Still flying

07-01-2020 09:29 1297 berichten
Welkom in mijn 2de vervolgtopic! :cheer:

Inmiddels ben ik een jaar in dienst bij een airline waar ik voortaan naar zal verwijzen als TrolleyDolly's Airline (TDA). Bij een nieuw vliegjaar hoort uiteraard ook een nieuw vliegtopic die ik wederom zal volschrijven met mijn belevenissen.

In het topic van vorig jaar staan situaties beschreven die rechtstreeks uit een telenovella leken te komen. Maar dan zonder script of flatterende belichting.

Ik ben benieuwd wat 2020 voor deze TrolleyDolly in petto heeft...

Link vorig topic: reizen/gone-flying-dubai/list_messages/ ... #p29344667
Alle reacties Link kopieren
Ik kan zelf ook heel goed malen. :proud:
:facepalm:

Dus ik kan me dat gevoel goed voorstellen, dat je misschien collega's in de steek laat.. De plek waar je woont, zomaar moet achterlaten...

Maar. Dit zijn absurde tijden waarin nog weinig normaal is... Wat ook al is gezegd: hoe kun je ergens werken als je er niet eens meer naartoe kunt vliegen?

Je laat niemand in de steek, door de manier waarop je hebt gehandeld. Sterker nog: je vraagt zelfs onbetaald verlof aan, wat misschien niet eens nodig zou zijn (aangezien het nu praktisch niet mogelijk is om te werken).

Het voelt misschien niet zo op dit moment, maar terugvliegen is voor nu het beste wat je kon doen. Simpelweg, omdat je anders vastzit. En als er iemand collegiaal is, ben jij het wel.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dolly, ik volg je topic al vanaf het begin, maar heb recentelijk toch maar eens een account aangemaakt! Wat een avontuur heb jij beleefd, met hoogtepunten en ook dieptepunten. Ik herken je gevoelens en zelfs de soort van “ontsnappingspoging”, ik heb een tijd lang gewerkt in het midden oosten maar dan als trainster van paarden. Ik hoop dat je inmiddels bent bijgetankt en de rust weer wat hebt kunnen vinden. Nu je gedachten ordenen en een nieuw plan maken.

Ik moet nog Instagram aanmaken, maar zou graag je foto’s van de afgelopen tijd nog willen zien
Je kunt haar Instagram ook bekijken zonder eigen insta-account.
Ik was al wakker om half 7 en zag dat mijn manager een mailtje had gestuurd naar zijn team. Daarin stond eindelijk wat meer informatie. Ik ben blijkbaar niet de enige crew van zijn team die naar huis is gevlogen en de mail gaf de geruststellende indruk dat dat ok is.

Gisteren had ik nog een mailtje gestuurd naar de verlofplanners met de vraag wanneer ik antwoord kon verwachten op mijn aanvraag voor onbetaald verlof. De reactie was dat ik nog tot morgen (vandaag dus) moest wachten voor een aanpassing. Dus...? Het is in orde?

Nadat ik de mail van mijn manager gelezen had checkte ik mijn rooster en kreeg ik een pop-up met de melding dat er een duty wijziging heeft plaatsgevonden. Jaaa! Onbetaald verlof tot 30/04!! Oef! Een last viel van mijn schouders.

Vervolgens kwam er nog een mail binnen van onze verlofplanners. Daarin stond onder andere dat als je geen (on)betaald verlof hebt in April, je beschikbaar moet zijn voor duty's. Het is dus goed dat ik het onbetaald verlof-plan heb doorgezet. Nu moet ik de situatie nauwlettend in de gaten blijven houden om te kijken wanneer ik terug kan keren en of verlenging van mijn onbetaald verlof noodzakelijk is.

Maar voor nu is de druk van de ketel en kan ik eindelijk ontspannen.
Alle reacties Link kopieren
Fijn!!

Wij moeten nog steeds een soort van declaratie indienen voor de vergoeding omdat onze vlucht niet ging begin februari, maar 24 uur later.
Geen idee waar ik moet zijn, ik zoek die hele site van TDA af.

Denk ook niet dat dat nu prio is.
Heb jij enig idee hoe we dat kenbaar moeten maken? Want we hebben wel recht op 600 per pax naar wat ik begreep.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het geregeld is! Nu kan je écht even bijkomen thuis.
yasmijn schreef:
26-03-2020 08:22
Fijn!!

Wij moeten nog steeds een soort van declaratie indienen voor de vergoeding omdat onze vlucht niet ging begin februari, maar 24 uur later.
Geen idee waar ik moet zijn, ik zoek die hele site van TDA af.

Denk ook niet dat dat nu prio is.
Heb jij enig idee hoe we dat kenbaar moeten maken? Want we hebben wel recht op 600 per pax naar wat ik begreep.
Hmmm... geen idee helaas. Je kan blijkbaar wel een "delayed flight certificate" kan aanvragen. Die zou je eventueel kunnen gebruiken voor je claim.

Je zou het eventueel kunnen proberen via het klachtenformulier? Dan heb je in ieder geval contact met iemand en hopelijk kunnen ze jou zo in de juiste richting wijzen. Je zou de claim ook door een externe firma kunnen laten doen (bvb flightclaim.com ofzo). Dan houden ze wel een stukje van de claim voor de gedane moeite. Maar dan hoef je er verder ook niet naar om te kijken.

Meer kan ik helaas ook niet vinden.
Alle reacties Link kopieren
TrolleyDolly schreef:
26-03-2020 09:30
Hmmm... geen idee helaas. Je kan blijkbaar wel een "delayed flight certificate" kan aanvragen. Die zou je eventueel kunnen gebruiken voor je claim.

Je zou het eventueel kunnen proberen via het klachtenformulier? Dan heb je in ieder geval contact met iemand en hopelijk kunnen ze jou zo in de juiste richting wijzen. Je zou de claim ook door een externe firma kunnen laten doen (bvb flightclaim.com ofzo). Dan houden ze wel een stukje van de claim voor de gedane moeite. Maar dan hoef je er verder ook niet naar om te kijken.

Meer kan ik helaas ook niet vinden.
Thanks!
Al een account? Log dan hier in.
Die vergoedingen gelden niet als er sprake is van overmacht. Ik denk dat de corona pandemie wel geldt als een reden voor airline om niet hoeven uit te betalen.
VelvetVolvo schreef:
26-03-2020 11:06
Die vergoedingen gelden niet als er sprake is van overmacht. Ik denk dat de corona pandemie wel geldt als een reden voor airline om niet hoeven uit te betalen.
Klopt. Maar Yasmijn haar vertraging was niet coronagerelateerd dus zij kan wel degelijk aanspraak maken op een compensatie.
Alle reacties Link kopieren
Fijn Dolly, dat je nu duidelijkheid hebt, dat geeft voor nu wat rust.
.
anoniem_370403 wijzigde dit bericht op 01-05-2020 14:31
98.81% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
TrolleyDolly schreef:
26-03-2020 11:11
Klopt. Maar Yasmijn haar vertraging was niet coronagerelateerd dus zij kan wel degelijk aanspraak maken op een compensatie.
Correct. Het toestel was kapot en kon niet gerepareerd worden.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
VelvetVolvo schreef:
26-03-2020 11:06
Die vergoedingen gelden niet als er sprake is van overmacht. Ik denk dat de corona pandemie wel geldt als een reden voor airline om niet hoeven uit te betalen.
Nope, dat was niet het geval.
Al een account? Log dan hier in.
TD wat fijn om te lezen dat je thuis bent en voor nu de druk van de ketel is! Ga nu maar lekker rustig op adem komen, het is je gegund!
yasmijn schreef:
26-03-2020 11:32
Correct. Het toestel was kapot en kon niet gerepareerd worden.
Aah ok, dan is het idd anders.

Hopelijk heeft de airline nog cash om je terug te betalen, en gaan ze niet failliet.
Zo'n quarantaine heeft ook leuke kanten. Zo zijn mijn zus en ik tijdens 1 van onze wandelingen per ongeluk op een prachtige wandelroute terecht gekomen. We hebben geluk dat we in een ontzettend mooie landelijke omgeving wonen. We hebben onze auto niet nodig om een vakantiegevoel te krijgen. Dat stukje natuur hadden we nog niet eerder verkend.

Vandaag stuitte ik dan weer op een artikel waarin stond dat hoevewinkels het opvallend goed doen momenteel. Ik ben daarop meteen gaan googlen bij welke boeren we in onze buurt terecht kunnen voor hyperverse producten uit eigen streek. Een uurtje later gingen we te voet op pad om ons avondeten te gaan halen. Een kilo asperges voor 5 euro! Wat waren die lekker! Volgende week hebben ze ook aardbeien. Njam! Morgen gaan we het aanbod van een andere boer verkennen. Wellicht gaat dit een nieuwe gewoonte worden voor mijn ouders.
Alle reacties Link kopieren
Op stap in eigen regio kan zoveel verrassingen brengen. Geniet van de asperges!
Wat woon jij in een heerlijke omgeving, dat is ook goed voor het 'vakantiegevoel. Geniet ervan. Haal veel frisse lucht binnen!'
Ook goed om de lokale boeren met je aankopen te ondersteunen.
Oh heerlijk, asperges...
Alle reacties Link kopieren
Asperges, heerlijk😋
Helaas moet ik het met asperges uit de supermarkt doen.
Er zitten hier wel een paar aardbeien kwekers, die vanuit de schuur verkopen. Binnenkort daar maar even langs, is gelijk een lekker fietstochtje.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt een pb
Merel7 schreef:
31-03-2020 13:33
Je hebt een pb
Dankjewel! :heart:
---

Ik heb vandaag de hele namiddag zitten lezen in het zonnetje. En ik ben ook begonnen met touwtje springen. Ik wil namelijk nog wel in mijn uniform passen als ik uiteindelijk weer ga vliegen. :proud:

Ook thuis ontkom ik niet aan de gevolgen van mijn onhandigheid. Ik heb vanmiddag een hoop commotie veroorzaakt door mijn vinger tussen de achterdeur te steken. Alle leden van het gezin stoven elk een andere richting op om pleisters en ontsmettingsmiddel te gaan halen toen ze zagen dat er toch een behoorlijke snap in mijn vinger zat. Gelukkig was de hoek gunstig en viel het al bij al nog mee. :facepalm:

Hopelijk komen jullie de dagen zonder kleerscheuren door en maken jullie het beste van deze vreemde tijd. Ik vergeet met momenten waarom ik thuis ben.
TDAland heeft de toegangsristricties verlengd met 14 dagen. De grenzen blijven dus nog zeker dicht voor mij tem 16/04.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig ben je lekker thuis!

Kom je de dagen nog een beetje door?
Hoe gaat het nu met je TD? Ben je goed bijgekomen, en ben je aan het nadenken over de volgende stappen in je carrière?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven