Stedentrip Praag

27-05-2025 13:24 10 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi,

Ik ga binnenkort naar Praag met een vriendin. Drop hier alle tips die ik kan gebruiken en ervaringen die je met me wil delen!

Ik ben er nog nooit geweest en zou graag verhalen horen van ervaringsdeskundigen.

Dankjewel! :-)
peertje7 wijzigde dit bericht op 27-05-2025 13:25
Reden: Spelfout
0.87% gewijzigd
2 weken geleden met mijn zus geweest. Het is echt fantastisch! Niet genoeg aan 3 dagen. Mijn advies zou ook zijn het aanschaffen van de Prague Cool Pass. Daarmee kun je een aantal dagen in allerlei musea, kerken, synagogen, de praagse burcht en dat soort dingen. We hebben hem er ruimschoots uit. En zo kwamen we nog eens in musea die we anders niet gedaan zouden hebben, zoals het Illusie Kunstmuseum, het Museum van de Zintuigen en het Steel Art museum.
De Joodse wijk vonden we mwah. Ik ga zeker nog eens terug, maar dan sla ik die over en ga daarvoor in de plaats naar het gebied rond de Petrin toren. Daar ligt een mooie heuvel, met ook nog een klooster.
Het Vysherad gebied met de kathedraal is ook prachtig. Je kan die kathedraal bv ook in met die Coolpass.
Voor de Praagse Burcht waren we al een ochtend kwijt. Dan zou ik de middag die heuvel doen.
En dan de volgende dag beginnen bij Vysherad en dan naar boven lopen richting Nationaal Museum, die is ook de moeite waard.
En op een derde dag richting oude stadseel, met de Tynkerk en de Astronomische Klok. En al die dingen die daar in de buurt liggen.
En vergeet niet ook in elk geval 1 avond als het donker is even op pad te gaan, dan is alles zo mooi verlicht.
Mijn zus en ik hebben ook voor de lol allerlei kunstwerken opgezocht van David Cerni.
Kijk ook eens op www.verliefdoppraag.nl
Daar staan veel tips.
De kabelbaan naar de Petrintoren is dicht trouwens, pas in 2026 weer open. Maar je kan ook lopend.
Ik vind het Dansende Huis zo leuk om te zien in Praag.
Verder dwaal ik liever dan naar alle toeristische dingen te gaan. Laat me liever verrassen. Dus verder eigenlijk geen tips.

Veel plezier! Het is een prachtige stad
Heb je al een hotel?

Wij hadden nl zo'n ontzettend gaaf hotel met perfect ligging ook nog. Uitzicht op de Karelsbrug.
En verder alle bekende punten (astronomische klok, Praagse burcht) goed te belopen.

Dansende huis, mwoa. Grappig om even langs te lopen maar is ook maar gewoon een hotel.
TAFKAPML
Steel art museum vond ik wel grappig maar veel te duur voor een uurtje rondlopen.
TAFKAPML
Ik ben dus best gek op toeristische highlights. Dus Praagse burcht (combiticket), Karelsbrug, ergens lunchen (bij voorkeur old school, met worst en bier) aan de andere kant van de Moldau, een museum, astronomisch uurwerk, Tynkerk. Je kunt echt goed wandelen in Praag, alles ligt wel zo ongeveer bij elkaar.
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
Purrmaid schreef:
27-05-2025 21:21
Steel art museum vond ik wel grappig maar veel te duur voor een uurtje rondlopen.
Daarom fijn dat ie in de Prague Coolpass zat. Die kostte ons 176 euro voor 2 personen voor 2 hele dagen. Kun je echt in meer dan 65 dingen. Oa alles van de Praagse Burcht, allerlei musea als ook het Nationaal Museum, de synagogen, Henry's Tower. Hebben die er ruimschoots uitgehaald.
Twee jaar geleden ruim een week daar geweest, leuke stad!
Als er een Time To Momo is dan doen we alle wandelingen eruit. Meestal kom je dan langs alle interessante plekken. Ik vind het vrij compacte stad. De wijk achter het stadhuis (je moet behoorlijk omhoog wandelen, heuvelachtig) vond ik qua terrassen en eten een gezellige buurt.
The North Remembers
Drie weken geleden geweest. Ik vond een avondcruise met Prague Boats erg leuk, Praagse Burcht (wisseling van de wacht om 12:00 is ook erg leuk om bij te zijn), Petrinheuvel (treintje is helaas tot volgend jaar buiten gebruik wegens werkzaamheden maar lopend is het ook goed te doen), verder gewoon rondlopen door de stad, over de Karelsbrug, ik vond het er echt prachtig!
Dank allemaal! We hadden al een hotel. Alle tips staan genoteerd, we hebben er veel zin in! :D

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven