Stedentrip oktober
vrijdag 20 augustus 2010 om 13:00
Dag fervente reizig(st)ers,
Ik wil graag nog een lang weekend weg boeken met een goede vriendin voordat ik minder mobiel ga worden (ivm zwangerschap) en zit te denken aan een leuke stedentrip in oktober.
Wat cultuur opdoen, lekker (pre Kerst en baby) shoppen en natuurlijk lekker eten.
Hebben jullie nog ideeen?
De volgende steden vallen af omdat ik daar (heel verwend) al meerdere malen ben geweest;
-Antwerpen
-Barcelona
-Berlijn
-Brussel
-Brugge
-Dublin
-Liverpool
-London
-Parijs
-Porto
-Praag
Ik wil graag nog een lang weekend weg boeken met een goede vriendin voordat ik minder mobiel ga worden (ivm zwangerschap) en zit te denken aan een leuke stedentrip in oktober.
Wat cultuur opdoen, lekker (pre Kerst en baby) shoppen en natuurlijk lekker eten.
Hebben jullie nog ideeen?
De volgende steden vallen af omdat ik daar (heel verwend) al meerdere malen ben geweest;
-Antwerpen
-Barcelona
-Berlijn
-Brussel
-Brugge
-Dublin
-Liverpool
-London
-Parijs
-Porto
-Praag
zaterdag 21 augustus 2010 om 15:35
@Shiloh, ik verblijf altijd in de stad zelf. Zeker in oktober is een hotelletje niet zo heel erg duur. Wij zaten altijd in Hotel Ansgar (Colbjoernsensgade 29) Kopenhagen is echt een heel leuke stad. Je kunt er goed winkelen (langste winkelstraat Strøget maar nog veel meer winkelstraten). Qua babykleding een enorm uitgebreide keus aan Scandinavische dingen als Name It en Smafolk.
Bezienswaardigheden zijn onder andere uiteraard de Kleine Zeemeermin, de Beurs, Amalienborg, Nyhavn, Tivoli, Ronde Toren (Rundtarn - op de a een rondje denken) etc. De atmosfeer vind ik er altijd geweldig! De mensen zijn open, eigenlijk lijken ze best op Nederlanders vind ik. Je kunt er uiteraard ook zo'n toeristentour doen en heel goed eten kun je bij Sari (Deens - Nytorv 5) en Riz Raz (Store Kannikestræde 19) Laatste is echt een aanrader.
En als de stad je teveel wordt, kun je nog naar het Vikingmuseum in Roskilde.
Hamburg is trouwens ook heel leuk!
Bezienswaardigheden zijn onder andere uiteraard de Kleine Zeemeermin, de Beurs, Amalienborg, Nyhavn, Tivoli, Ronde Toren (Rundtarn - op de a een rondje denken) etc. De atmosfeer vind ik er altijd geweldig! De mensen zijn open, eigenlijk lijken ze best op Nederlanders vind ik. Je kunt er uiteraard ook zo'n toeristentour doen en heel goed eten kun je bij Sari (Deens - Nytorv 5) en Riz Raz (Store Kannikestræde 19) Laatste is echt een aanrader.
En als de stad je teveel wordt, kun je nog naar het Vikingmuseum in Roskilde.
Hamburg is trouwens ook heel leuk!