Stockholm - Riga per veerboot

14-07-2013 15:29 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze zomer wil ik met de auto van Stockholm naar Riga met de veerboot. Ik ben benieuwd of iemand ervaring heeft met deze overtocht. Ik kom met Google niet veel te weten.

Ik kan wel vinden dat de dienst elke dag om 17.00 uur vertrekt. Ik kan online een ticket kopen en betalen. Maar ik kan niet vinden of je ook op de bonnefooi er naar toe kan en ter plekke een ticket kan kopen? Zit deze overtocht vaak vol? Is het goedkoper om vooraf een ticket te kopen?

Iemand die het weet?
Reserveren is denk ik handiger. Heb even op de site van Tallink (of heb je een andere veerdienst gevonden?) geklikt en komende maandag kun je nog een plek met auto reserveren, maar daarna pas weer de 23e. Beetje link om te gokken, lijkt me zo.

Blijf je in Riga? Mooie stad hoor! Rijd ook eens naar Sigulda en/of Kuldiga en/of Liepaja, zei de Letland-fan
Leiolepis ngovantrii: mannetjes zijn ook niet nodig omdat de dames zichzelf klonen!
Bedankt Xantippe/

Ik blijf een paar dagen in Riga en daarna zak ik naar beneden om via Polen en Duitsland weer naar huis te rijden. Dit wordt mijn eerste keer in Letland, maar misschien word ik ook wel fan en ga ik daarna nog Sigulda, Luldiga en/of Liepaja bezoeken
Klinkt goed! Riga is een mooie stad met een mooi historisch centrum, leuke pleintjes en terrasjes en ook buiten het historisch centrum is genoeg te zien: de markthallen (in de Zeppelin-hangars), de Jugenstil-buurt, het openlucht museum.

Sigulda ligt een klein uurtje met de auto van Riga en kan echt de moeite waard zijn als je een dag over hebt (google maar eens en bekijk de afbeeldingen, zucht, zwijmel ). En dan dus het nabijgelegen kasteel Turaida bezoeken aan de overkant van de Gauja. Je kunt ook met een kabelbaan de Gauja over en dan kom je bij de resten van kasteel Krimulda, maar dat is in mijn ogen de meest overgewaardeerde ruïne die ik ken, stelt echt weinig voor. Al is de overtocht per kabelbaan natuurlijk wel weer mooi.

En als je naar beneden gaat reizen om naar Polen te gaan, dan ga je denk ik niet langs de kust vanwege Kaliningrad en dan zou ik je toch ook aanraden één of twee dagen uit te trekken om Vilnius (de hoofdstad van Litouwen) te ontdekken, ook al zo mooi. Iets minder werelds dan Riga, maar met een eigen charme en schoonheid.

Veel plezier alvast!
Leiolepis ngovantrii: mannetjes zijn ook niet nodig omdat de dames zichzelf klonen!
Hihi, zie nou pas jouw schrijffout van het stadje Kuldiga!

Vorige week heb ik trouwens nog een klein boekje van de ANWB gekocht over Riga, handig en goed reisgidsje!
anoniem_45 wijzigde dit bericht op 14-07-2013 22:53
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Ik denk dat het qua prijs niet veel uitmaakt, maar dat reserveren wel handiger is. Gewoon omdat je dan zekerheid hebt dat je ook echt mee kunt en niet 24 uur (of langer) moet wachten tot de volgende boot. Zeker als je een auto mee wilt nemen.

Zonder auto zou ik er nog wel op durven gokken dat het op de bonnefooi kan zonder al te veel problemen.

Tip voor onderweg tussen Riga en Vilnius: even een uurtje stoppen bij ¦iauliai en de hill of crosses bezoeken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven