Schoolkamp (weinig leerlingen)

18-08-2011 17:56 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Met groep 8 gaan we ieder jaar op schoolkamp. Alleen nu is het dit schooljaar een klein clubje. Inclusief begeleiding zijn we met 10 man.

Het probleem is dat veel leuke accommodaties voor meer dan 10 personen zijn. Of dat ze te duur zijn. We kunnen de prijs voor het kamp dit schooljaar niet verdubbelen, dus hebben een klein budget. (ongeveer 700 inclusief ALLES!!)

Ik heb al een hele tijd zitten googlen, maar kan zo 1,2,3 niets vinden wat aan onze eisen voldoet.

We gaan in mei (of juni) en dan 2 nachten.

Wie heeft er een leuk idee en kan ons helpen?

Contact opnemen met een locale scouting groep, en vragen of je van hun accomodatie (tenten, terrein) gebruik mag maken?
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
quote:Bieb schreef op 18 augustus 2011 @ 17:56:

Hallo,

Met groep 8 gaan we ieder jaar op schoolkamp. Alleen nu is het dit schooljaar een klein clubje. Inclusief begeleiding zijn we met 10 man.

Het probleem is dat veel leuke accommodaties voor meer dan 10 personen zijn. Of dat ze te duur zijn. We kunnen de prijs voor het kamp dit schooljaar niet verdubbelen, dus hebben een klein budget. (ongeveer 700 inclusief ALLES!!)

Ik heb al een hele tijd zitten googlen, maar kan zo 1,2,3 niets vinden wat aan onze eisen voldoet.

We gaan in mei (of juni) en dan 2 nachten.

Wie heeft er een leuk idee en kan ons helpen?

Wat wil je precies doen met de kinderen, en wat zijn "leuke accommodaties?"

Hoe ver wil je weg gaan met de kinderen? Wat wil je doen?

"hier" (groep 8 had dit jaar één kind) werd schoolkamp ook wel eens gehouden op het terrein van de school, namelijk een tentenkamp bouwen, slapen, zelf eten maken en dergelijke.

Een leuk schoolkamp heeft vaak niets te maken met de bijzondere accommodatie of met de afstand, maar met met wat de kinderen zelf kunnen doen
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
Of aan een boer vragen of jullie op het terrein mogen bivakeren.

Niet te ver weg van de school, zodat de ouders de kinderen zelf kunnen halen en brengen.
Kinderen op de fiets laten gaan, heb je meteen vervoer. Tentjes regelen voor de kinderen en de begeleiding. of desnoods 2 grote legertenten huren (scouting? 1 voor de jongens en 1 voor de meisjes) en meenemen. Laat alle bagage etc. brengen door iemand met auto en aanhanger. Koken kan je zelf doen. Een keer knakworsten opwarmen en een lading patat halen bij de lokale patatboer. Potten appelmoes, flesse curry en mayo zelf meenemen. Fris, chips, snoep etc. allemaal zelf meenemen. Eventueel macaroni zelf maken, hoeft ook niet duur te zijn. Misschien kan je een skottel of 2 meenemen? Op de skottel heb ik wel gekookt (wokken) voor 10 personen. Helemaal als je er ook salade bij hebt. Eventueel voor de kieskeurige kinderen tomaat, komkommer, augurk etc. in losse schaaltjes doen. Alle kinderen nemen zelf bord, beker, bestek mee.

Overdag speurtocht, zwemmen, fietstocht. 's avonds bonte avond, spookverhaal vertellen, pyamamodeshow, kampvuur etc. De ouderwetsche schoolreisjes zijn vaak ook de goedkoopste.
Inderdaad gewoon kamperen, paar auto's van ouders die de tenten en bagage meenemen en lekker op de fiets. Wat hierboven staat dus
Ik heb wel eens gekampeerd in de Belgische Ardennen met een soort school.

Gewoon een suffe camping vlak bij de watervallen van Ko. Daar zijn we in een grot geweest, naar de watervallen en het pretparkje en we hebben kano gevaren en een rit op de mountainbike gedaan.

Verder een beetje gebbqd met vooral kipsate die we zelf hebben gesneden en verder idd macaroni enzo gegeten.

We zijn e rheen gereden met een busje waar 10 man in past, bagage bovenop.

Was echt hartstikke leuk!

Camping was heel goedkoop omdat het buiten het seizoen om was en het was behoorlijk koud, maar dat geeft niet.

Pretpark hadden we korting, dus ik zou als ik jou was ook naar kortingen gaan zoeken enzo.

Er valt heus wel iets leuks van te maken van een kamp met 10 man en 700 euro.
Bij Stay Okay hebben ze ook meerpersoonskamers, en kun je prima terecht met een groep van 10. Op heel veel (leuke) plekken te vinden.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
In welke regio?

Ik weet dat er in het Amsterdamse bos een scoutinggebouw zit, van de gehandicapten scouting die hun ruimte onderverhuurd. Daar zit alles in, slaapzaaltjes, keuken, douches en noem maar op.

In het bos kan je van alles doen.
Overnachten op de prehistorische nederzetting in Natuurpark Lelystad. Heeft ook nog een didactisch element in zich.

NB: Het sanitair is niet prehistorisch, dus wel gewoon toilet, douche etc.

Schoolkamp Prehistorische Nederzetting Natuurpark Lelystad
In de scoutinggebouw in Amsterdam heb ik mijn groep 8 kamp gehad! Haha! Wat toevallig! Ik had een klas met 14 kinderen.

We moesten toen ook allemaal een strippenkaart meenemen om met het OV naar het centrum van Amsterdam te gaan en hebben een rondleiding in het Paleis op de Dam gehad, rondje langs Begijnhofje en het weeshuis etc. dat was echt ontzettend leuk! Ik herinner het mij na 15 jaar nog.
Ik zat vroeger op een hele kleine basisschool (8 ll groep 8) en wij gingen altijd met groep 7 en 8. Misschien is dat iets?
Scouting is een goed idee! Die accomodaties zijn door de week meestal niet in gebruik, dus is het vast tijdens het schooljaar niet zo duur.

Mijn zonen hebben diverse scoutingkampen (scouting uit onze woonplaats, op kamp in het gebouw van een andere plaats) gehad en soms liggen ze erg mooi. Onder ander Zeist en Amerongen waren erg leuk gelegen, grote blokhut met douche/keuken e.d. aan de bosrand.
We blijven gewoon in NL. En het hoeft niet allemaal speciaal te zijn en extravagant. Gewoon een gebouwtje (heeft de voorkeur boven tenten) met bedden,tafels en stoelen en kookgelegenheid. Dus geen 4sterrenaccommodatie met nonstop entertainment.

Waarschijnlijk een keer naar een museum, een speur/ wandeltocht etc.

De school zit in Zuid-Holland, maar Utrecht of Noord-Holland zijn ook opties.

Scouting is een goed idee. En ik zal zo ook eens bij de link kijken die eerder is genoemd.

quote:rower schreef op 18 augustus 2011 @ 18:58:

Overnachten op de prehistorische nederzetting in Natuurpark Lelystad. Heeft ook nog een didactisch element in zich.

NB: Het sanitair is niet prehistorisch, dus wel gewoon toilet, douche etc.

Schoolkamp Prehistorische Nederzetting Natuurpark Lelystadhttp://www.hapsproject.nl/

Prehistorisch kamp in de bossen bij Apeldoorn (geen modern sanitair)

prijzen staan ook op de site.
StayOkay Haarlem: je zit zo in de duinen (struinen door de duinen, ook leuke activiteiten voor heel weinig met een boswachter), het juttersmuseum in Zandvoort, bossen in de omgeving, rondvaart door Haarlem. Eventueel naar Adventurepark Saplaza, aan de andere kant van Haarlem.

Achter de Stayokay zit de Artisklas, de kleinste dierentuin van Nederland.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Wij gingen op kamp met 15 man en dan 4 begeleiders.

5 uit groep 8 en 10 van groep 7

Op een boerderij waar de school om de 2 jaar naar toe gaat. Er werd gezwommen, varen op de plas met roeibootjes en we gingen in het dorp/stad (weet het niet meer) 'Over de rooie' spelen. Voorbijgangers vragen of ze een dropveter met ons wilde eten, schoenen poetsen etc. Niet de smerige opdrachten van het toenmalige tv programma

Op de fiets zijn we trouwens gegaan en op de dag dat we naar huis gingen, zijn we nog naar een 'pretpark' geweest.
Mijn man is leraar en is dit voorjaar met ook zo'n klein groepje naar Austerlitz (Utrecht) geweest. Ze zaten in een kamphuis van Jeugd Buitenverblijven oid. Met 3 auto's erheen gereden, 1x naar een zwembad in Zeist, 1x naar Pyramide van Austerlitz met speeltuin, en naar een museum in Zeist (iets met vliegtuigen). Was erg leuk en het budget was ook daar niet heel groot. Bij hem op school doen ze trouwens 1x per 2 jaar kamp en dan met groep 7 en 8 samen, zodat de groep wat groter is. Budget was geloof ik ook iets van 80 euro per persoon en daar hielden ze nog van over.
..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven