Shampoo op vakantie

13-07-2020 16:58 44 berichten
Dag dames,

Vrijdag gaan wij op vakantie naar Griekenland en ben ik alle spulletjes al een beetje aan het pakken. Nu vroeg ik mij af hoeveel shampoo en crèmespoeling ik voor 15 dagen mee moet nemen? Ik ga samen met mijn dochter, maar die heeft kroeshaar dus zij gebruikt andere spulletjes. Het is voor mij alleen en ik was iedere dag mijn haar. Ik denk zelf dat een grote fles teveel is, maar een mini te weinig. Hoe denken jullie erover?
Alle reacties Link kopieren
Een halve fles shampoo. Gewoon wat je hebt staan en wat al aangebroken is.

En die opmerkingen over je haar niet wassen? Dat vraagt TO toch helemaal niet. Dat moet ik trouwens niet proberen, werkt niet. En ja, daar hebben ze ook winkels, maar drogisterijspullen zijn een pak duurder dan hier.
Life is short. Eat dessert first.
Ik koop altijd shampoo op vakantie die ze in Nederland niet verkopen. Als ik dan weer thuis ben, en ik gebruik de shampoo, associeer ik de geur van de shampoo met vakantie :heart:
Shampoo bar en conditioner bar van Lush. Na drie maanden vakantie nog niet op en neemt weinig plaats in. Even kijken wat bij jouw haartype past.
Wissewis schreef:
13-07-2020 17:29
Ik was mijn haar thuis nooit elke dag.

Op vakantie dan weer net wel doordat ik daar voortdurend in een zwembad (chloor) of in de zee (zout) drijf.
Anders kan ik mijn lange haar na de vakantie wel afknippen wegens totaal kapot.

En er gaat ineens ook altijd 3dubbel zoveel conditioner doorheen tijdens zo'n weekje vakantie als gewoon thuis.
Zo herkenbaar, De eerste paar dagen ging het nog wel op Kreta maar na die Jeep safari waarbij mijn haar echt zowat rechtovereind kon staan door de lading zand die erin zat was er geen redden meer aan, ook niet na het wassen. Iedere dag masker erin wat de schade nog iets beperkte. Op Kreta gebruikten ze geen chloor maar zout in de zwembaden (tenminste waar ik ben geweest). Dus dan stond je ook nog iedere dag met body lotion te smeren want je huid werd kurkdroog door al dat zout.
Twee mini's? Of een klein flesje van 100 ml.

Maar waarom was je je haar iedere dag en dan ook nog met shampoo?? En waarschijnlijk ook nog tweemaal (omdat de shampoo-fabrikanten dat bedacht hebben)?

Fijne vakantie!
TsumTsum schreef:
13-07-2020 18:53
Zo herkenbaar, De eerste paar dagen ging het nog wel op Kreta maar na die Jeep safari waarbij mijn haar echt zowat rechtovereind kon staan door de lading zand die erin zat was er geen redden meer aan, ook niet na het wassen. Iedere dag masker erin wat de schade nog iets beperkte. Op Kreta gebruikten ze geen chloor maar zout in de zwembaden (tenminste waar ik ben geweest). Dus dan stond je ook nog iedere dag met body lotion te smeren want je huid werd kurkdroog door al dat zout.
Dat mijn huid kurkdroog is interesseert me niet tot nauwelijks.

Zolang mijn haar maar goed zit :-D.

Mijn lange steile haar is mijn trots.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik neem meestal een aangebroken 2 in 1 fles mee en een aangebroken fles klittenspray.
Al heb ik de laatste paar jaar naar de Canarische eilanden het daar gekocht.
Vergeet de aardappels niet.
hamerhaai schreef:
13-07-2020 17:09
Minder vaak je haren wassen, elke dag is niet nodig. En anders met een heel klein beetje shampoo wassen. Het haar hoeft echt niet te schuimen. Zeker het water in het Middellandse Zee gebied heeft veel shampoo nodig om te schuimen.
Als het niet schuimt met wassen is het een teken dat het haar te vuil is. Dan zul je het zeker nog een keer moeten wassen, net zolang tot het genoeg schuimt om het vuil te binden. Dat is namelijk de functie van het schuim.
Lush shampoo bar en vondotioner bar. Er is ook n 2 in 1. Die dingen raken maar niet op.
De shampoobars van shampoobars.nl. Als je t nu besteld heb je t wiensdag of uiterlijk donderdag. Ze zijn heel snel met versturen.
Fijne vakantie!
Hoe gebruik je een shampoo bar? Wrijf je met dat ding over je hoofd of moet je het in je handen laten schuimen? Ik heb geen idee!
cappi schreef:
13-07-2020 17:27
Maak het jezelf makkelijk en neem geen shampoo mee. Elke dag je haar wassen hoeft niet. Deed dat ook jarenlang en sinds ik dat niet meer doe zit mijn haar een stuk beter.
Niet elk haar is hetzelfde.

TO: je kunt toch gewoon een normale fles shampoo meenemen? Zoveel ruimte neemt dat niet is en is niet iets waar je normaal gesproken heel lang over dubt.
Ik gebruik die shampoo uit hotels nooit, liever ook geen onbekende buitenlandse merken, maar ik heb moeilijk haar.
Poke-girl schreef:
13-07-2020 22:32
Hoe gebruik je een shampoo bar? Wrijf je met dat ding over je hoofd of moet je het in je handen laten schuimen? Ik heb geen idee!
https://shampoobars.nl/shampoo-bar-honing/
Thanks minnimouse! Zodra mijn voorraad op is ga ik over op een bar.
Poke-girl schreef:
13-07-2020 22:32
Ik wrijf hem gewoon op mijn haar. Als je het met je handen doet is het lastiger om er wat vanaf te krijgen. Je hebt niet veel nodig, je hebt de neiging om overal op je hoofd en haar shampoo te doen maar het verspreidt heel makkelijk. Schuim gaat wel snel wegmaar haar wordt schoon en glanst heel goed.
Voor de volgende vakantie een blok Lush shampoo kopen (zeepblok in de vorm van een plat rondje). Veel handiger!
You can never have too many hats, gloves and shoes
Ik zou het daar kopen tbh.
lise1985 schreef:
13-07-2020 20:53
Als het niet schuimt met wassen is het een teken dat het haar te vuil is. Dan zul je het zeker nog een keer moeten wassen, net zolang tot het genoeg schuimt om het vuil te binden. Dat is namelijk de functie van het schuim.
Mijn sulfaatvrije shampoo schuimt nooit. Dus dit is écht onzin.

Sowieso is elke dag je haren met shampoo wassen niet zo fijn voor je haren, je kunt beter een megafles conditioner meenemen. Zéker voor je dochter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven