Shampoo op vakantie
maandag 13 juli 2020 om 16:58
Dag dames,
Vrijdag gaan wij op vakantie naar Griekenland en ben ik alle spulletjes al een beetje aan het pakken. Nu vroeg ik mij af hoeveel shampoo en crèmespoeling ik voor 15 dagen mee moet nemen? Ik ga samen met mijn dochter, maar die heeft kroeshaar dus zij gebruikt andere spulletjes. Het is voor mij alleen en ik was iedere dag mijn haar. Ik denk zelf dat een grote fles teveel is, maar een mini te weinig. Hoe denken jullie erover?
Vrijdag gaan wij op vakantie naar Griekenland en ben ik alle spulletjes al een beetje aan het pakken. Nu vroeg ik mij af hoeveel shampoo en crèmespoeling ik voor 15 dagen mee moet nemen? Ik ga samen met mijn dochter, maar die heeft kroeshaar dus zij gebruikt andere spulletjes. Het is voor mij alleen en ik was iedere dag mijn haar. Ik denk zelf dat een grote fles teveel is, maar een mini te weinig. Hoe denken jullie erover?
maandag 13 juli 2020 om 18:39
Een halve fles shampoo. Gewoon wat je hebt staan en wat al aangebroken is.
En die opmerkingen over je haar niet wassen? Dat vraagt TO toch helemaal niet. Dat moet ik trouwens niet proberen, werkt niet. En ja, daar hebben ze ook winkels, maar drogisterijspullen zijn een pak duurder dan hier.
En die opmerkingen over je haar niet wassen? Dat vraagt TO toch helemaal niet. Dat moet ik trouwens niet proberen, werkt niet. En ja, daar hebben ze ook winkels, maar drogisterijspullen zijn een pak duurder dan hier.
Life is short. Eat dessert first.
maandag 13 juli 2020 om 18:53
Zo herkenbaar, De eerste paar dagen ging het nog wel op Kreta maar na die Jeep safari waarbij mijn haar echt zowat rechtovereind kon staan door de lading zand die erin zat was er geen redden meer aan, ook niet na het wassen. Iedere dag masker erin wat de schade nog iets beperkte. Op Kreta gebruikten ze geen chloor maar zout in de zwembaden (tenminste waar ik ben geweest). Dus dan stond je ook nog iedere dag met body lotion te smeren want je huid werd kurkdroog door al dat zout.Wissewis schreef: ↑13-07-2020 17:29Ik was mijn haar thuis nooit elke dag.
Op vakantie dan weer net wel doordat ik daar voortdurend in een zwembad (chloor) of in de zee (zout) drijf.
Anders kan ik mijn lange haar na de vakantie wel afknippen wegens totaal kapot.
En er gaat ineens ook altijd 3dubbel zoveel conditioner doorheen tijdens zo'n weekje vakantie als gewoon thuis.
maandag 13 juli 2020 om 19:36
Dat mijn huid kurkdroog is interesseert me niet tot nauwelijks.TsumTsum schreef: ↑13-07-2020 18:53Zo herkenbaar, De eerste paar dagen ging het nog wel op Kreta maar na die Jeep safari waarbij mijn haar echt zowat rechtovereind kon staan door de lading zand die erin zat was er geen redden meer aan, ook niet na het wassen. Iedere dag masker erin wat de schade nog iets beperkte. Op Kreta gebruikten ze geen chloor maar zout in de zwembaden (tenminste waar ik ben geweest). Dus dan stond je ook nog iedere dag met body lotion te smeren want je huid werd kurkdroog door al dat zout.
Zolang mijn haar maar goed zit
Mijn lange steile haar is mijn trots.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
maandag 13 juli 2020 om 20:53
Als het niet schuimt met wassen is het een teken dat het haar te vuil is. Dan zul je het zeker nog een keer moeten wassen, net zolang tot het genoeg schuimt om het vuil te binden. Dat is namelijk de functie van het schuim.
maandag 13 juli 2020 om 22:34
Niet elk haar is hetzelfde.
TO: je kunt toch gewoon een normale fles shampoo meenemen? Zoveel ruimte neemt dat niet is en is niet iets waar je normaal gesproken heel lang over dubt.
Ik gebruik die shampoo uit hotels nooit, liever ook geen onbekende buitenlandse merken, maar ik heb moeilijk haar.
maandag 13 juli 2020 om 22:36
dinsdag 14 juli 2020 om 00:31
Ik wrijf hem gewoon op mijn haar. Als je het met je handen doet is het lastiger om er wat vanaf te krijgen. Je hebt niet veel nodig, je hebt de neiging om overal op je hoofd en haar shampoo te doen maar het verspreidt heel makkelijk. Schuim gaat wel snel wegmaar haar wordt schoon en glanst heel goed.
dinsdag 21 juli 2020 om 21:04
Mijn sulfaatvrije shampoo schuimt nooit. Dus dit is écht onzin.
Sowieso is elke dag je haren met shampoo wassen niet zo fijn voor je haren, je kunt beter een megafles conditioner meenemen. Zéker voor je dochter.