Slechte ervaringen met reisbureau

05-10-2018 11:24 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welke slechte ervaringen hebben jullie al gehad met een reisbureau?
Mijn laatste gebeurde feit is, om een lang verhaal kort te maken, dat ik wettelijk recht had op een gratis upgrade en ze die na veel discussie en bedelen pas gratis heeft willen geven plus dat ze dan nog een fout had gemaakt dus dat ze dat ook zonder wettelijk recht mij dat gratis als geste kon geven.
Ik boek nooit bij een reisbureau.
Ben wel benieuwd naar het verhaal, waarom had je recht op een gratis upgrade?
Lang geleden dat ik bij een reisbureau was. Vroeger ging ik elk voorjaar de gidsen halen en dan thuis door die hele stapel kijken en vergelijken. Voor het boeken zat je soms uren bij het reisbureau, eerst een tijd wachten tot je eindelijk aan de beurt was. Ik denk dat het zeker 15 jaar geleden is dat ik op die manier een vakantie heb geboekt.
De laatste keer dat ik via een reisbureau boekte geen gezeik gehad, maar dat zal eind vorige eeuw geweest zijn.

Ik boek altijd alles zelf. Goedkoper en ik kan alles zo samenstellen zoals ik wil. De enige reden om via een reisbureau te boeken zou voor mij een groepsreis zijn. Maar ik heb een hekel aan groepsreizen, dus dat zal niet zo snel gebeuren.
gemini2011 schreef:
05-10-2018 11:29
De laatste keer dat ik via een reisbureau boekte geen gezeik gehad, maar dat zal eind vorige eeuw geweest zijn.

Ik boek altijd alles zelf. Goedkoper en ik kan alles zo samenstellen zoals ik wil. De enige reden om via een reisbureau te boeken zou voor mij een groepsreis zijn. Maar ik heb een hekel aan groepsreizen, dus dat zal niet zo snel gebeuren.

Ook die boek je tegenwoordig heel makkelijk via internet. Ik doe dat al jaren. :biggrin:
Vorig jaar één vakantie via een reisbureau geboekt, omdat het online niet mogelijk was om een paar bijzonderheden te regelen.
Wel goed geholpen hoor, maar ik vond het echt heel irritant dat we de tickets ed op moesten halen. Stuur ze via de mail of geef mensen in ieder geval de optie om het helemaal digitaal te doen via een portaal of zo. Daarin zijn ze wel heel ouderwets.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
05-10-2018 11:44
Ook die boek je tegenwoordig heel makkelijk via internet. Ik doe dat al jaren. :biggrin:
Vorig jaar één vakantie via een reisbureau geboekt, omdat het online niet mogelijk was om een paar bijzonderheden te regelen.
Wel goed geholpen hoor, maar ik vond het echt heel irritant dat we de tickets ed op moesten halen. Stuur ze via de mail of geef mensen in ieder geval de optie om het helemaal digitaal te doen via een portaal of zo. Daarin zijn ze wel heel ouderwets.
Ik bedoelde ook online via Kras, Dreizen, Koning aap of Shoestring oid. Ik ga er blijkbaar al vanuit dat dat niet meer in een fysiek pand plaatsvindt :proud:
Ik ben mijn eigen reisbureau.

Ik ben altijd heel tevreden over mijn diensten :D
De enigen die ik ken die nog bij een reisbureau boeken zijn mijn bejaarde schoonouders (en zelfs die boeken tegenwoordig kleine reisjes online) en mijn schoonzus die iemand goed kent die bij een reisbureau werkt.
fotoroid schreef:
05-10-2018 11:27
Ben wel benieuwd naar het verhaal, waarom had je recht op een gratis upgrade?
Een wettelijk recht ook nog...
dianaf schreef:
05-10-2018 11:44
Het had wel zijn charme. Ook van die tickets met verschillende pagina’s in een ‘boekje’, en een echter boarding pass.
Ik boek zelden via een reisbureau maar doe alles zelf online. Ik vind reisbureau's (ook die online) meer voor jongeren en een makkelijke all inclusive goedkope feestvakantie of voor oudere mensen die het zelf niet weten te vinden online.
Wie weet bedoelt TO met een reisbureau wel tui.nl of d-reizen.nl. Niet een fysieke winkel.
Vaag verhaal. Wat is dat voor wet dan die recht geeft op gratis upgrades?
Is dat iets Belgisch?

Verder zou ik niet eens weten waar je een reisbureau zou kunnen vinden.
Ik upgrade mezelf wel, als ik daar behoefte aan heb.
Tiana_76 schreef:
05-10-2018 11:52
Wie weet bedoelt TO met een reisbureau wel tui.nl of d-reizen.nl. Niet een fysieke winkel.

Die bedoel ik ook met reisbureau's. Online of in een stenengebouw. Bedrijven die kant en klare pakketreizen aanbieden. De laatste keer dat ik zo iets boekte was via Talisman travel (was een verre reis en moeilijk zelf te regelen). Prima service. Maar dat is echt al jaren terug.
Orangetree schreef:
05-10-2018 11:54
Die bedoel ik ook met reisbureau's. Online of in een stenengebouw. Bedrijven die kant en klare pakketreizen aanbieden. De laatste keer dat ik zo iets boekte was via Talisman travel (was een verre reis en moeilijk zelf te regelen). Prima service. Maar dat is echt al jaren terug.
Die bieden niet alleen pakketreizen aan hoor. Ik boek wel vaker accomodaties via een dergelijke site.
Wij boeken bijna alles online, maar voor bepaalde zaken gaan we toch even langs het reisbureau. We gaan altijd naar dezelfde en nooit problemen mee gehad tot nu toe.
Een van de laatste keren dat ik fysiek naar een winkel ben geweest om een reis uit te zoeken, bladerde die dame door een gids met accomodaties. Ziet ze iets moois, zegt ze: nee, dat is te duur voor jou!
We hadden het niet over prijzen gehad, ik ben opgestapt en weggegaan. Ik was zo overdonderd. Ik dacht nog dat mijn kleren niet netjes waren of zo, maar dat viel ook mee. Voelde in ieder geval heel rot.
Ik heb dat dit jaar gedaan voor de 1ste keer. Omdat ik via internet niet meteen een betaalbaar iets vond voor singles. (België). Ik wilde gewoon een all in hotel met zwembad en strand in de buurt. Dat was overal enorm duur.
Toen ben ik naar een reisbureau gegaan en die hebben me onmiddellijk iets kunnen aanbieden via Corendon. Alles was geregeld.
Bij aankomst aan dat hotel bleek dat het er heel anders uitzag dan op de corendon website stond. Veel dingen die er zouden zijn en er helemaal niet waren. Ik had onder andere ook betaald voor een all in maar niet kunnen gebruiken, geen wellness, geen fitness, geen zwembad met poolbar,.... Maar stond wel zo op de website.
Uiteraard heeft het reisbureau klacht neergelecht bij Corendon en wacht ik nog steeds op een compensatie. Want een All in boeken en toch nog zelf je eten moeten kopen is geen stijl. Ik ben in juni geweest en weet nu nog steeds niks.
Nu denk ik niet dat het reisbureau hier schuld aan heeft. Zij gaan uiteindelijk ook maar af van de foto's op internet denk ik. Ik heb daarna mijn foto's doorgemaild en nu gaan ze dat hotel niet meer aanbevelen veronderstel ik.
Mandarijntje1 schreef:
05-10-2018 12:19
Ik heb dat dit jaar gedaan voor de 1ste keer. Omdat ik via internet niet meteen een betaalbaar iets vond voor singles. (België). Ik wilde gewoon een all in hotel met zwembad en strand in de buurt. Dat was overal enorm duur.
Toen ben ik naar een reisbureau gegaan en die hebben me onmiddellijk iets kunnen aanbieden via Corendon. Alles was geregeld.
Bij aankomst aan dat hotel bleek dat het er heel anders uitzag dan op de corendon website stond. Veel dingen die er zouden zijn en er helemaal niet waren. Ik had onder andere ook betaald voor een all in maar niet kunnen gebruiken, geen wellness, geen fitness, geen zwembad met poolbar,.... Maar stond wel zo op de website.
Uiteraard heeft het reisbureau klacht neergelecht bij Corendon en wacht ik nog steeds op een compensatie. Want een All in boeken en toch nog zelf je eten moeten kopen is geen stijl. Ik ben in juni geweest en weet nu nog steeds niks.
Nu denk ik niet dat het reisbureau hier schuld aan heeft. Zij gaan uiteindelijk ook maar af van de foto's op internet denk ik. Ik heb daarna mijn foto's doorgemaild en nu gaan ze dat hotel niet meer aanbevelen veronderstel ik.
Dit is inderdaad vrijwel altijd het geval. Vaak denken mensen dat het reisbureau direct te maken heeft met het hotel en de vluchten, dat geldt voor zowel offline als online. Het is een ingewikkelde markt en wereld die velen niet snappen.
Als je kijkt op klacht punt nl zie je genoeg mensen die nog verontwaardigd en boos zijn wanneer hun (charter)vlucht van tijd verandert. En er ‘ineens twee dagen zijn gestolen’. Dus heel veel mensen snappen de reiswereld nog niet.
Niemand een mooi verhaal over een massale salmonella-uitbraak in het hotel, dronken buschauffeurs die rakelings langs gapende ravijnen slingeren of gebruikte condooms van de vorige gasten in bed? Jammer.
Er bestaat geen ''wettelijk recht op een gratis upgrade''. Volstrekt onduidelijk waar je het over hebt.
Ik kijk vaak op internet wat ik wil en ga dan langs onze vaste reisburo.
Nooit klachten gehad. Deze mensen kennen ons en geven vaak tips waar ik niet aan denk.
Of een telefoontje of we eraan gedacht hebben dat de online plaatsen in het vliegtuig nu geboekt kunnen worden. " Zullen wij dat even voor u doen?".
Of een vergelijkbaar hotel vinden die net wat goedkoper is.
Ik ben heel blij met ons reisburo.
Wat is het geheim achter een wettelijk gratis upgrade? En bedoel je voor de vlucht of de accommodatie?
Tell me .... misschien ga ik dan juist wel naar het reisbureau, voor het eerst in 20 jaar of zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven