Sardinië in oktober
zaterdag 6 augustus 2011 om 13:52
Hallo forummers, ik weet dat er al eerder topics over Sardinië zijn geweest, daar heb ik zelf regelmatig ook in gepost. Mijn man en ik proberen nu een weekje te boeken voor ofwel begin september, ofwel eind oktober. Dat laatste zal het waarschijnlijk worden, gezien alle andere dingen die al vaststaan na de zomervakantie. Ik heb een superleuk hotel gevonden, maar dat is helaas niet open in oktober. Ook bij sommige andere hotels kom ik via boekingsites steeds op 'geen kamers beschikbaar', dus waarschijnlijk zijn ook die gesloten in oktober. Balen!
Iemand een goeie tip voor een leuk hotel (of appartement) op Sardinië, eind oktober, liefst in de buurt van Stintino/La Pelosa?
xYella.
Iemand een goeie tip voor een leuk hotel (of appartement) op Sardinië, eind oktober, liefst in de buurt van Stintino/La Pelosa?
xYella.
zaterdag 6 augustus 2011 om 14:31
ik denk dat je de meeste kans hebt om iets te vinden in Sassari of Alghero. Alghero is erg leuk, maar eind oktober zal het overal redelijk rustig zijn. Anders even deze posting doen op www.sardinieforum.nl
zondag 7 augustus 2011 om 17:23
Dank ladies.
Ook in Stintino is best nog wat open aan hotels, maar ik had juist zo'n leuke op het oog...
Dat het rustig is, vinden wij alleen maar lekker. Ook de Sardenen zelf vinden de stranden rond Stintino prachtig en in het hoogseizoen is het er heel druk.
Ik dacht, misschien is er wel een forumster die een specifiek hotel kent en dat kan tippen.
xYela.
Ook in Stintino is best nog wat open aan hotels, maar ik had juist zo'n leuke op het oog...
Dat het rustig is, vinden wij alleen maar lekker. Ook de Sardenen zelf vinden de stranden rond Stintino prachtig en in het hoogseizoen is het er heel druk.
Ik dacht, misschien is er wel een forumster die een specifiek hotel kent en dat kan tippen.
xYela.
dinsdag 9 augustus 2011 om 09:00
Wij zijn net terug uit Sardinië. De stranden bij Stintino zijn inderdaad prachtig. Persoonlijk zou ik Stintino niet als uitvalsbasis kiezen. Niks te beleven, zeker niet in de herfst. Ik zou lekker naar Alghero gaan, waar volop restaurants, winkels, terrasjes en ook mooie stranden zijn. En dan af en toe met de huurauto naar Stintino voor een mooie stranddag.
woensdag 10 augustus 2011 om 18:25
Ja, dat zou ik doen! Eerst bijv. 4 dagen Alghero en daarna 3 dagen Cagliari. Zo kun je zowel wat van het noorden als het zuiden meepikken. Wel een flinke rit hoor! Ik weet niet of je de tickets al hebt gekocht, maar anders zou het heel praktisch zijn als je bv. met Ryanair heen vliegt op Alghero en terug vanaf Cagliari. Boss is trouwens ook heel leuk om te bezichtigen. De kustweg van Alghero naar Bosa is prachtig en als je weet hoe ze eruit zien, kun je zeldzame vale gieren zien (tik van mijn kleuterzoon). Veel plezier!
donderdag 11 augustus 2011 om 10:17
Ik ben al drie keer op Sardinië geweest, maar de laatste keer is negen jaar geleden. We gaan met Ryanair vliegen, kost bijna niks en twee van de luchthavens die Ryanair gebruikt liggen erg dichtbij voor ons. We kunnen daarom uit allerlei combinaties kiezen wat heen- en terugvluchten betreft. Het is wel een goed idee van jou, Namikbenzo, om ook op Sardinië een verschillende aankomst- en vertrekplaats te kiezen, een huurauto kun je natuurlijk ook op een andere plek weer inleveren. We hebben zoiets trouwens al eerder gedaan, met de boot naar het eiland, aangekomen in Cagliari en vertrokken vanuit Olbia.
Vandaag weet ik als het goed is definitief de data die mijn man vrij kan krijgen en kunnen we nog gerichter gaan kijken. Leuk leuk!
xYella.
Vandaag weet ik als het goed is definitief de data die mijn man vrij kan krijgen en kunnen we nog gerichter gaan kijken. Leuk leuk!
xYella.
donderdag 11 augustus 2011 om 20:14
Waar in Spanje? Ben op best veel plaatsen geweest, maar toen had ik nog geen interesse in gesnavelde dieren . Wat kids al niet met je doen. In mei hopen we walvissen te spotten in omgeving Tarifa... Voor de boys, maar vind ik zelf ook gaaf!
Maar oke, je bent dus al prima op de hoogte van Sardinië. Nu nog de hotels... Succes!
Maar oke, je bent dus al prima op de hoogte van Sardinië. Nu nog de hotels... Succes!
donderdag 11 augustus 2011 om 21:35
De arenden en gieren zagen we bij rivier de Ebro, nog net in Catalunya. Echt super. Erg leuk om het daarstraks terug te kunnen zien op tv, bij een programma op NatGeo Wild over meervalvissen op de Ebro (die is daar wereldberoemd om, wij hebben er echter nul gezien, maar ik persoonlijk rouw daar niet om!).
Wij komen ook op plekken waar we anders nooit zouden komen vanwege onze jongens. Zo hebben we al heel wat (stoom)treinen van binnen gezien en stond varen op het programma omdat de jongste dat erg leuk vindt. Hij is vooral ook gek van meervallen, zwaardvissen, zeilvissen etc, maar stelt zich gelukkig zelf nu nog tevreden met kikkervisjes en zo nu en dan een klein slootvisje.
xYella.
Wij komen ook op plekken waar we anders nooit zouden komen vanwege onze jongens. Zo hebben we al heel wat (stoom)treinen van binnen gezien en stond varen op het programma omdat de jongste dat erg leuk vindt. Hij is vooral ook gek van meervallen, zwaardvissen, zeilvissen etc, maar stelt zich gelukkig zelf nu nog tevreden met kikkervisjes en zo nu en dan een klein slootvisje.
xYella.
zondag 28 augustus 2011 om 16:06
Het wordt toch Sardinië voor ons, in oktober. Via een bookingsite nog heel veel accommodaties gevonden die nog open zijn en ook behoorlijk volgeboekt, dus leven in de brouwerij nog ook. We blijven eerst vier dagen in Cagliari (daar zijn dan de WK windsurfen, ook leuk en daardoor ook drukker in de stad/regio) en dan nog drie dagen in het noorden van het eiland. Heen vliegen naar Cagliari dus en terug vanaf Alghero. Ik heb er vreselijk veel zin in!
xYella.
xYella.