Ruig shoppen in Duitsland

01-08-2010 22:19 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga binnenkort - zoals wij dat in de familie noemen - ruig shoppen in Duitsland. Kleding, voedsel, beautyspullen, etc.

Waar kan je dat in Duitsland (liefs niet te ver over de grens) doen? Het moet wel een beetje aanrijdbaar zijn vanuit Amsterdam (dus niet Noord-Duitsland).

Wie heeft de gouden tip?
Oberhausen.

Ruig shoppen, klinkt erg goed!
This is not kosher!
quote:Wellhello schreef op 01 augustus 2010 @ 22:23:

Oberhausen.

Ruig shoppen, klinkt erg goed!Heb er ook best wel erg zin in. Is Oberhausen ook een beetje leuk?
Centro in Oberhausen, alles onder een dak.
Het centrum van Oberhausen stelt sinds de opening van centro niet zo veel meer voor.
Zal eens Googlen op dat Centro. Ik ga overigens met mijn pa. En hij is toch wel van het shoppen in een stad (en niet alles onder een dak).

Ik ben vandaag overigens in Hoch Elten geweest (net over de grens). Mijn conclusie: Duitsland is leuk.
Nou, ken Oberhausen niet goed, maar ken wel veel mensen die daarnaartoe gingen.

Woon nu vlakbij Munster, schijnt ook erg leuk te zijn.
This is not kosher!
Münster is heel leuk om te winkelen en echt een mooie stad, is ook een hanzestad, veel mooie oude gebouwen. En veel leuke winkels! Ik vind Münster wel iets van Groningen hebben.
quote:Wellhello schreef op 01 augustus 2010 @ 22:23:

Oberhausen.

Ruig shoppen, klinkt erg goed!Aanrijdbaar dan weer niet.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Dusseldorf!
O ik dacht dat je op een Harley wilde ofzo
Dusseldorf zonder enige twijfel
Bremen winkelcentrum waterfront!!!

een aanrader overdekt ook nog!!!

kijk ff op google Bremen waterfront.

zelf kom ik uit groningen het is 2 en een half uur rijden

ik doe dat liever naar Bremen dan naar Amsterdam
Dusseldorf is echt super! Prachtige winkels als je van duur shoppen houdt (Chanel, Gucci, you name it) maar ook leuke betaalbaardere winkels.
Dusseldorf lijkt me alleen vanuit Amsterdam niet in een dag te doen, toch?
Tja, weet niet precies hoe lang je erover doet om vanuit Amsterdam naar Roermond te rijden (daar ga je de grens over) maar vanaf daar ongeveer 3 kwartier. Of 't te doen is vanuit 1 dag...tja ligt er ook aan hoe vroeg je wilt vertrekken en hoe laat weer terug!
Dusseldorf en Keulen.
Dusseldorf is prima in 1 dag te doen vanuit Amsterdam. Ik woon in de H'meer en ik kan het ook

Bijtijds in de auto stappen (tussen 07.00 en 08.00 uur) dan ben je net voordat de winkels opengaan (meestal rond 10.00-11.00 uur) in D'dorf. Geloof me, na 5 a 6 uur rondgesjouwd te hebben ben je zowel kapot als blut.

Wij doen het vaker op deze manier en zijn dan tussen 20.00 en 21.00 uur weer thuis
tip; neem aanhangwagen mee want je bent iets van plan zo te lezen...;-)
In de buurt van Elten:

- Bocholt (winkelcentrum en stadshart)

- Emmerich (aan de rijn) stadshart

- Kleve (NL: Kleef): stadshart en een kleiner winkelcentrum

Al deze plaatsen hebben ook een (of meerdere) DM-winkels. Dat is een goedkope drogist die zowel merkproducten als eigen merk verkoopt. De merkproducten (oa. nivea) zijn stukken goedkoper dan hier en de producten van hun eigen merk goede vervangers (vooral de vervangers voor cillit bang en WC-eend wc blokjes zijn heel goed en goedkoop).
Vind zelf de CentrO te massaal. Leuk voor kerst, maar verder zit er weinig kraak/smaak aan. (Favoriet is Bocholt.)
Dusseldorf, neem je een overnachting dan is het prima te doen!
Centro is echt een aanrader als het je puur om het shoppen gaat.

Dusseldorf vind ik erg leuk als het je ook om de stad gaat. De Konigsallee is top!
I choose happy!
@Silky, ja voor de drogist e.d. vind ik Emmerich en Kleve ook fijn. Persoonlijk vind ik trouwens Emmerich en Kleve niet geschikt als je "ruig" wilt gaan winkelen. Gewoon niet groot genoeg wat dat betreft.

Centro heeft idd niet heel veel sfeer ofzo, maar het is wel echt heel groot en ik kan me er gerust een dag vermaken.
I choose happy!
Kleve, 30 min vanaf Eindhoven.

Zit een Edeka, Aldi, DM en nog wat andere winkels op de Hofmannallee.

Het oude centrum is ook aardig, kledingwinkels, DM en veel eettentjes.

Er zit ook een mega supermarkt van Kaufland, aan de Olmerstr. 1, 47533 Kleve .

Ik ga er gemiddeld 2 x per jaar naar toe en dan vooral voor de supermarkten.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven