San Francisco
woensdag 10 oktober 2012 om 18:52
zaterdag 13 oktober 2012 om 14:55
Dimsum eten in Chinatown! Moet je wel een beetje avontuurlijk zijn, veel tentjes hebben nl alleen chinese menu's en ze spreken ook niet altijd goed engels, maar we hebben er super gegeten.
En inderdaad als je van wijn houdt is Napa Valley ook zeker een aanrader.
En ja Alcatraz is heel toeristisch, maar ik vond het wel de moeite waard. Wij waren er rond zonsondergang en dat was erg mooi.
En inderdaad als je van wijn houdt is Napa Valley ook zeker een aanrader.
En ja Alcatraz is heel toeristisch, maar ik vond het wel de moeite waard. Wij waren er rond zonsondergang en dat was erg mooi.
zaterdag 13 oktober 2012 om 16:06
Vergeet de kaarten Giants maar, die zijn onbetaalbaar in de play-offs. Wat je wel moet meenemen is een goede sweater en/of jas. Het begint weer koud te woorden en veel mensen vergeten dat wij in het andere Californie wonen, NOORD of zoals wij het hier noemen NorCal.
Wil je de stad ontdekken in zo'n korte tijd dan zou ik de "Hop on Hop of bus" gebruiken. Goede wandel schoenen zijn ook welkom want van Market Street tot aan Pier 39 is goed wandelbaar.
De rgeuliere plaatsjes schiet je bij Alamo Square, Golden Gate, Pier 39, Coin Tower (loop eens via Telegraph Hill naar beneden richting Embacaderro), Lombard Street / Hyde. Golden Gate Park en Golden Gate Bridge. In het park zijn diverse musea's.
Punten waar locals graag uit hangen zijn bv Doloris Park wat net iets ten westen ligt van Mission Street en 21st.
Fillmore is een straat met veel shopping en eet gelegenheden, ook net een blok van het drukke verkeer aan Lombard Street (deels Highway 101 door de stad) ligt het Marina District. Loop Steiner street in vanaf Lombard en er zijn hele leuke tentjes.
Een toer naar Napa Valley kun je boeken bij elke lokale reis organisatie. Als je niet van wijn houd maar een bier snob bent, niet getreurd er zijn diverse bars als de Toronado (Height District) die heel veel biertjes op tap hebben. Want er is meer dan Bud Coors en Miller.
Op Market Street zou ik vanaf blok 5th street tot 10th street overslaan. Veel homeless people waar je echt niet vrolijk van wordt. Veel plezier.
Wil je de stad ontdekken in zo'n korte tijd dan zou ik de "Hop on Hop of bus" gebruiken. Goede wandel schoenen zijn ook welkom want van Market Street tot aan Pier 39 is goed wandelbaar.
De rgeuliere plaatsjes schiet je bij Alamo Square, Golden Gate, Pier 39, Coin Tower (loop eens via Telegraph Hill naar beneden richting Embacaderro), Lombard Street / Hyde. Golden Gate Park en Golden Gate Bridge. In het park zijn diverse musea's.
Punten waar locals graag uit hangen zijn bv Doloris Park wat net iets ten westen ligt van Mission Street en 21st.
Fillmore is een straat met veel shopping en eet gelegenheden, ook net een blok van het drukke verkeer aan Lombard Street (deels Highway 101 door de stad) ligt het Marina District. Loop Steiner street in vanaf Lombard en er zijn hele leuke tentjes.
Een toer naar Napa Valley kun je boeken bij elke lokale reis organisatie. Als je niet van wijn houd maar een bier snob bent, niet getreurd er zijn diverse bars als de Toronado (Height District) die heel veel biertjes op tap hebben. Want er is meer dan Bud Coors en Miller.
Op Market Street zou ik vanaf blok 5th street tot 10th street overslaan. Veel homeless people waar je echt niet vrolijk van wordt. Veel plezier.
zondag 14 oktober 2012 om 23:43
Hoewel Alcatraz toeristisch was vind ik het wel een aanrader. Hele goede audiotoer (volgens mij nog een prijs gewonnen?) die echt tot de verbeelding spreekt. Ik ben blij dat we er nog geweest zijn.
Vergeet ook het trammetje niet
Van Union Square hoppa naar zee. Ik hing helemaal voorop aan de zijkant, net alsof ik over de weg vloog haha.
Vergeet ook het trammetje niet
maandag 15 oktober 2012 om 09:25
Ik vond Alcatraz juist geweldig. Audiotoer gedaan. Ik heb er echt uren rondgehangen. Er was nog een ex-gevangene die kwam vertellen. Wij hadden die dag echt geluk want heel veel ex-gevangenen zijn al overleden. Je moet wel de kaartjes van te voren online bestellen. Dat scheelt enorm in de wachttijden. Je kunt dan gelijk de boot op. En ga vroeg!
Maar goed, ik vind dat soort musea sowieso geweldig.
Fietstocht naar Sausalito is ook. Daar hebben trouwens ook nog beroemde gangsters gewoon uit de tijd van Capone etc.
Wandelen door het Golden Gate park en dan even naar de Nederlandse molen of lekker bij de oceaan zitten
Naar de Victoriaanse huizen uit 'Full House'
Tour naar Muir Woods
Je kunt ook een auto huren en de touristic scene rijden. Dan rijd je met je auto ook over Lombard Street
Shoppen
Met de kabeltram rijden
Pier 39 met de zeeleeuwen bezoeken
Chinatown is wel leuk, maar daar vond ik eigenlijk niet zoveel aan. Veel goedkope prullaria en zooi in de winkels
Have fun!
Maar goed, ik vind dat soort musea sowieso geweldig.
Fietstocht naar Sausalito is ook. Daar hebben trouwens ook nog beroemde gangsters gewoon uit de tijd van Capone etc.
Wandelen door het Golden Gate park en dan even naar de Nederlandse molen of lekker bij de oceaan zitten
Naar de Victoriaanse huizen uit 'Full House'
Tour naar Muir Woods
Je kunt ook een auto huren en de touristic scene rijden. Dan rijd je met je auto ook over Lombard Street
Shoppen
Met de kabeltram rijden
Pier 39 met de zeeleeuwen bezoeken
Chinatown is wel leuk, maar daar vond ik eigenlijk niet zoveel aan. Veel goedkope prullaria en zooi in de winkels
Have fun!