Spanje, camping Costa Brava

25-08-2010 22:17 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgend jaar gaan we voor het eerst twee weken 'kamperen' in Spanje. Nu zie ik door de bomen het bos niet meer op zoover enzo. Misschien kunnen jullie me een beetje op weg helpen.

We willen graag in een stacaravan/huisje in Spanje, Costa Brava.

Het hoeft niet heel dicht bij het strand en stadje te zijn, maar ik wil wel graag een zwembad met glijbaan/glijbanen en wat kinderanimatie (voorkeur in Nederlands), speeltuin(tje)en restaurantje, winkeltje (wat een eisen). Er gaan drie kinderen mee (leeftijd dan: 7 en 5).

Tot nu toe komt Castell Montgri (l'estartit) steeds naar boven. Toevallig iemand ervaring met deze camping? Ik hoor graag jullie ervaringen met campings in de Costa Brava (niet voorbij Barcalona).

Bedankt!!
Bella Terra in Blanes (veeeeeeel jeugdherinneringen daar
Vroegah, toen sex nog voes was en de lucht nog schoon, ben ik in Estartit geweest. Castell MOntgri was de camping waar je zeker wst dat er britten waren, die zich eerst helemaal insmeerden om meteen het zwembad in te duiken, waardoor het water altijd viezig plakkerig was. Het was ook de camping waar je zeker wis dat er per nacht een tent ondergekotst zou worden, en dan maar hopen dat het de jouwe niet was. Ook de camping met de zuupende jongeren en de stampende disco, waar 's nachts in het zwembad geneukt werd.

Het zou met kinderen mijn camping niet zijn. En waarom animatie? Je gaat toch naar het strand met de kinders?

Ik ken in Estartit wel camping L'emporda. Geen idee of je daar een huisje kan huren, maar vrienden van ons gaan daar, nu met kinderen, nog steeds naar toe. Er is een winkeltje en een barretje en een zwembad en het is dchtbij het strand. Meer heb je niet nodig, toch?
Nautic Almata, in de baai van Rosas & l'Estartit, weet alleen niet hoe het daar met animatie is gesteld, wel een zwembad maar of er glijbanen zijn?

En ook Playa Bara, 70 km onder Barcelona denk ik direct aan. Ik weet het, wel onder Barclona, maar heb zulke enhousiaste verhalen van zeer veel mensen gehoord dat het het vermelden waard is.

Succes met de keuze!
Nautic Almata heeft geen glijbanen in het zwembad,de animatie is ook in het nederlands.

Het is wel een leuke camping!

succes met zoeken!
Wij waren dit jaar op la ballena allegre, mooie camping, pal aan strand, leuke zwembaden, echter wel zonder glijbanen, maar volgens mijn zijn er aan de costa brava nauwelijks campings met glijbanen.

Wel animatie en 's avonds allerlei dingen op het terras met wel een ernstig hoog Frans Bauergehalte, dat dan weer wel :(

Naast ons lag camping Las Dunas, ook leuk, ook geen glijbanen.

Estartit is wel leuker dan San Pere Pescador, waar bovengenoemde campings vlakbij liggen.

Op Nautic Almata stonden we twee jaar geleden, ook mooi, maar zonder boot hoor je er daar niet bij

Ook daar geen glijbanen overigens, verder ook wel mooie camping, alleen verder lopen naar strand dan bovengenoemde twee campings.
Inderdaad playa d bara in Roda d bara echt een aanrader.Volop animatie en aan het strand.Onze kinderen zeuren ieder jaar of we gaan.Volgend jaar gaan wij weer
Camping Laguna in Castello D'empuries is een echte familiecamping. Heeft directe toegang tot het strand, goede supermarkt, mobilhomes en blokhutten te huur, restaurant, zwembad en speelgelegenheden en animatie. In de omgeving vind je oa Figueres (met museum van salavdor dali), Cadaques (heeft Picasso gewoond, lief dorpje aan mooie baai) en Cap de Creus (mooi natuurgebied). Ook het dorp zelf is een echt familievakantiedorp.
vrouwmens wijzigde dit bericht op 26-08-2010 10:33
Reden: Aanvullingen en corrctie naam camping
% gewijzigd
Ha, fijn al reacties. Bedankt.

La balena was onze 1e keus. Mijn man ging daar vroegah altijd heen, maar idd geen glijbanen.

Wij gaan niet perse alleen voor het strand, meer voor de zwembaden. Ik ga alles wel even bekijken!

Bedankt tot zover. Meer tips altijd welkom.
El Delfin Verde in Torroella de Montgri, (bij Estartit).

Wel een grote camping, maar op zich heb je daar niet heel veel last van.

Zwembad zonder glijbaan. Mega supermarkt op de camping.

Direct aan het strand.

Voor een dorp/staat moet je wel een eindje rijden.

Veel muggen.... weet niet of er meer mensen in de Costa Brava last van hebben gehad?
Volgens mij zijn er bijna helemaal geen campings aan de costa brava met glijbanen, Je zit aan de zee dus waarom glijbanen?
Brulaapje, ik hoef niet zo nodig naar zee, ik wil een zwembad met een glijbaan .
Ik zou goed uitkijjken in L´estartit. Het wordt onder de politie wel the bronx van de Costa Brava genoemd. Veel problemen met bepaalde mensen etc.
Dat laatste hoorde ik ook bij een huizen park.....je moet anders effe op Zoover kijken....
Aha, dank jullie wel!
quote:jennie2 schreef op 30 augustus 2010 @ 21:42:

Brulaapje, ik hoef niet zo nodig naar zee, ik wil een zwembad met een glijbaan .Dan ben je in Noord Spanje echt aan het verkeerde adres. Aan het Gardameer heb je hele mooie campings met super zwembaden en glijbanen. Bv. piani di Coldia. Hier ben ik geweest vandaar dat ik deze noem. Er zijn uiteraard nog veel meer plekken met zwembaden en glijbanen, maar helaas niet in Noord Spanje.
Aan de Costa Brava heb je bijna geen campings met zwembaden die een glijbaan hebben. Spreek uit ervaring.

Ballena Allegra is trouwens erg druk. Een leuke camping met voldoende faciliteiten en ontzettend schoon sanitair is l'Amfora in San Pere Pescador. Van daaruit zit je zo in Escala, een leuk kustplaatsje met een boulevard.
Dank u!
je had het over castell-montgri, ben er geweest ook, was leuk. Hier kun je nog meer info erover vinden: castell montgri. niet direct aan zee maar wel goed te lopen, genoeg te doen in de omgeving overigens. Er zijn meerdere zwembaden, maar toen in elk geval geen glijbanen. Veel plezier alvast, wij hebben het er leuk gehad, oh ja je komt er wel andere nederlanders tegen nog ;)
Kom zelf al jarenlang in Platja d'Aro (Costa Brava, ook wel Playa d'Aro genoemd). Daar zijn wel wat mooie, grote campings met animatie. Vooral Calagogo, Vall d'Aro en Riembau zijn erg geliefd bij veel Nederlanders. Ikzelf zit op een camping direct aan het strand bij de haven. Wel animatie maar niet noemenswaardig en geen zwembad maar wel een paar passen lopen en ik sta op het strand. Ideaal! Het mooie aan Platja d'Aro is dat het een heel mooi stadje is met prachtige, luxe winkels maar ook de gezellige steegjes. Verder heeft Platja d'Aro voor de kinderen het Magic Park en een vaste kermis. Echt super! Ook een groot waterpark Aquadiver met heeeeel veel glijbanen. Wat dat betreft is Platja d'Aro een goede locatie om met kinderen te zijn!

Er werd ook een camping in Italië genoemd, Piani di Clodia. Deze is ook echt geweldig! Ik ben daar ook geweest en daar hebben ze top entertainment en ook zwembaden met glijbanen. Ook een echte aanrader!

Heel veel succes en plezier!!!
Lovable, die camping ziet er prachtig uit zeg! Mooi zwembad met al die glijbanen. Geweldig!

We zijn er bijna over uit, het wordt ws toch Castell Montgri.

Annabenthe, er zijn nu iets van vier glijbanen in een van de zwembaden. Ook zag ik een kermisje op halve km afstand met glijbanen en wat kermisdingen .

En Nederlanders is niet zo erg, kunnen de kinderen misschien wat leuke vriendjes vinden in die twee weken.
Ik kom zojuist terug van camping nautic almata....Geweldige camping!!

Prachtig gebied en fijn strand waar je veel kunt ondernemen. En wat ik altijd leuk vind is om ook stedentrips te maken en een dagje Girona is echt een aanrader!

grtjes

kim
Ziet er mooi (en rustig) uit Kim.

Uiteindelijk hebben we toch niet voor Castell Montgri gekozen dit jaar, maar...we gaan naar Le Moulin de La Pique in de Dordogne ...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven