Rondvaart A'dam

18-12-2012 23:19 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
De 28e willen we graag met wat vrienden uit het buitenland die over zijn een dagje Amsterdam doen. Een van de dingen die ze perse wilden doen is een rondvaart maken door de grachten.

Echter ben ik nu even aan het googlen wat er voor aanbod is, maar ik zie dat er een hele hoop aanbieders zijn. Iemand een idee welke rondvaart er leuk is? We hebben van 11:00 tot 18:00 uur ongeveer, want daarna gaan we eten. Iets met muziek of een gids die leuk kan vertellen staat ons wel aan.
Ik heb er verschillende gedaan, allemaal met hetzelfde verhaaltje. Pak Geert Mak erbij en vertel je vrienden dat de info over de Schreierstoren onjuist is, en dat er ook niet elke dag een auto de gracht in rijdt. Veel plezier!
Misschien zit hier iets leuks voor je bij.

http://www.canal.nl/
Volgens mij valt het wel mee met dat aanbod. 's Avonds valt al af, want dan wil je gaan eten. Bij de aanbieder hierboven noemen ze ook de waterfietsen en daar is het veel te koud voor. Blijft over de water'bus' die langs musea vaart, en een gewone rondvaart. Welke je daarvan uitkiest, dat is lood om oud ijzer, volgens mij.

Tip: bezoek het Scheepvaartmuseum, en pak de rondvaart daar in de buurt.
Met vrienden uit het buitenland, scoor je zeker punten met een rondvaart! Even googelen op prijzen etc., sommige hebben arrangementen met n borrelhapje enzo.
Ik zou Lovers doen. Niet te missen, je ziet ze zodra je cs uitloopt.
Oh, blue boat company is leuk!! Ik googelde-rondvaart speciaal-
Lovers heeft de Museumboot (met gids). Dat is een hop on-hop off tour die stopt bij allerlei toeristische hotspots. Erg leuk om te doen
Er is nu een lichtjes festival in Amsterdam zowel in het centrum als op de grachten. Dus ik zou het zo laat mogelijk op de dag doen en evt een lichtjestour (Amsterdam Light Festival).

Zie algemeen: http://www.amsterdamlightfestival.com/

Als je ´s avond kunt cruise kan je een combi maken met diner bijvoorbeeld. Zie: http://www.amsterdamlightfestival.com/arrangementen/
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Doe in ieder geval niet de hop on hop off. Klinkt leuk, ik heb 'm afgelopen zomer gedaan. Een ramp. Hij vaart totaal niet op de vermelde tijden, je staat dus vaak heel lang te wachten en boten waren soms overvol. Hij komt maar eens per uur bij een halte, dwz dat je constant op je horloge staat te kijken. En zo'n halte is niet overdekt, je staat in de kou/wind. Gewoon zo'n rondvaart van 60 of 90 minuten doen. Zit je droog en warm.
De blue boot company ziet er leuk uit, even sneupen op hun website.

Zouden jullie aanraden om van te voren kaartjes te reserveren, of is dat alleen noodzakelijk in het hoogseizoen?

Van het lichtjesfestival hadden we gehoord, dus dat nemen we mee in de planing.
Was dat die van Lovers of van Canalcruise? Want die van Lovers vaart ieder 45 min en in het weekend ieder half uur. Ik ben gids geweest op de museumboot, was echt zo leuk om te doen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven