Strand van Valencia
donderdag 12 augustus 2021 om 17:16
Heeft Valencia een beetje fijn strand?
Ik lig het liefste op een (huur) bedje bij een strandtent waar ik ook kan lunchen en drankjes halen.
Ik weet dat er een heel hippe beachclub is, maar dat is (ivm prijs) voor mij maar voor 1 dagje geschikt.
Zijn er ook normalere tentjes met strandbedden verhuur (en hoeveel kost dat ongeveer?).
Ik lig het liefste op een (huur) bedje bij een strandtent waar ik ook kan lunchen en drankjes halen.
Ik weet dat er een heel hippe beachclub is, maar dat is (ivm prijs) voor mij maar voor 1 dagje geschikt.
Zijn er ook normalere tentjes met strandbedden verhuur (en hoeveel kost dat ongeveer?).
donderdag 12 augustus 2021 om 17:59
donderdag 12 augustus 2021 om 18:04
Ik vond het strand wat tegenvallen, niet echt een leuke boulevard ofzo en het strand zelf vond ik wat industrieel/kaal aandoen en was vrij druk.
Maar van wat ik me kan herinneren, stond het voor een groot deel vol met strandbedjes van verschillende tenten. Ik zou gewoon ter plekke kijken wat er leuk uitziet. Qua prijs zou ik ervan uitgaan dat het overal duur is.
Als je echt goedkoper wil, moet je verder buiten de stad gaan zitten.
Maar van wat ik me kan herinneren, stond het voor een groot deel vol met strandbedjes van verschillende tenten. Ik zou gewoon ter plekke kijken wat er leuk uitziet. Qua prijs zou ik ervan uitgaan dat het overal duur is.
Als je echt goedkoper wil, moet je verder buiten de stad gaan zitten.
zondag 15 augustus 2021 om 18:14
Heb je València al geboekt of kan je nog een andere strandplaats kiezen? Ik vond Málaga veel leuker, daar ligt het strand op loopafstand van het historisch centrum. Verder ook een mooie plaats met niet al te veel toeristen (want die gaan allemaal naar Torremolinos wat er vlakbij ligt.) Mooie grote kathedraal, leuke winkels, goede tapas- en pintxos-tentjes, leuke markt, een bioscoopje met films in het Engels, een paleis op een heuvel met gaaf uitzicht, een leuke boulevard met jachthaventje en een mooi lang park aan zee...
Zoals in elke badplaats overal ter wereld zitten de duurste tentjes en de drukte natuurlijk bij de logische aanloopplek op het strand, maar als je even 10 minuten naar links of naar rechts loopt heb je al meer ruimte en lagere prijzen. Bij Málaga vond ik het strandje bij Playa de la Caleta heel relaxed, maar zo ver hoef je niet per se te lopen. https://goo.gl/maps/npj4zRUsNdQbgTk18
In València ligt het strand op ongeveer 20-30 minuten fietsen van het historisch centrum, en er is vooral ochtendzon op de terrasjes. (Op het strand zelf natuurlijk wel de hele tijd zon.)
Zoals in elke badplaats overal ter wereld zitten de duurste tentjes en de drukte natuurlijk bij de logische aanloopplek op het strand, maar als je even 10 minuten naar links of naar rechts loopt heb je al meer ruimte en lagere prijzen. Bij Málaga vond ik het strandje bij Playa de la Caleta heel relaxed, maar zo ver hoef je niet per se te lopen. https://goo.gl/maps/npj4zRUsNdQbgTk18
In València ligt het strand op ongeveer 20-30 minuten fietsen van het historisch centrum, en er is vooral ochtendzon op de terrasjes. (Op het strand zelf natuurlijk wel de hele tijd zon.)
You can never have too many hats, gloves and shoes
zondag 15 augustus 2021 om 20:30
Laat je nog even weten hoe het geweest is ?
Ik heb ook plannen voor Valencia eind september. Beetje combi stad/relaxvakantie. Heb nog niks geboekt, maar een hotel met zwembad op het oog tussen oude centrum en strand in.
1/2 dagje stad/museum/park/zoo/etc. en dan de rest van de dag met een boekje bij het zwembad of strand. Of misschien wel een keer een hele dag strand (als je de bedjes per dag boekt). Ik zie het wel. Ben ook nog aan het bedenken hoelang ik wil.
PatsyStone, Malaga ben ik al eens geweest.
Ik heb ook plannen voor Valencia eind september. Beetje combi stad/relaxvakantie. Heb nog niks geboekt, maar een hotel met zwembad op het oog tussen oude centrum en strand in.
1/2 dagje stad/museum/park/zoo/etc. en dan de rest van de dag met een boekje bij het zwembad of strand. Of misschien wel een keer een hele dag strand (als je de bedjes per dag boekt). Ik zie het wel. Ben ook nog aan het bedenken hoelang ik wil.
PatsyStone, Malaga ben ik al eens geweest.
dinsdag 17 augustus 2021 om 16:11
Valencia is meer van alles zelf meenemen naar het strand. Er zijn wel verschillende barretjes die bedjes met parasol verhuren. Prijzen tussen de 13 en 25 euro. Maar het overgrote deel neemt een parasol, koelbox, ligbed en al het andere van huis mee. Wat dan weer handig is voor de mensen die bedjes willen huren want er is bijna altijd plaats. El Saler is een mooi strand om te bezoeken als he niet wilt huren. In Port Saplaya is een mooi strand met barretjes op het strand en vele restaurants aan de weg. Wel een minuut of 10 rijden vanuit het centrum.
Let’s Go Brandon!