Stedentrips in je eentje! Deel je tips en ervaringen :)

17-05-2019 13:46 232 berichten
Hi!
Ik heb de knoop doorgehakt dat ik als single niet meer ga leuren bij mensen om te vragen of ze een keer een weekendje weg met mij willen. Jeetje, als ik het zo neer zet lijkt het net alsof ik aan hun benen hang :P Met zn 2en moet je een weekend afstemmen, een bestemming, reiswensen etc. En de ander moet ook zin en geld hebben natuurlijk :)

Dus ik ben van plan om zelf stedentrips te doen met de trein of vliegtuig. Wat zijn leuke steden om te bezoeken voor 2, 3 dagen? Van belang is dat er genoeg te zien en te doen is en veilig voor een single vrouw.
Wat zijn handige dingen om aan te denken als je alleen op reis bent?

Oh ja, ik weet nog niet wanneer ik ga. Het is een algemeen inspiratie-topic :D

Wat momenteel op mijn lijst staat:
-Spanje (Madrid, Valencia)
- Lissabon

Mij spreekt de Oost-Europa ook wel aan

Ik zit te denken aan Italië, maar Rome zou ik sowieso samen willen doen met iemand. Wat zijn andere leuke steden in Italië?

Ben benieuwd! :D
janena schreef:
07-01-2020 19:52
Ik ben niet zo goed met metrolijnen en zo maar ga wel gewoon alleen. Als back up kun je altijd nog een Uber bestellen, dat vind ik dan wel weer een fijne gedachte..
Ja sinds de ubers er zijn is het wel minder eng vind ik.
Sem_ schreef:
07-01-2020 15:01
Ik wil binnenkort naar Rome, maar ben op zoek naar een leuke en betaalbare hotel. Grootste vraag is toch wel waar in Rome. Zijn jullie eerder in Rome geweest of hebben jullie aanbevelingen qua overnachting?
Oeh leuk Rome! :)
Waarom een hotel en geen Airbnb?
Ikkuz schreef:
07-01-2020 17:14
Laatst met vriend Naar Praag geweest.
Prachtige leuke stad!

Waar wij tegenaan liepen was dat wij vaak geen kleingeld hadden voor buskaartjes/tramkaartjes. Zo moesten wij wel eens hele stukken lopen, omdat we nergens kaartjes met groot geld konden betalen. Ook bij de kiosk, etc zoals aangegeven konden we geen kaartjes kopen. Daarnaast kon je bij de meeste haltes ook geen kaartjes direct kopen. (Gele automaat).
Uiteindelijk hebben we flink wat kaartjes gekocht, zodat we toch spontaan de bus konden pakken en geen sagrijnige ik hadden van al dat zoeken.

Hoe doen anderen dit? Ik loop altijd tegen dit soort dingen aan;).
Dagkaarten vond ik te duur. We liepen ook veel. En ook veel Google maps gebruikt om te kijken welke tram/bus wij moesten hebben of hoe we moesten lopen. Ik kan echt geen kaart lezen en vriend ook niet. Hierdoor durf ik onder andere niet alleen (meer) te reizen en baal er flink van. Ik vind het heerlijk op mezelf te zijn en even te ontsnappen aan het thuisfront. Ook engels is beperkt, maar kom redelijk uit de voeten. Jammere is dat sociaal contact hierdoor beperkt is. Zijn hier mensen die slecht engels kunnen/snel verdwalen wel gewoon gaan?
Ik heb een aantal weken van tevoren dat ik geld pin in Nederland en dan dat gebruik in de winkel en dan wat wisselgeld heb. Briefjes van 5, 10 en euro's. Gewoon wat voor de eerste dagen. Zeker in goedkope landen handig te hebben. Of waar ze weinig met pinnen doen.

Andere dagen geld wisselen met bv water kopen zodat je wisselgeld heb.

Als je Engels niet zo best is, is dat zeker wat lastiger met reizen. Lastiger met sociaal contact inderdaad. Voor reizen zelf aantal dingen van tevoren goed uitzoeken en gelukkig hebben de meeste mensen een smartphone :)
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
28-08-2019 14:47
Oja dat gekibbel als de een links wil en de ander rechts. Of dat de een dat museum nog wil zien terwijl de ander ergens uren op een terras wil zitten en mensen kijken. Ik ga nu al zo lang alleen en soms een groepsreis dat ik me wel eens afvraag hoe het zou zijn als ik weer eens met een vriendin ofzo zou gaan. Ja dat wordt gezellig maar dat zal voor mij ook wel weer wennen zijn, dat je steeds moet overleggen en rekening moet houden met elkaar.

Gelukkig heb ik dat niet met partner. We hebben voor een groot deel dezelfde interesses, maar zijn ook niet moeilijk. Toen ik naar de Lippizaner-stoeterij en rijschool in Slovenië wilde, ging hij mee en genoot hij van mijn enthousiasme en verwondering.
En ik ga met hem naar een oorlogsgedenkplaats, en steek daar altijd ook weer wat van op.

Ik ga ‘s ochtends vroeg vaak op pad voor broodjes, soms met een omweg. Partner blijft dan bijvoorbeeld lekker een boek lezen, zet koffie etc. Allebei prima.

Toen ik met een vriendin heb gereisd, deden we op zijn tijd ook onze eigen dingen en zagen we elkaar een paar uur later wel weer.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
dolfje schreef:
07-01-2020 15:47
Moet het perse een hotel zijn? Wij zaten in 2018 hier http://www.booking.com/Share-3tWo21
Je hebt een kamer met badkamer en een keuken die je moet delen met de andere kamers. Kan je wat in de koelkast zetten als je wilt. Ontbijt was een deur of wat verder, kreeg je coupons voor koffie en een croissant.
Lovestar schreef:
14-01-2020 19:04
Oeh leuk Rome! :)
Waarom een hotel en geen Airbnb?

Ik verblijf tijdens mijn vakanties in een hotel. Ik heb eerlijk gezegd nooit gedacht aan een airbnb. Maar... ik heb vanmiddag een mooie deal gevonden en gelijk geboekt. Eigenlijk wilde ik rond april/mei gaan. Wat van de zonnestralen mee krijgen. Dat zit er niet echt in nu. Ik ga over twee weken. Het is met 13 tot 15 graden redelijk weer. Dus dat is ook mooi.
:hello:
We gaan naar Sofia :D Het duurt nog even, maar ik ga alvast tips and tricks inwinnen en de do's and don't van de mensen hier :)
Ikkuz schreef:
07-01-2020 17:14
Laatst met vriend Naar Praag geweest.
Prachtige leuke stad!

Waar wij tegenaan liepen was dat wij vaak geen kleingeld hadden voor buskaartjes/tramkaartjes. Zo moesten wij wel eens hele stukken lopen, omdat we nergens kaartjes met groot geld konden betalen. Ook bij de kiosk, etc zoals aangegeven konden we geen kaartjes kopen. Daarnaast kon je bij de meeste haltes ook geen kaartjes direct kopen. (Gele automaat).
Uiteindelijk hebben we flink wat kaartjes gekocht, zodat we toch spontaan de bus konden pakken en geen sagrijnige ik hadden van al dat zoeken.

Hoe doen anderen dit? Ik loop altijd tegen dit soort dingen aan;).
Dagkaarten vond ik te duur. We liepen ook veel. En ook veel Google maps gebruikt om te kijken welke tram/bus wij moesten hebben of hoe we moesten lopen. Ik kan echt geen kaart lezen en vriend ook niet. Hierdoor durf ik onder andere niet alleen (meer) te reizen en baal er flink van. Ik vind het heerlijk op mezelf te zijn en even te ontsnappen aan het thuisfront. Ook engels is beperkt, maar kom redelijk uit de voeten. Jammere is dat sociaal contact hierdoor beperkt is. Zijn hier mensen die slecht engels kunnen/snel verdwalen wel gewoon gaan?
Praag is inderdaad erg mooi, wil ik ook nog een keer naar terug. Ben er jaren geleden eens een dagje met m'n ouders geweest.
Als ik op reis ga zoek ik altijd even goed uit hoe het zit met OV ter plaatse, vind het namelijk zonde om een taxi ofzo te pakken als het OV gewoon goed is. Meestal is in mijn geval een dagkaartje toch goedkoper of heeft de stad waar ik heen ga toch een toeristen OV chipkaart waarbij je korting krijgt bij bezienswaardigheden. Soms ben ik uiteindelijk toch wat duurder uit dan nodig was maar mijn gevoel voor richting is ook slecht en kaartlezen is ook niet altijd mijn sterkste punt. Ik verdwaal dus soms een beetje waardoor ik even niet meer weet waar ik ben, meestal valt het mee en ben ik niet al te veel uit de richting maar soms is het dan fijn dat ik met het OV weer naar een punt kan gaan waar vanuit ik het weer wel weet. Kaarten voor de ondergrondse heb ik namelijk wel snel door tenzij er echt geen logica in zit of veel te veel lijnen maar dat heb ik tot nu toe nog nergens gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven