Rugpijn van luchtbed

01-08-2019 22:35 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn op dit moment aan het kamperen heerlijk behalve t slapen, in de vroege ochtend krijg ik steeds last van rugpijn (mijn zwakke plek), ik lig nu op een simpel luchtbed. Geen ruimte voor een echt matras. Iemand met rugklachten tips voor een alternatief?
Lig je niet te koud? Soms kan dat rugpijn veroorzaken. Misschien een extra isolatiedeken onder je luchtbed?
Een slaapmatje! Isoleert goed en slaapt een stuk lekkerder. De lucht in het luchtbed zorgt voor een koude rug.
Neem dan wel een matje van 5 cm en niet van 2.5 cm.
Bij mij echt de oplossing voor rugproblemen.
even proberen met de hardheid, dus lucht eruit, lucht erin
Ooit, toen ik last had van mijn rug en tijdelijk op een luchtbed sliep zag mijn fysio daar geen probleem in, sterker nog, ze vond dat een prima ondergrond om op te slapen.
Dus inderdaad, beetje zachter, beetje harder, dekentje over je luchtbed als isolatie, even experimenteren.
Prettige vakantie!
Vreemd. Op een luchtmatras slapen mensen juist heel goed, net als een waterbed. Kou kan een probleem zijn. Maar ik krijg het idee dat je op zo'n kinderding voor in het zwembad ligt?
Heb je zo'n alu reddingsdeken bij je? Leg die onder je luchtbed.
Been there, done that, got the T-shirt.
Ik heb daar ervaring mee en heb deze slaapmat gekocht. Je rolt hem op als een slaapmat, maar hij ligt als een matras. Kost wat, maar dan heb je er wel voor de rest van je leven plezier van!

https://www.dewitschijndel.nl/the-summa ... 8gQAvD_BwE
Groetjes!
Man die ernstige rugklachten heeft zeeert bij zijn exped mat van 10 cm. Kost wat maar slaapt echt heerlijk!!!

Ik heb geen rugklachten maar vond dit ook echt lekker slapen. Misschien wel lekkerder dan mijn bed thuis☺️
Wij hebben een simpel decathlon luchtbed en leggen daar overheen een wollen onderdeken. Is een soort vachtje. Ligt heerlijk (zonder die onderdeken slapen we een stuk minder lekker).

Verder maakt het ook veel verschil of je ondergrond egaal en recht is; maar ik neem aan dat je dat wel weet.
Ik herken het heel erg, luchtbed geeft me op de en of andere manier het gevoel dat mijn rug in elkaar word gedrukt. Een matje vind ik veel fijner, en dan bij voorkeur zo een van 10 cm die hier wordt aangeraden.
Wij hadden altijd een matrashoes van human comfort om de luchtbedden, lag echt zoveel beter, geen kou meer en een schuimlaagje erin.
je lichaam moet wennen aan een andere ondergrond om op te liggen, dat is alles. Dit kan even duren (misschien wel langer dan je vakantie nog duurt...) maar kan geen kwaad. Ga niet teveel veranderen want dan raakt je lichaam nooit gewend! :-P)
Niet onder je luchtbed isoleren maar erop. Met je eigen lichaamswarmte kun je onmogelijk de lucht in je luchtbed de hele nacht warm houden.

Zorg dus dat je lichaamswarmte niet weg kan maar het luchtbed. (Wollen) deken op het luchtbed en dan je slaapzak.
Apatura schreef:
01-08-2019 22:55
Heb je zo'n alu reddingsdeken bij je? Leg die onder je luchtbed.

Op je luchtbed, eronder heeft weinig nut. Dan verdwijnt de warmte van je lichaam nog steeds in je luchtbed.
Je kunt van die traagschuim hoezen kopen voor om je luchtbed. Dat scheelt enorm qua rugpijn. Of anders een self inflatable slaapmat van 10cm met traagschuim erin. Er zijn verschillende goeie merken (Exped, Bardani, Kampa)
Frietmetmayo schreef:
01-08-2019 23:03
Man die ernstige rugklachten heeft zeeert bij zijn exped mat van 10 cm. Kost wat maar slaapt echt heerlijk!!!

Ik heb geen rugklachten maar vond dit ook echt lekker slapen. Misschien wel lekkerder dan mijn bed thuis☺️
Hier nog een fan van exped. Enige matras waarmee mijn man met zijn rug en schouders kan kamperen
Isolatiedeken, of zo'n picknick kleed met aluminiumkleurige onderkant onder 't luchtbed en een fleece, of andere deken, erop.

Voor een volgende keer inderdaad de hierboven vermelde matjes van 10 cm, liggen heerlijk.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Een exped megamat
Wanneer je op je opgeblazen luchtbed zit, moeten je billen nét de grond raken. Dan heb je precies de goede vulling.
Ik vind de Bardani Summat 15 cm het beste liggen, beter dan de Exped megamat. Ben ook een onderrugpatient, maar met deze had ik helemaal geen last. De megamat bewoog ook meer dan de summat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven