Skiën in coronatijd

04-12-2021 21:58 618 berichten
Alle reacties Link kopieren
Twijfel dus hier in huis. Gaan we op wintersportvakantie in de kerstvakantie of niet. Een tijd geleden, toen er weinig besmettingen waren en een soort optimisme dat het allemaal langzaam terug zou keren naar normaal, leek het geen enkel probleem. Nu, enkele weken voor de kerstvakantie, zitten we met een avondlockdown, torenhoge besmettingscijfers; het voelt een beetje raar om in deze situatie te gaan skiën.
Wie gaat er deze kerst toch skiën?
Lijkt me best aso om te gaan. Tenzij je voor 17 uur met gepaste afstand in een ski hal bezig gaat. Maar beter nog: blijf zoveel mogelijk thuis.
En aangezien we allemaal moeten vaccineren voor de zorg, moet je ook niet onnodig gaan reizen en/of benen breken voor de zorg.

Maar hamsteren deed natuurlijk ook geen enkele forummer.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden al geboekt voor de kerstvakantie naar Oostenrijk. Wij wachten af wat er gaat gebeuren… snap als we niet kunnen of mogen maar als het wel mag dan gaan we wel.
Alle reacties Link kopieren
Onnodig reizen is geen aanrader. Daarnaast is het zo lastig inschatten wat je op de plaats van bestemming aantreft. Hoe druk is het, wordt er afstand gehouden, krijg je maatregelen om je oren waar je niet blij mee bent.

Ik zou mijn geld er nu niet aan uitgeven, nog los van wat verantwoord is qua besmettingen.
Alle reacties Link kopieren
Als je al geboekt had zou ik denk ik ook wel gaan (mits de regels het toelaten), maar ik zou niet nu nog gaan boeken
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in de alpen, en vind net zoals mijn dorpsgenoten op dit moment toeristen vreselijk.....Toevallig was ik afgelopen weekend in NL, en daar heerst toch echt wel een andere discipline als in mijn woon land.... Dus ga gewoon niet.
Alle reacties Link kopieren
Siska001 schreef:
04-12-2021 22:40
Wij hadden al geboekt voor de kerstvakantie naar Oostenrijk. Wij wachten af wat er gaat gebeuren… snap als we niet kunnen of mogen maar als het wel mag dan gaan we wel.
Ook als het mag, twijfelen we nog. Zoals de forumster hierboven zegt, voelt het een beetje aso. Hoewel er geen negatief reisadvies is, geeft het toch extra kans op besmettingen. We zijn gevaccineerd en al, maar toch.
Alle reacties Link kopieren
Als het mag gaan we zeker! We zijn allemaal gevaccineerd, we hebben al een tijd geleden een appartment geboekt in Frankrijjk waar we 's avonds zelf zouden kunnen koken. Het kan nog geannuleerd worden tot 15 december dus we wachten het nog heel even af hoe het nu de komende weken gaat en wat de Fransen eventueel nog veranderen aan de regels.
Alle reacties Link kopieren
JobEva schreef:
04-12-2021 22:44
Ik woon in de alpen, en vind net zoals mijn dorpsgenoten op dit moment toeristen vreselijk.....Toevallig was ik afgelopen weekend in NL, en daar heerst toch echt wel een andere discipline als in mijn woon land.... Dus ga gewoon niet.
Wat bedoel je precies?
Alle reacties Link kopieren
Je mag toch gewoon reizen? Hoezo nou weer aso? Als je daar een beetje uit de voeten kunt met QR-code en zo, zou ik gewoon gaan. Je bent in de buitenlucht en de meeste mensen gaan met de auto op wintersport.
Chamonix schreef:
04-12-2021 22:45
Ook als het mag, twijfelen we nog. Zoals de forumster hierboven zegt, voelt het een beetje aso. Hoewel er geen negatief reisadvies is, geeft het toch extra kans op besmettingen. We zijn gevaccineerd en al, maar toch.
Er is geen reisadvies. Er is wel een advies: blijf zoveel mogelijk thuis.
Maar ook dat is rekbaar voor hen die dat rekbaar willen hebben. Zolang de ongevaccineerden de schuld kunnen krijgen mag de rest hun lol op.
Daar gaat het tenminste aardig op lijken.
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk, we hebben geboekt.... eh 1,5 meter afstand... dat doen we in NL niet.... Maar natuurlijk gaan we....wat nou andere regels... we komen uit NL en zijn en altijd te herkennen op de piste, en maar 2 keer ingeënt, en ja het gaat om onze vakantie.....voor ons hier echt de typische Nederlander... In mijn Land mogen ze het toerisme dit jaar afzeggen... Was heerlijk vandaag op de piste...
Alle reacties Link kopieren
JobEva schreef:
04-12-2021 22:44
Ik woon in de alpen, en vind net zoals mijn dorpsgenoten op dit moment toeristen vreselijk.....Toevallig was ik afgelopen weekend in NL, en daar heerst toch echt wel een andere discipline als in mijn woon land.... Dus ga gewoon niet.
Denk dat de gemiddelde horeca uitbater daar toch niet helemaal zo ovet denkt.

