat ik eigenlijk zoek zijn tips van jullie, wie is hier geweest, wat heb je ongeveer gedaan, heb je mooie reisverhalen / foto's die ik kan bekijken en kan iemand me helpen aan een appartement / huisje bij OF Death Valley OF Yosemite OF Grand Canyon. Want hetgeen wat ik op internet vind zijn enkel hotels of 'ranches' maar niet een plek waar je ook lekker zelf kunt koken en een dag of 4 kunt bijkomen van het rondrijden.
Ik ben al een tijdje bezig de volgende route (NYC - LA - Las Vegas - Death Valley - Yosemite - San Francisco - Grand Canyon.) te 'detailleren' als in, hoe lang blijf je waar. Het idee is 3 dagen NYC, met een binnenlandse vlucht naar LA en dan vanuit daar met 'n auto de plekken hierboven aan te doen). Wat ik eigenlijk zoek zijn tips van jullie, wie is hier geweest, wat heb je ongeveer gedaan, heb je mooie reisverhalen / foto's die ik kan bekijken en kan iemand me helpen aan een appartement / huisje bij OF Death Valley OF Yosemite OF Grand Canyon. Want hetgeen wat ik op internet vind zijn enkel hotels of 'ranches' maar niet een plek waar je ook lekker zelf kunt koken en een dag of 4 kunt bijkomen van het rondrijden.
maandag 7 maart 2011 om 13:06
maandag 7 maart 2011 om 13:14
Waarom wil je zelf kunnen koken? Het is toch veel relaxter om ergens te gaan eten? Ze hebben overal diners waar je terecht kunt. Overal goedkoop lekker eten te vinden, goeie burgers (niet van die kleffe troep maar echt goed gegrild rundvlees)
Vorig jaar heb ik 'n rondreis USA gedaan met dit als volgorde:
Dag 01 vlucht en aankomst Vegas www.sunsetstation.com ($43)
Dag 02via Zion naar Bryce http://www.rubysinn.com/ ($77)
Dag 03Bryce
Dag 04van Bryce naar Moab http://moabredstone.com ($85)
Dag 05Moab (Arches)
Dag 06Moab (Canyon lands)
Dag 07van Moab naar Monument Valley www.monumentvalleyview.com ($150)
Dag 08Monument Valley
Dag 09van MV naar Page qualityinn.com/hotel-page-arizona-AZ214 ($68)
Dag 10Page
Dag 11Van Page naar Grand Canyon www.grandcanyonsquire.com/ ($167)
Dag 12Grand Canyon - Williams qualityinn.com/hotel-williams-arizona-AZ043 ($79)
Dag 13Williams - Route66 naar Vegas www.flamingolasvegas.com ($50)
Dag 14Las Vegas
Dag 15Las Vegas
Dag 16van Vegas naar Death Valley www.stovepipewells.com ($120)
Dag 17Death Valley - Lee Vining bwlakeviewlodge.com ($89)
Dag 18Lee Vining - Bodie - Tahoe www.alpenroseinntahoe.com ($59-69)
Dag 19Lake Tahoe
Dag 20Lake Tahoe
Dag 21Yosemite www.yosemitebestwestern.com ($89)
Dag 22Yosemite
naar San Francisco www.wharfinn.com ($125)
Dag 23San Francisco
Dag 24San Francisco
Dag 25San Francisco
Dag 26Pismo Beach www.shorecliff.com ($125)
Dag 27naar LA (Anaheim) www.anabellahotel.com ($79)
Dag 28LA (Anaheim)
Dag 29LA www.radisson.com/hotels/calaair ($89)
Dag 30vlucht terug
Dag 31aankomst Nederland
Vorig jaar heb ik 'n rondreis USA gedaan met dit als volgorde:
Dag 01 vlucht en aankomst Vegas www.sunsetstation.com ($43)
Dag 02via Zion naar Bryce http://www.rubysinn.com/ ($77)
Dag 03Bryce
Dag 04van Bryce naar Moab http://moabredstone.com ($85)
Dag 05Moab (Arches)
Dag 06Moab (Canyon lands)
Dag 07van Moab naar Monument Valley www.monumentvalleyview.com ($150)
Dag 08Monument Valley
Dag 09van MV naar Page qualityinn.com/hotel-page-arizona-AZ214 ($68)
Dag 10Page
Dag 11Van Page naar Grand Canyon www.grandcanyonsquire.com/ ($167)
Dag 12Grand Canyon - Williams qualityinn.com/hotel-williams-arizona-AZ043 ($79)
Dag 13Williams - Route66 naar Vegas www.flamingolasvegas.com ($50)
Dag 14Las Vegas
Dag 15Las Vegas
Dag 16van Vegas naar Death Valley www.stovepipewells.com ($120)
Dag 17Death Valley - Lee Vining bwlakeviewlodge.com ($89)
Dag 18Lee Vining - Bodie - Tahoe www.alpenroseinntahoe.com ($59-69)
Dag 19Lake Tahoe
Dag 20Lake Tahoe
Dag 21Yosemite www.yosemitebestwestern.com ($89)
Dag 22Yosemite
naar San Francisco www.wharfinn.com ($125)
Dag 23San Francisco
Dag 24San Francisco
Dag 25San Francisco
Dag 26Pismo Beach www.shorecliff.com ($125)
Dag 27naar LA (Anaheim) www.anabellahotel.com ($79)
Dag 28LA (Anaheim)
Dag 29LA www.radisson.com/hotels/calaair ($89)
Dag 30vlucht terug
Dag 31aankomst Nederland
maandag 7 maart 2011 om 13:22
Ik weet niet of je per sé in de vakantieperiode van de Amerikanen weg moet, maar ga anders niet te veel plannen. Het is ook leuk om ergens te blijven als je het leuk vindt, of weg te gaan als het regent of je er toch niets aan vindt.
Door je hele reis al vast te leggen qua overnachtingsplaatsen, blijft er weinig gelegenheid over voor spontane acties.
Hotels en eetgelegenheden zijn er meer dan genoeg en kun je desnoods een dag of twee dagen tevoren boeken, als je niet op goed geluk heen wilt.
Door je hele reis al vast te leggen qua overnachtingsplaatsen, blijft er weinig gelegenheid over voor spontane acties.
Hotels en eetgelegenheden zijn er meer dan genoeg en kun je desnoods een dag of twee dagen tevoren boeken, als je niet op goed geluk heen wilt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
maandag 7 maart 2011 om 13:25
Ik zou echt je 3 dagen NY eruit halen, en die bij het westen aan plakken. Omdat je aan 3 dagen NY niks hebt (want er is veeeeeeeeeel te veel te zien en te doen) én je hebt jetlag én je kunt die 3 dagen in het westen ook erg goed gebruiken. Meteen op LA vliegen, lekker makkelijk. En dan later nog eens een keer met een goedkope vlucht een week (of langer) naar NY.
maandag 7 maart 2011 om 13:42
Zonder dat we weten hoeveel dagen je in het westen rond wilt reizen kunnen we moeilijk een planning geven.
Mijn ervaring is dat je minstens 2 overnachtingen in/zo dicht mogelijk bij een nationaal park moet overnachten om een goede indruk van een park te kunnen krijgen. In de grote parken als Yosemite zou ik zelfs 3 overnachtingen plannen.
Ik zou ook New York voor een volgende keer bewaren. Drie dagen NYK is erg kort. Die 3 dagen zou ik in aan het zuidwesten plakken en een (langer) verblijf in New York voor later bewaren.
Ik denk dat je met de huur van een self-catering cabin behoorlijk duurder uit zult zijn dan met een hotel/motel. Die cabins zijn vaak erg duur, omdat ze berekend zijn op 6 personen. Overigens hebben veel motel-hotelkamers een magnetron, zodat je zelf een kant-en-klaar-maaltijd op zou kunnen warmen. In veel beschrijvingen op het internet staat de inrichting van de kamers vermeld.
Je zou kunnen overwegen vanuit een andere plaats terug naar Nederland te vliegen dan de aanvliegstad. Je kunt dan een groter gebied bereiken. Bijv. heen naar San Francisco en terug uit LA of San Diego.
Mijn ervaring is dat je minstens 2 overnachtingen in/zo dicht mogelijk bij een nationaal park moet overnachten om een goede indruk van een park te kunnen krijgen. In de grote parken als Yosemite zou ik zelfs 3 overnachtingen plannen.
Ik zou ook New York voor een volgende keer bewaren. Drie dagen NYK is erg kort. Die 3 dagen zou ik in aan het zuidwesten plakken en een (langer) verblijf in New York voor later bewaren.
Ik denk dat je met de huur van een self-catering cabin behoorlijk duurder uit zult zijn dan met een hotel/motel. Die cabins zijn vaak erg duur, omdat ze berekend zijn op 6 personen. Overigens hebben veel motel-hotelkamers een magnetron, zodat je zelf een kant-en-klaar-maaltijd op zou kunnen warmen. In veel beschrijvingen op het internet staat de inrichting van de kamers vermeld.
Je zou kunnen overwegen vanuit een andere plaats terug naar Nederland te vliegen dan de aanvliegstad. Je kunt dan een groter gebied bereiken. Bijv. heen naar San Francisco en terug uit LA of San Diego.
maandag 7 maart 2011 om 16:32
Wij hebben afgelopen zomer zo'n reis gemaakt. Wel eerst 4 dagen New York (en ik raad het niet af, was super!) en daarna naar het westen. Wij hebben wel zelf onze reis samen laten stellen bij een reisbureau. Je kunt ook kant en klaar samengestelde reizen vinden op internet, maar wij vonden dat je dan erg moest haasten, overal moet je dan na een dag al weg ofzo.
Death Valley wilden wij ook nog heen, maar is niet gelukt. Bleek een hele omweg te zijn vanaf waar wij zaten, dus die hebben we helaas gemist.
Ik heb wel een reisverslag op internet van onze reis, maar als ik die hier neerzet is mijn privacy weg haha. Mail me anders op vivaprulletje@hotmail.com als je het wil lezen .
Death Valley wilden wij ook nog heen, maar is niet gelukt. Bleek een hele omweg te zijn vanaf waar wij zaten, dus die hebben we helaas gemist.
Ik heb wel een reisverslag op internet van onze reis, maar als ik die hier neerzet is mijn privacy weg haha. Mail me anders op vivaprulletje@hotmail.com als je het wil lezen .
dinsdag 8 maart 2011 om 10:55
We hebben 3 weken, waarvan we 3 dagen NY willen doen (gewoon omdat je het gezien moet hebben, niet omdat we willen shoppen etc.). De rest van de reis staat qua hoeveelheid dagen dus nog open, omdat ik het lastig vind in te schatten waar je hoeveel dagen moet blijven omdat er zoveel te zien is.
Ik hoor van verschillende mensen dat San Fransisco geweldig is, maar LA en Las Vegas niet bijzonder zijn, eerder van het gehalte 'je moet het gezien hebben als je er toch bent'. Dus SFran. willen we graag bezoeken en LA en Vegas hooguit 1 dag. Verder willen we graag wandelen en de parken bezoeken. Als het kan willen we een paar dagen (aan het einde van de reis) uitrusten in een appartement / huisje ergens (het zelf koken is eerder gewoon relaxed, niet uit geld / eet overweging).
Ik hoor van verschillende mensen dat San Fransisco geweldig is, maar LA en Las Vegas niet bijzonder zijn, eerder van het gehalte 'je moet het gezien hebben als je er toch bent'. Dus SFran. willen we graag bezoeken en LA en Vegas hooguit 1 dag. Verder willen we graag wandelen en de parken bezoeken. Als het kan willen we een paar dagen (aan het einde van de reis) uitrusten in een appartement / huisje ergens (het zelf koken is eerder gewoon relaxed, niet uit geld / eet overweging).
dinsdag 8 maart 2011 om 19:04
Wij zijn ook niet gaan winkelen in NY. Je kunt een kaartje kopen voor een speciale tourbus voor 3 dagen bijvoorbeeld (hop on/hop off). Er zijn heel veel opstappunten. Je kunt dan zelf kiezen waar je uitstapt, bijvoorbeeld bij ground zero of central park of wat dan ook, en als je het zat bent, stap je weer op en ga je naar een ander punt. En dat kun je dan 3 dagen lang doen bijvoorbeeld. Zo kun je een selectie maken van wat je wil zien en hoe lang.
Wij zijn naar times square geweest, naar het rariteitenmuseum ripley's, naar de M&M's winkel (moet je gezien hebben haha), we hebben een boottocht over de rivier gedaan waarbij je de skyline en het vrijheidsbeeld kunt zien, we hebben een night tour gedaan, want al die lichtjes zijn natuurlijk ook wel bijzonder, we zijn over de Brooklyn Bridge gewandeld, naar Chinatown geweest, we hebben een Broadway Musical bezocht 's avonds (De Lion King, een wereldervaring!), een dagje central park en 's avonds zijn we nog op een toren geweest (ben even de naam kwijt) voor het uitzicht. Verder hebben we tussendoor wat door de stad geslenterd om wat bijzondere winkels te ervaren en natuurlijk de stad zelf. (Enorme koekjes van 30cm breed eten of wat dan ook ). Kan niet zeggen dat ik iets gemist heb hoor, wat ik graag had willen meemaken.
LA vond ik ook niet zoveel aan, maar wilden wij ook gezien hebben. Was voor ons ook de laatste dagen, dus we hadden het toen eigenlijk wel gehad.
Las Vegas was toen wij er waren echt super heet! Maar ja, ligt ook in de woestijn natuurlijk. Ik denk wel iets in de 40 graden. We gingen echt van hotel naar hotel toen we over de strip wandelden, om maar af en toe in de airco te lopen, anders was het niet uit te houden. Wij zijn daar wel langer dan een dag geweest, omdat we 1 dag een helikoptervlucht hadden vanaf Las Vegas, over de Grand Canyon en toen zijn we onderweg nog bij wat echte Amerikaanse Cowboys op een ranch gaan lunchen. Was echt leuk! Ook hebben we er een dinnershow bijgewoond in het Excalibur. Je zit dan in een arena en moet met je handen eten en ondertussen worden er riddergevechten en dergelijke gespeeld in het midden. Was ook echt heel erg leuk! En je mag gewoon alle hotels in lopen, elk hotel heeft wel wat bijzonders, dus gewoon leuk om overal te gaan kijken. Gokken hebben wij niet gedaan.
Ik zou dat zelf koken alleen nog even overwegen. Je bent echt moe na een hele dag rijden of steden/parken bezoeken hoor. Ik zou echt geen zin meer hebben in koken. Laat jezelf lekker bedienen . Je kunt natuurlijk ook gewoon een pizza halen ofzo en in je hotelkamer opeten, da's ook best relax .
Wij zijn naar times square geweest, naar het rariteitenmuseum ripley's, naar de M&M's winkel (moet je gezien hebben haha), we hebben een boottocht over de rivier gedaan waarbij je de skyline en het vrijheidsbeeld kunt zien, we hebben een night tour gedaan, want al die lichtjes zijn natuurlijk ook wel bijzonder, we zijn over de Brooklyn Bridge gewandeld, naar Chinatown geweest, we hebben een Broadway Musical bezocht 's avonds (De Lion King, een wereldervaring!), een dagje central park en 's avonds zijn we nog op een toren geweest (ben even de naam kwijt) voor het uitzicht. Verder hebben we tussendoor wat door de stad geslenterd om wat bijzondere winkels te ervaren en natuurlijk de stad zelf. (Enorme koekjes van 30cm breed eten of wat dan ook ). Kan niet zeggen dat ik iets gemist heb hoor, wat ik graag had willen meemaken.
LA vond ik ook niet zoveel aan, maar wilden wij ook gezien hebben. Was voor ons ook de laatste dagen, dus we hadden het toen eigenlijk wel gehad.
Las Vegas was toen wij er waren echt super heet! Maar ja, ligt ook in de woestijn natuurlijk. Ik denk wel iets in de 40 graden. We gingen echt van hotel naar hotel toen we over de strip wandelden, om maar af en toe in de airco te lopen, anders was het niet uit te houden. Wij zijn daar wel langer dan een dag geweest, omdat we 1 dag een helikoptervlucht hadden vanaf Las Vegas, over de Grand Canyon en toen zijn we onderweg nog bij wat echte Amerikaanse Cowboys op een ranch gaan lunchen. Was echt leuk! Ook hebben we er een dinnershow bijgewoond in het Excalibur. Je zit dan in een arena en moet met je handen eten en ondertussen worden er riddergevechten en dergelijke gespeeld in het midden. Was ook echt heel erg leuk! En je mag gewoon alle hotels in lopen, elk hotel heeft wel wat bijzonders, dus gewoon leuk om overal te gaan kijken. Gokken hebben wij niet gedaan.
Ik zou dat zelf koken alleen nog even overwegen. Je bent echt moe na een hele dag rijden of steden/parken bezoeken hoor. Ik zou echt geen zin meer hebben in koken. Laat jezelf lekker bedienen . Je kunt natuurlijk ook gewoon een pizza halen ofzo en in je hotelkamer opeten, da's ook best relax .
zaterdag 12 maart 2011 om 22:53
Een week of drie is toch minimaal voor een leuke rondreis.
Zelf hebben we het de eerste keer ook zo gedaan.
Eerst drie volle dagen in New York en toen doorgevlogen naar San Francisco.Is nog zes uur vliegen dus die dag ben je wel kwijt.
In die drie dagen hebben we veel van New York gezien.
Lees eens op het Amerika forum.Hier staan veel tips.
Wij zijn van San Franisco een rondje wezen maken naar L.A
En hebben Yosemite, Grand canyon en Las vegas ook bezocht.
In Yosemite kun je de overnachtingen in het park via Xanterra.com boeken.
In een park is zoveel leuker.Een mooie overnachtingsplaats voor Yosemite is Mariposa er na Mammoth lakes.
La vonden wij ook niet zoveel aan wel is het leuk om uit te blazen in bijv Santa Monica voordat je weer terug naar huis gaatvia La.
Page,Kanab, en Moab vonden wij prettigere plaatsjes.Die kleine plaatsjes zijn zo mooi.En in Moab is gewoon zoveel te doen.Een dag is hier echt niet genoeg.
Yosemite vonden wij twee dagen ruim voldoende.
Las vegas hadden we een dag en dat vonden we echt te weinig.
Zou overal niet te lang blijven hangen.Er is zoveel moois te zien en die paar dagen aan het eind uitrusten bevalt ons prima.Lekker beetje zonnen...
In de Death valley is vrij weinig mogelijkheid om te overnachten.Dit moet je dus ook ruim van te voren boeken.
Probeer Bryce en evt Zion nog in te boeken.
Bryce heeft een enorme indruk achtergelaten.
Zelf koken?Is echt niet nodig.Uit eten is niet duur.
Pak google maps erbij en kijk hoe groot de afstanden zijn.
Auto rijden in Amerika is erg prettig wij vonden het ook niet vervelend om ruim 1200 km afteleggen.
Veel plezier met plannen.Dit vindt ik het leukste gedeelte...
Dit jaar gaan we voor de vijfde keer en ditmaal een rondreis door Texas-Lousiana-New Mexico.
Zelf hebben we het de eerste keer ook zo gedaan.
Eerst drie volle dagen in New York en toen doorgevlogen naar San Francisco.Is nog zes uur vliegen dus die dag ben je wel kwijt.
In die drie dagen hebben we veel van New York gezien.
Lees eens op het Amerika forum.Hier staan veel tips.
Wij zijn van San Franisco een rondje wezen maken naar L.A
En hebben Yosemite, Grand canyon en Las vegas ook bezocht.
In Yosemite kun je de overnachtingen in het park via Xanterra.com boeken.
In een park is zoveel leuker.Een mooie overnachtingsplaats voor Yosemite is Mariposa er na Mammoth lakes.
La vonden wij ook niet zoveel aan wel is het leuk om uit te blazen in bijv Santa Monica voordat je weer terug naar huis gaatvia La.
Page,Kanab, en Moab vonden wij prettigere plaatsjes.Die kleine plaatsjes zijn zo mooi.En in Moab is gewoon zoveel te doen.Een dag is hier echt niet genoeg.
Yosemite vonden wij twee dagen ruim voldoende.
Las vegas hadden we een dag en dat vonden we echt te weinig.
Zou overal niet te lang blijven hangen.Er is zoveel moois te zien en die paar dagen aan het eind uitrusten bevalt ons prima.Lekker beetje zonnen...
In de Death valley is vrij weinig mogelijkheid om te overnachten.Dit moet je dus ook ruim van te voren boeken.
Probeer Bryce en evt Zion nog in te boeken.
Bryce heeft een enorme indruk achtergelaten.
Zelf koken?Is echt niet nodig.Uit eten is niet duur.
Pak google maps erbij en kijk hoe groot de afstanden zijn.
Auto rijden in Amerika is erg prettig wij vonden het ook niet vervelend om ruim 1200 km afteleggen.
Veel plezier met plannen.Dit vindt ik het leukste gedeelte...
Dit jaar gaan we voor de vijfde keer en ditmaal een rondreis door Texas-Lousiana-New Mexico.
maandag 14 maart 2011 om 09:24
Het westen van amerika is geweldig om te vertoeven. Ik heb er inmiddels 3 rondreizen opzitten en verlang nu al naar de 4e. NY is geweldig leuk voor een paar dagen, maar persoonlijk ben ik meer een natuurmens. Weeg voor de tijd die je hebt in NY goed af wat je perse wilt zien, alles zien/beleven is zelfs in een week niet te doen LA zou ik overslaan als ik jou was, dat is ons zo tegengevallen. Dan zou ik als ik jou was op SF of Vegas vliegen. En van daaruit een rondreis plannen. Death Valley zou niet mijn voorkeur hebben om te overnachten, doe mij maar Yosemite!!!! Grand canyon is een must, al vind ik de norhtrim persoonlijk meer bijzonder als de southrim maar imposant blijft het. Wij bezochten de kleinere plaatsjes om te overnachten. Afgelopen zomer kwam ik uit in een plaatsje Jerome.....daar proefde je echt de oude tijden nog en dat vind ik nou juist zo leuk. In vegas kun je je hart wel weer ophalen als je van de stad haalt
En SF is echt super.....beetje kneuterig voor amerikaanse begrippen en daardoor juist weer zo leuk. Als ik het goed begrijp heb je 3 weken vakantie, daar gaan je reisdagen vanaf en je wilt op 1 plek een dag of 4 blijven. Dan blijft er 2 weken voor de rondrit over. Maak tevoren je rit niet groot en leg niet alles vast. De onverwachte wendingen die je reis kan maken als je niet alles vastlegt brengt je op de leukste plaatsjes. Ik volg je topic....al vrees ik dat ik met de dag weer meer ga verlangen naar het wilde westen
maandag 14 maart 2011 om 10:14
Ben je sportief RunAddict? (vermoeden ivm met nick ) Ik heb echt de meest geweldige hike gemaakt naar Havasupai. Die dag wel 20 kilometer gelopen maar kreeg er zoveel prachtigs voor terug. De wandeling gaat door de canyon naar de supaibewoners(indianenstam, volk van het blauwgrone water) en verder in de wandeling kom je echt de meest prachtige watervallen tegen. Breathtaking! Was zeker het hoogetepunt van de rondreis dat jaar. Het is een zijtak van de Grand Canyon aan de zuidkant......
Er is een campground maar er zijn ook lodges te huur.
Er is een campground maar er zijn ook lodges te huur.
maandag 14 maart 2011 om 15:25
@natasja32 amerika.forum heb ik al ontdekt inderdaad, staan heel veel bruikbare tips op! De keuze 'zelf koken' heeft overigens niks met geld te maken, maar het het feit dat we het wel prettig vinden niet elke avond tussen andere mensen te zitten eten. Maar ik heb zeker wat aan je tips, dank!
@dogcrazy dat is precies wat wij ook hebben, we willen NYC natuurlijk zien, maar zijn ook meer van de natuur en mooie dingen zien. En inderdaad... iets sportiefs doen, niet 3 weken op je gat zitten, lekker actief zijn in een mooie omgeving.
We hebben inmiddels een 2e plan wat we op dit moment in overweging nemen: 4 dagen NYC en dan door vliegen naar San Jose (Costa Rica) om aldaar een 15 daagse rondreis te doen. Het is zomaar een ingeving dus wellicht verandert dit plan weer Maar ik ga al jullie tips zeker op de 'daarom moeten we naar west USA gaan' lijst zetten zodat we een goede afweging kunnen doen! Dank voor al jullie reacties!!
@dogcrazy dat is precies wat wij ook hebben, we willen NYC natuurlijk zien, maar zijn ook meer van de natuur en mooie dingen zien. En inderdaad... iets sportiefs doen, niet 3 weken op je gat zitten, lekker actief zijn in een mooie omgeving.
We hebben inmiddels een 2e plan wat we op dit moment in overweging nemen: 4 dagen NYC en dan door vliegen naar San Jose (Costa Rica) om aldaar een 15 daagse rondreis te doen. Het is zomaar een ingeving dus wellicht verandert dit plan weer Maar ik ga al jullie tips zeker op de 'daarom moeten we naar west USA gaan' lijst zetten zodat we een goede afweging kunnen doen! Dank voor al jullie reacties!!