Stedentrip, alleen in juni
vrijdag 2 maart 2012 om 13:54
Ik wil begin juni een lang weekend een stedentrip maken. Het ziet er naar uit dat ik alleen ga, maar ik weet nog niet welke stad het meest geschikt is om alleen te bezoeken. Dus welke stad zouden jullie alleen bezoeken en heb je eventueel tips van wat er allemaal te zien is. Ik denk nu aan Madrid, Lissabon, Rome, Milaan of Birmingham.
donderdag 8 maart 2012 om 22:15
Nou ik heb net een vlucht geboekt naar Lissabon, helemaal blij. Van het weekend ga ik er eens goed voor zitten en eens kijken waar ik maar liefst 5 nachten ga slapen (extra lang weekend).
Iemand ervaringen met hostels en geen privekamer? Wat ik zo snel heb gezien zijn kamers met meerdere bedden echt stukken goedkoper, weet alleen niet of ik liever iets meer betaal en een prive slaap of dat het ook wel weer leuk is om met meerdere mensen op een kamer te slapen.
Iemand ervaringen met hostels en geen privekamer? Wat ik zo snel heb gezien zijn kamers met meerdere bedden echt stukken goedkoper, weet alleen niet of ik liever iets meer betaal en een prive slaap of dat het ook wel weer leuk is om met meerdere mensen op een kamer te slapen.
donderdag 8 maart 2012 om 22:44
Leuk dat je geboekt hebt, veel voorbereidingspret!
Als je het kunt betalen zou ik een eigen kamer nemen, die mensen ontmoet je wel in de gemeenschappelijke ruimtes in een hostel. Het is ook handiger met je spullen, je hoeft er niet zo moeilijk over te doen als je iets op je bed laat liggen. Waardevolle spullen sowieso altijd in een kluisje doen (soms moet je zelf een hangslot meenemen). Ook komen mensen soms midden in de nacht terug, het licht gaat aan, er is herrie.. dan slaap je toch wel lekkerder in je eigen kamer.
Eventueel delen van sanitair vind ik soms geen probleem, maar bekijk even de reviews van het betreffende hostel.
Als je het kunt betalen zou ik een eigen kamer nemen, die mensen ontmoet je wel in de gemeenschappelijke ruimtes in een hostel. Het is ook handiger met je spullen, je hoeft er niet zo moeilijk over te doen als je iets op je bed laat liggen. Waardevolle spullen sowieso altijd in een kluisje doen (soms moet je zelf een hangslot meenemen). Ook komen mensen soms midden in de nacht terug, het licht gaat aan, er is herrie.. dan slaap je toch wel lekkerder in je eigen kamer.
Eventueel delen van sanitair vind ik soms geen probleem, maar bekijk even de reviews van het betreffende hostel.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
vrijdag 9 maart 2012 om 08:22
Ik heb wel gehoord dat de Hostel in Portugal de beste hostels zijn ter wereld.
Ik heb in Porto geslapen in het Poets hostel porto, zij hebben ook een vestiging in Lissabon. De 4 peroonskamers zijn niet heel groot, maar wel schoon, goed onderhouden en goede matrassen. Onder de bedden zitten afgesloten kasten waar je je spullen kwijt kunt dus dat is ook goed geregeld.
Er waren toen ik er was meer jongeren (tussen de 20 en 30) maar ook zeker wel 30 en 40 en 50 plussers. Ik vond het slapen op een slaapzaal heel erg mee vallen.
Ik heb in Porto geslapen in het Poets hostel porto, zij hebben ook een vestiging in Lissabon. De 4 peroonskamers zijn niet heel groot, maar wel schoon, goed onderhouden en goede matrassen. Onder de bedden zitten afgesloten kasten waar je je spullen kwijt kunt dus dat is ook goed geregeld.
Er waren toen ik er was meer jongeren (tussen de 20 en 30) maar ook zeker wel 30 en 40 en 50 plussers. Ik vond het slapen op een slaapzaal heel erg mee vallen.
zaterdag 17 maart 2012 om 13:28
hallo, wij zijn net terug van een lang weekend Sevilla, superstad, veilig, aangenaam, genoeg te bezichtigen en ook heerlijke terrasjes bij het water. heel levendig en sevillanen spenderen hun tijd aan apero en tapa's.
gewoon super, ook niet duur
Rome, vorig jaar gedaan, ook fantastisch maar is wel drukker als Sevilla
maar in elk geval allebei supersteden waar je je alleen zeker niet zal vervelen
gewoon super, ook niet duur
Rome, vorig jaar gedaan, ook fantastisch maar is wel drukker als Sevilla
maar in elk geval allebei supersteden waar je je alleen zeker niet zal vervelen
woensdag 4 juli 2012 om 13:37
quote:Kaaaaaaaatje schreef op 09 maart 2012 @ 08:22:
Er waren toen ik er was meer jongeren (tussen de 20 en 30) maar ook zeker wel 30 en 40 en 50 plussers. Ik vond het slapen op een slaapzaal heel erg mee vallen.Zeker weten! De mooiste/schoonste hostels waar ik geslapen heb waren denk ik wel in Portugal
Er waren toen ik er was meer jongeren (tussen de 20 en 30) maar ook zeker wel 30 en 40 en 50 plussers. Ik vond het slapen op een slaapzaal heel erg mee vallen.Zeker weten! De mooiste/schoonste hostels waar ik geslapen heb waren denk ik wel in Portugal