Ik hoop dat alle maatregelen en boosters helpen en dat ik deze winter in maart wel mag.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
04-12-2021 22:47
Je mag toch gewoon reizen? Hoezo nou weer aso? Als je daar een beetje uit de voeten kunt met QR-code en zo, zou ik gewoon gaan. Je bent in de buitenlucht en de meeste mensen gaan met de auto op wintersport.
Het mag, maar of het verstandig is, is een tweede.
We gaan nu bijvoorbeeld niet naar de horeca, ook al mag het.
Toen we de vakantie boekten, zag het er allemaal veel gunstiger uit. Maar alle Europese landen hebben code geel, we zijn gevaccineerd, dus het mag in principe. Maar ik zie doemscenario’s a la 2020, of stel dat iemand een been breekt en in het overbelaste ziekenhuis terecht komt.
chamonix wijzigde dit bericht op 04-12-2021 23:01
26.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Chamonix schreef:
04-12-2021 22:58
Het mag, maar of het verstandig is, is een tweede.
We gaan nu bijvoorbeeld niet naar de horeca, ook al mag het.
Ik doe alles wat mag, zonder een greintje schuldgevoel. Het is allemaal al rot genoeg zonder dat je jezelf extra beperkingen oplegt.
Alle reacties Link kopieren
Nee, je mag reizen, maar met een negative PCR het land in, en daarna tussen de 4 de en de 7de dag nog een negative... En de Horeca is toch echt wel dicht in bepaalde gebieden....

Ik schrijf heel eerlijk, ik was afgelopen weekend in het oosten van NL, en de manier van winkelen, is echt wel heel anders in het land waar ik woon. Woensdag ben ik terug gegaan, en ben tot vandaag in quarantaine geweest....

En een andere vraag... is het zo erg om gewoon een jaar niet te skiën?
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan (net na de kerst) wel als het mag en dus kan. Gaan onszelf dit niet vrijwillig ontzeggen.
Alle reacties Link kopieren
JobEva schreef:
04-12-2021 23:03
Nee, je mag reizen, maar met een negative PCR het land in, en daarna tussen de 4 de en de 7de dag nog een negative... En de Horeca is toch echt wel dicht in bepaalde gebieden....

Ik schrijf heel eerlijk, ik was afgelopen weekend in het oosten van NL, en de manier van winkelen, is echt wel heel anders in het land waar ik woon. Woensdag ben ik terug gegaan, en ben tot vandaag in quarantaine geweest....

En een andere vraag... is het zo erg om gewoon een jaar niet te skiën?
Zeker niet erg. Maar omdat er geen code oranje is, en ook geen quarantaineplicht, kunnen we niet kosteloos annuleren. Kost dus geld als we niet zouden gaan.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon lekker de randjes blijven opzoeken joh. Ja, het mag, het is niet verboden.. Maar je hoeft niet alleen maar dingen te laten omdat het verboden is. Je mag ook gewoon zelf nadenken. Maar het is altijd makkelijk om dat niet te doen. Als er dan weer een golf van besmettingen komt na de wintersport geven we gewoon Mark en Hugo weer de schuld. Veel makkelijker.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou hier op.... waar is je eigen verantwoording Chamonix?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een boeking staan voor begin februari naar Italië, maar ik denk dat het niet door gaat. En heel lekker zou ik denk ik ook niet in een ander land zitten op dit moment, naast het vollopen van de ziekenhuizen ook nog met allerlei beperkingen die het gezellige van de wintersport juist wegnemen. Nog even ongeacht andere inreisbeperkingen ( al zitten we met onze vaccinaties en boosters gelukkig veilig).

Hopelijk kunnen we net als vorig jaar kosteloos een jaar doorschuiven, want ook voor de verhuurder is dit natuurlijk een strop.
Nooit geboekt in coronatijd, voordat iemand daar over valt. Mijn vader boekt altijd de week na terugkomst direct voor het volgende jaar, dus dit wordt het tweede jaar verzetten van een en dezelfde vakantie, die begin februari 2020 geboekt is.
chantilly21_2 wijzigde dit bericht op 04-12-2021 23:21
3.19% gewijzigd
KamilleT schreef:
04-12-2021 23:00
Ik doe alles wat mag, zonder een greintje schuldgevoel. Het is allemaal al rot genoeg zonder dat je jezelf extra beperkingen oplegt.
En DAT is waarom de cijfers van het aantal besmettingen zo hoog blijven, tweedeling bestaat en mensen uitgesloten gaan worden.
Bedankt he!
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
04-12-2021 22:56
Denk dat de gemiddelde horeca uitbater daar toch niet helemaal zo ovet denkt.

Ik hoop dat alle maatregelen en boosters helpen en dat ik deze winter in maart wel mag.
Dit!
De komende jaren zijn we niet van het virus af.
De hoteleigenaren hopen maar al te graag dat zij dit jaar wel de toeristen, met goede maatregelen, mogen ontvangen.
Alle reacties Link kopieren
Veranderling schreef:
04-12-2021 23:20
En DAT is waarom de cijfers van het aantal besmettingen zo hoog blijven, tweedeling bestaat en mensen uitgesloten gaan worden.
Bedankt he!
Dat denk ik niet. Ik houd me aan álle regels. Hier dus geen estafetteverjaardagen of veel te veel bezoek. Ik doe precies wat mag. Ik denk wel dat ik gunstig woon. We hebben hier in de gemeente zeer weinig besmettingen. Soms is het echt een witte vlek op het coronakaartje.
Maar wel drie keer op vakantie geweest dit jaar.
JobEva schreef:
04-12-2021 23:03

En een andere vraag... is het zo erg om gewoon een jaar niet te skiën?
Dit wordt alweer het derde seizoen op rij waar corona invloed op heeft. Dus het is niet slechts een jaar.

Dat gezegd hebbende: normaliter was ik nu al op de piste geweest, nu hoop ik dat ergens in februari de situatie het nog toelaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven