Te lang gewacht met boeken?

24-04-2022 13:00 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Te lang gewacht, getwijfeld, bedacht etc waardoor de vakantie die ik wilde boeken, voor mij en mijn 2 kinderen, nu nog net niet het dubbele is qua prijs ivg 2 weken geleden.
Nu kreeg ik de tip om mijn cookies te wissen en mijn geschiedenis etc, maar ook daarna blijf ik advertenties krijgen van de bestemming die ik op het oog heb.

Ik kan wel via de laptop gaan zoeken maar die loopt iedere x vast, maar ook dan zal ik na een paar x zoeken tegen hetzelfde probleem aanlopen

Iemand enig idee hoe het komt dat 'het internet' nog steeds onthoudt waar ik op vakantie wil gaan?

Werkt het écht om alles te wissen en een week later opnieuw te zoeken? Of heb ik gewoon te lang gewacht met boeken en zullen de prijzen alleen nog hoger de lucht in schieten?
(Gaat om een pakketreis, ook alles los boeken geeft 2 weken later dezelfde hogere prijs)
Is er nog een kans dat de prijzen iets zullen zakken?
hanaa wijzigde dit bericht op 24-04-2022 13:03
2.97% gewijzigd
Net na het wissen van cookies en geschiedenis, de reis opnieuw bekeken op de gewone browser en daarna nog een keer incognito bekeken.
Wat denk je? Incognito kost DEZELFDE reis ineens 500 euro meer!
Ik had laatst ook een vlucht die ineens 250 euro duurder was geworden. Mijn zus kreeg dezelfde prijs, dus het was echt een beschikbaarheidskwestie en geen cookies. De zomervakantie heb ik door omstandigheden nog niet geboekt. Ik denk dat ik daar ook niet voor ga betalen wat ik eerder dit jaar had uitgezocht.
Flashy schreef:
24-04-2022 15:29
Ja, dat bedoel ik inderdaad.

Maar To, ik wil met alle liefde even meekijken voor je hoor of dat ik iets anders voor je vind. Ik doe dat vaak voor mensen. Je mag een pb sturen als je wil.
En nee ik verdien mijn geld hier helaas niet mee haha. Reis gewoon graag.
Ga ik doen, dankjewel!
Lorem_Ipsum schreef:
24-04-2022 15:17
Het is toch geen fluctuatie als we allemaal tegelijk online zijn en de regelaar heeft inmiddels een hogere prijs dan de rest op datzelfde moment? Als we overgaan tot boeken met groepstrips zitten we allemaal even klaar. En wie de lage prijs krijgt, boekt.
Nee dat is geen gewone fluctuatie. Ik heb dat zelf nog nooit meegemaakt. Maar dat wil niet zeggen dat het niet bestaat. Misschien kijk ik op hele andere sites dan jij.
.
Hanaa schreef:
24-04-2022 15:40
Net na het wissen van cookies en geschiedenis, de reis opnieuw bekeken op de gewone browser en daarna nog een keer incognito bekeken.
Dat is wel heel gek ja :O
.
impala schreef:
24-04-2022 15:47
Dat is wel heel gek ja :O
Vind ik ook.
impala schreef:
24-04-2022 15:46
Nee dat is geen gewone fluctuatie. Ik heb dat zelf nog nooit meegemaakt. Maar dat wil niet zeggen dat het niet bestaat. Misschien kijk ik op hele andere sites dan jij.
Ik heb het voornamelijk over tickets, dus vooral KLM, Skyscanner en Cheaptickets.
Lorem_Ipsum schreef:
24-04-2022 15:58
Ik heb het voornamelijk over tickets, dus vooral KLM, Skyscanner en Cheaptickets.
Via Skyscanner en CheapTickets kan ik me voorstellen, ik kijk daar zelf niet zo heel vaak. Hun tarieven zijn nogal ondoorgrondelijk en fluctueren idd nog meer dan bij airlines zelf. Als je daar een tarief ziet dat veel goedkoper is dan bij de airline zelf, en dat gebeurt wel eens, is het echt de prijs op dat ene moment. En helaas ook soms niet eens beschikbaar, als je doorklikt.
.
impala schreef:
24-04-2022 16:03
Via Skyscanner en CheapTickets kan ik me voorstellen, ik kijk daar zelf niet zo heel vaak. Hun tarieven zijn nogal ondoorgrondelijk en fluctueren idd nog meer dan bij airlines zelf. Als je daar een tarief ziet dat veel goedkoper is dan bij de airline zelf, en dat gebeurt wel eens, is het echt de prijs op dat ene moment. En helaas ook soms niet eens beschikbaar, als je doorklikt.
Voor KLM geldt het ook zeker weten.
Lorem_Ipsum schreef:
24-04-2022 16:07
Voor KLM geldt het ook zeker weten.
Ik ga er weer eens extra op letten. Dat ben ik mee opgehouden toen er nooit rare verschillen opdoken.
.
Bij KLM kan de prijs wel sterk verschillen per dag. Zo kreeg ik bij een terugvlucht op dinsdag de retourprijs voor 0 euro, terwijl die voor dezelfde vlucht (van een uurtje) op zaterdag 110 euro was. Ik ben voor dezelfde bestemming dus in de afgelopen maanden prijzen tussen 130 en 278 euro kwijt geweest voor een retour.
Hanaa schreef:
24-04-2022 15:40
Dat komt denk ik omdat die reis nu al meerdere keren is bekeken.
dolfje schreef:
24-04-2022 13:04
Het is nu zondag en vakantie, lijkt mij dat de prijs nu hoger is dan op een gewone dinsdagmiddag of heel laat of zo.

Ik geloof niet in dat cookies en geschiedenis verhaal, heb het ooit uitgetest op een pc op mijn werk en bij iemand anders thuis en de prijs beleef hetzelfde. Waar ik wel in geloof is dat als die site vaak bezocht wordt vanuit waar dan ook dat het gezien wordt als een populaire reis en dat dat de prijs op drijft.
Klopt, een familielid belde mij vorige week omdat zij vliegtickets niet geboekt had , maar het een dag later toch wilde, maar het was 50% duurder. Ze dacht dat het aan de cookies lag en vroeg of ik wilde kijken voor haar.
Ik ging toen vanuit mijn huis ‘boeken’ , maar kreeg ook gewoon dezelfde prijs als familielid.
https://www.cheaptickets.be/blog/waarom ... /index-amp

Hier staan de verschillende boekingsklassen en prijsverschillen uitgelegd.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
dolfje schreef:
24-04-2022 16:49
Dat komt denk ik omdat die reis nu al meerdere keren is bekeken.
Daar dacht ik net ook al aan, we drijven de prijs op.
KamilleT schreef:
24-04-2022 16:21
Bij KLM kan de prijs wel sterk verschillen per dag. Zo kreeg ik bij een terugvlucht op dinsdag de retourprijs voor 0 euro, terwijl die voor dezelfde vlucht (van een uurtje) op zaterdag 110 euro was. Ik ben voor dezelfde bestemming dus in de afgelopen maanden prijzen tussen 130 en 278 euro kwijt geweest voor een retour.
Niet alleen bij KLM. Dat is overal zo.
.
KamilleT schreef:
24-04-2022 16:21
Maar we hebben het toch over op een verschillend moment dezelfde vlucht boeken? Dat vluchten op verschillende dagen en tijdstippen andere prijzen hebben is natuurlijk logisch. Dat een zaterdag- en dinsdagmiddag niet hetzelfde kosten lijkt me normaal.
De prijzen gaan volgens mij snel omhoog de laatste tijd. Ik heb voor komende week een reis geboekt en toen ik op mijn werk (dus in een hele andere plaats, andere computer) nog eens naar die reis keek, was het 800 euro duurder. Twee weken later.
Werkzaam in de reiswereld ... de meesten hebben al hun zomervakantie geboekt. Degenen die dat nog niet hebben gedaan doen dat in deze periode. Er is nu een run gaande op wat is overgebleven en al helemaal als dat ook nog eens normaal geprijsd is (lees: niet abnormaal duur) en populaire bestemming is.

Als je een vakantie ziet die je aanspreekt maar toch over twijfelt kun je eventueel gelijk een optie nemen, althans bij de grote touroperators en pakketreizen dan. Je moet dan wel binnen 3 dagen (meestal) definitief beslissen. Dit verplicht je tot niets.

En: ga niet steeds kijken naar die ene pakketreis of vliegtickets want op die manier kun je je eigen prijs omhoog jagen. Maak gewoon een printscreen. Kom terug als je daadwerkelijk wilt boeken.
Je kan ook altijd skyscanner even proberen. Zie je ook welke dagen goedkoper zijn om te vliegen. Daarnaast helpt de oorlog in Oekraïne niet bepaald met de prijzen.
Bedankt voor de extra tips!!
Heb je nu geboekt?

Ik zie dat je al maanden met deze vakantie bezig bent!
Geboekt!
Ik hield heel de tijd de prijs nog in de gaten, ook via andere apparaten. Zelfs mijn broer vanuit zijn huis de reis laten opzoeken, maar de prijs bleef hetzelfde.
Een dag nadat ik had geboekt en een aanbetaling had gedaan, zag ik dat de reis plots 80 euro minder kostte...
Kan er geen pijl op trekken...
Je hebt geboekt, dus laat het los. Sowieso is 80 euro niks.
Laat de voorpret beginnen!
Hè lekker, je bent er vanaf. Dat is ook wat waard. Goede reis!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven