Studeren/wonen/werken/leven in Wenen

30-07-2009 21:07 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
He allemaal, ik overweeg volgend jaar een paar maanden in Wenen te gaan studeren, heeft iemand hier ervaring mee?

Ik ben nog nooit in Wenen geweest, dus alle informatie is mooi meegenomen!

Thanks alvast!
Geen informatie voor je maar wel supervet!!! :-D
Oh en hier

http://wenen.startpagina.nl/prikbord/

Forum over Wenen :-)
Thanks

Het lijkt me ook heel leuk, maar wil graag informatie van Nederlandse meiden/vrouwen, hoe zij wenen hebben ervaren.
Ben net terug van een paar dagen Wenen, echt de mooiste stad die ik tot nu toe heb gezien. Ik ben er als toerist geweest dus totaal anders maar ik kan je wel vertellen dat het openbaar vervoer (na even leren hoe het werkt) super snel, betrouwbaar en perfect is. Het is een veilige stad en ik ben daar -zelfs 's avonds laat in een metrostation in een buitenwijk- geen moment bang geweest.

Het uitgaansgebied rond de Prater (bij het rad) en op Donau-insel is niet mijn ding maar er is genoeg te doen.

Wat betreft werk heb ik geen idee, viel me wel op dat iedereen zo netjes gekleed naar werk ging. En de mensen zijn aardig en behulpzaam.
Mijn vriendin woont en werkt alweer zo'n 3 jaar in Wenen. Volgende week ga ik naar haar toe, ik zal haar deze 'kwestie' eens voorleggen

Wat ik wel weet van haar is dat zij nu niet meer persé terug hoeft naar Nederland, ondanks het feit dat zij dat in het begin wel had. Zij is van de stad gaan houden.

Ik ben ook al een paar keer in Wenen geweest en vind het een mooie stad. Ben benieuwd hoe het is om er echt bijna een week te vertoeven... Hou je op de hoogte!
super! Heb er een jaar gestudeerd en vond het fantastisch. Vond het een prachtie mix tussen oude barokke stijl, moderne kunst. De voorzieningen van een grote stad met genoeg groene uitvluchtmogelijkheden (Donau, Griensing). Heel veel culturele activiteiten maar ook meer dan genoeg "slemp"feestjes gehad .

Zou het zeker doen als ik jou was! Qua studie was alles zeer goed georganiseerd, docenten waren bijzonder behulpzaam naar uitwisselingsstudenten toe. Sowieso is de stad goed georganiseerd, OV (lang leve het busnachtnet) en ik vond het een erg veilige stad.

*wordt weer enthousiast over de stad tijdens het typen*
Thanks allemaal, ik ga het doen! Nu nog mijn duits een beetje bijspijkeren...

En Quinty, ben benieuwd wat je vriendin zegt!
leuk!! goede keuze om te gaan :-) !

Je kan via de Universität Wien ook talencursussen doen. Als je Erasmus studen bent krijg je vaak max. korting. Heb dat destijds ook gedaan. Duurde 2 of 3 weken, intensieve cursus. Vooraf word je getest en ingedeeld naar niveau en interesse gebied (bv cultuur of business).

Omdat je dan al in de stad bent en de hele dag Duits hoort pik je de taal lekker snel op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven