Studeren in Vancouver

08-10-2011 19:38 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal.

Ik wil graag volgend een half jaar gaan studeren in Vancouver. Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die hier ervaring mee hebben of die dit ook gaan doen. Ook ben ik nog aan het twijfelen of ik alleen zal gaan of niet, ik ben namelijk niet zo´n held..

Alvast bedankt.

Groetjes.
Ik zou zeggen: doen! Super stad! Ik denk echt dat je je daar wel kan vermaken!
Doen!

Zusje heeft het ook gedaan en zij woont er inmiddels. Het is haar dus goed bevallen .
Klinkt in ieder geval goed allebei! Dank jullie wel!
Vancouver is top! In het verleden daar 2 maanden doorgebracht en supertijd gehad. Ik zou zeggen doen!
Canada is geweldig!!! Maak van je tijd zeker gebruik om wat meer van 't land te gaan zien en niet enkel Vancouver.
Over Vancouver weet ik niets, over verhuizen naar het buitenland als een angsthaas wel :D Het heeft mij een ander mens gemaakt, in mijn ogen in goede zin (in de ogen van mijn ouders in negatieve zin).
Geen enkel idee over studeren in Vancouver, maar ik studeer momenteel voor een paar maanden in Zweden en het bevalt erg goed ;)

In ieder geval qua geld/beurs/tips kan ik je deze site heel erg aanbevelen: http://www.nuffic.nl/nederlandse-studenten enne, een ERASMUS-beurs......? (dit heb je misschien zelf ook al bedacht, maar wilde het je toch meegeven!)
Ik heb vorig jaar 9 maanden in Vancouver gestudeerd, en ik vond het echt super daar! Kwam ook mooi uit met de Olympische Spelen toen. :-) Wil je aan UBC of SFU gaan studeren? Dat maakt wel een beetje uit met waar het handig is om te wonen, want voor je het weet zit je anders 1.5 uur in de bus.
Geen ervaring met Vancouver, wel met studeren in het buitenland. Mijn mening: doen! Het is een geweldige ervaring en ontzettend leuk. Ik snap je angst om alleen te gaan, die had ik zelf ook. Maar inmiddels vind ik het juist fijn dat ik zonder bekenden ben gegaan omdat ik me daardoor veel meer open stel voor nieuwe mensen, en dat is heel leuk.

Een Erasmusbeurs is volgens mij alleen voor binnen Europa, trouwens. Vroeger was er ook nog de Trajectumbeurs voor buiten Europa, maar die bestaat niet meer. Als je een heel goede student bent en voor meer dan 6 maanden gaat kan de Huygensbeurs ook nog een optie zijn, tenzij ze die in de tussentijd ook weer hebben afgeschaft.

Vancouver schijnt wel een van de beste steden ter wereld te zijn om te wonen, dus dat belooft wat
Geen ervaring mee, maar wel erg tof! Vancouver staat ook nog op mijn 'to go' lijstje

Heb wel ervaring met in mijn eentje reizen en werken in het buitenland en ik denk dat je gewoon in je uppie moet gaan! Je ontmoet vast genoeg nieuwe mensen en vaak is dat juist makkelijker dan wanneer je al met iemand samen bent. Het is misschien enger alleen maar het zal uiteindelijk allemaal goedkomen! Succes!!
Als je de kans hebt...GEWOON DOEN! Je zult een schat aan ervaringen opdoen waar je je leven wat aan hebt. Enne groot voordeel, Vancouver is een geweldige stad!
Dank jullie wel allemaal voor de positieve reacties, ze zijn me redelijk over de streep aan het trekken. Alhoewel de angst voor het alleen gaan er nog steeds wel is.. ;)

Ik zou gaan studeren aan de UBC. Waar heb jij gestudeerd Lotje119?

Ook bedankt voor site, is zeker erg handig!

Groetjes.
Hi! GAAN! Ik zit nu in Vancouver, en studeer ook aan UBC, voor een jaartje.

Maak je geen zorgen over het alleen gaan, ik ben in mn eentje gegaan, maar als internationale student ontmoet je zo nieuwe mensen! Ik neem aan dat je via je eigen uni via een uitwisselingsprogramma kan gaan? Want dan kan je via de uni een kamer op de campus krijgen, wat zeker fijn is;)

Succes met het maken van je keuze!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven