Te lang gewacht met boeken?

24-04-2022 13:00 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Te lang gewacht, getwijfeld, bedacht etc waardoor de vakantie die ik wilde boeken, voor mij en mijn 2 kinderen, nu nog net niet het dubbele is qua prijs ivg 2 weken geleden.
Nu kreeg ik de tip om mijn cookies te wissen en mijn geschiedenis etc, maar ook daarna blijf ik advertenties krijgen van de bestemming die ik op het oog heb.

Ik kan wel via de laptop gaan zoeken maar die loopt iedere x vast, maar ook dan zal ik na een paar x zoeken tegen hetzelfde probleem aanlopen

Iemand enig idee hoe het komt dat 'het internet' nog steeds onthoudt waar ik op vakantie wil gaan?

Werkt het écht om alles te wissen en een week later opnieuw te zoeken? Of heb ik gewoon te lang gewacht met boeken en zullen de prijzen alleen nog hoger de lucht in schieten?
(Gaat om een pakketreis, ook alles los boeken geeft 2 weken later dezelfde hogere prijs)
Is er nog een kans dat de prijzen iets zullen zakken?
hanaa wijzigde dit bericht op 24-04-2022 13:03
2.97% gewijzigd
TUI: 2537 voor 3 personen op 2 juli, normale kamer en comfort stoel. Maar scheelt anders maar 60 voor economie.
anoniem_63a4aa770857d wijzigde dit bericht op 24-04-2022 13:28
80.37% gewijzigd
Een dag eerder (donderdag) vertrekken en een dag korter (6 ipv 7 dagen) scheelt je al €150 euro p.p. bij Prijsvrij.
Wat een prijzen per persoon :O
Cookies wissen en inloggen vanaf een ander iP-adres.
Star⁴ schreef:
24-04-2022 13:15
Ok haal maar weg, ik ga even zoeken.

2.825,50 vanaf Schiphol, vertrek vrijdag 1 juli.
2.951,50 vanaf Eindhoven.

Of had je vertrek vanaf BE op het oog?
Ik kom op 2990 (afgerond) vanuit Amsterdam maar wil van Eindhoven gaan.
Ik zie nu waar het aan ligt! Mijn moeder wil ook mee en ik boekte een kamer voor haar apart maar wel in één reis. Dat zorgt ervoor dat ook mijn eigen tickets veel duurder worden! Dat zorgde voor boven de 1000/1100 euro per ticket
hanaa wijzigde dit bericht op 24-04-2022 13:27
5.03% gewijzigd
Dus dan kan zij beter haar eigen vakantie los van ons boeken.
Hanaa schreef:
24-04-2022 13:25
Ik zie nu waar het aan ligt! Mijn moeder wil ook mee en ik boekte een kamer voor haar apart maar wel in één reis. Dat zorgt ervoor dat ook mijn eigen tickets veel duurder worden!
Maar goed, ligt dus niet aan jouw cookies, zijn gewoon zo ongeveer de prijzen nu voor een week in het hoogseizoen ;-)
eva-luna schreef:
24-04-2022 13:22
Een dag eerder (donderdag) vertrekken en een dag korter (6 ipv 7 dagen) scheelt je al €150 euro p.p. bij Prijsvrij.
Wat een prijzen per persoon :O
Voor een dag korter is dat toch heel logisch?
Een reis van 1000 euro voor een week kost ongeveer 143 euro per dag.
Star⁴ schreef:
24-04-2022 13:26
Maar goed, ligt dus niet aan jouw cookies, zijn gewoon zo ongeveer de prijzen nu voor een week in het hoogseizoen ;-)
Yup.
Star⁴ schreef:
Bedankt voor het meedenken trouwens!

Zie nu wel dat het voor mijn moeder in haar eentje meer dan 1500 euro kost!

Scheelt wel voor haar als ze bij ons op de kamer zou verblijven maar geen idee hoe die familiekamer ingedeeld zijn (echt een beeld ervan heb ik niet, en samen in een bed zie ik niet zitten.

Iemand ervaring met familiekamers (4 personen). Dat zou voor haar ook schelen qua prijs ipv in haar eentje een kamer voor 1500 euro
hanaa wijzigde dit bericht op 24-04-2022 13:32
34.76% gewijzigd
Hanaa schreef:
24-04-2022 13:25
Ik zie nu waar het aan ligt! Mijn moeder wil ook mee en ik boekte een kamer voor haar apart maar wel in één reis. Dat zorgt ervoor dat ook mijn eigen tickets veel duurder worden! Dat zorgde voor boven de 1000/1100 euro per ticket
Per ticket? Je bedoelt de hele reis pp denk ik?
LuciFee2022 schreef:
24-04-2022 13:28
Yup.
Valt me nog mee voor ultra inclusief trouwens.
Hanaa schreef:
24-04-2022 13:29

Vaak betaal je per kamer (en in dit geval zal er nog wat bijkomen voor het all incl), dus alleen in een kamer zal inderdaad een stuk duurder zijn dan met 3 personen.
Is het een optie om 2 tweepersoonskamers te boeken?
Hanaa schreef:

1 persoonstoeslag er bovenop wellicht nog?
Rosalind* schreef:
24-04-2022 13:31
Vaak betaal je per kamer (en in dit geval zal er nog wat bijkomen voor het all incl), dus alleen in een kamer zal inderdaad een stuk duurder zijn dan met 3 personen.
Is het een optie om 2 tweepersoonskamers te boeken?
Die optie ga ik even onderzoeken! Thanks
2 x twee persoonskamer is voor mijn moeder een voordeel van 500 euro.
Dat zou ook kunnen.
Even de prijs van één familiekamer checken
Een familiekamer levert ook een voordeel op van ongeveer 500 euro.

Iemand ervaring met familiekamers (bv met vrienden samen)?
Genoeg ruimte of heel dicht op elkaar?
LuciFee2022 schreef:
24-04-2022 13:22
TUI: 2537 voor 3 personen op 2 juli, normale kamer en comfort stoel. Maar scheelt anders maar 60 voor economie.
Dankjewel! Ga ik checken
Rosalind* schreef:
Per ticket? Je bedoelt de hele reis pp denk ik?
Klopt, foutje hh
Hanaa schreef:
24-04-2022 13:41
Een familiekamer levert ook een voordeel op van ongeveer 500 euro.

Iemand ervaring met familiekamers (bv met vrienden samen)?
Genoeg ruimte of heel dicht op elkaar?
Wat bedoel je met een familiekamer? Met z´n vieren samen?
Het ligt er helemaal aan wat die familiekamer precies inhoudt. Heb je dan wel twee slaapkamers of slapen er twee personen op een slaapbank oid?
Ik surf altijd met Duckduckgo. Deze zoekmachine doet het volgende:

je zoekgeschiedenis wordt niet opgeslagen.

het blokkeert third-party trackers op hun website;

het maakt geen gebruikersprofielen aan;

het stuurt je, na het plaatsen van een zoekopdracht, automatisch door naar de HTTPS-versie van een website;

de zoekresultaten worden niet automatisch gefilterd.
dolfje schreef:
24-04-2022 13:04
Het is nu zondag en vakantie, lijkt mij dat de prijs nu hoger is dan op een gewone dinsdagmiddag of heel laat of zo.

Ik geloof niet in dat cookies en geschiedenis verhaal, heb het ooit uitgetest op een pc op mijn werk en bij iemand anders thuis en de prijs beleef hetzelfde. Waar ik wel in geloof is dat als die site vaak bezocht wordt vanuit waar dan ook dat het gezien wordt als een populaire reis en dat dat de prijs op drijft.
Nee hoor, heb heel vaak gehad dat tickets duurder werden en dat ik dan op mijn werklaptop boekte voor de originele prijs. En met groepstripjes, dat iemand iets uitzoekt en dat de prijs inmiddels omhoog is gegaan door al het onderlinge overleg. Dan boeken we uiteindelijk voor de oorspronkelijke prijs op een laptop die nog niet gebruikt is.
Het kan ook zo zijn dat de vlucht alleen nog in een duurdere categorie is en daardoor de prijs omhoog is gegaan. Vakantie prijzen wisselen echt per minuut bij wijze van spreken.
Hanaa schreef:
Dus dan kan zij beter haar eigen vakantie los van ons boeken.

Als je wil kunnen annuleren, dan zou ik dat niet doen, want die verzekering geldt altijd per reisgezelschap en dat zijn alleen de mensen die gezamenlijk de reis boeken. Jouw eventuele geldige annuleringsreden zou dan voor jouw moeder niet gelden, dus dan moet ze alleen of ze is haar geld kwijt.
Heb je al op tripadvisor gekeken naar foto’s van de kamers? Hotel site bezocht of gemaild/fbt etc?
dolfje schreef:
24-04-2022 13:04
Het is nu zondag en vakantie, lijkt mij dat de prijs nu hoger is dan op een gewone dinsdagmiddag of heel laat of zo.

Ik geloof niet in dat cookies en geschiedenis verhaal, heb het ooit uitgetest op een pc op mijn werk en bij iemand anders thuis en de prijs beleef hetzelfde. Waar ik wel in geloof is dat als die site vaak bezocht wordt vanuit waar dan ook dat het gezien wordt als een populaire reis en dat dat de prijs op drijft.
Wij doen dat op werk: inloggen vanaf je prive telefoon en daarna inloggen op een werkaccount van een collega, en het scheelt in sommige gevallen honderden euro's of je ziet hele andere aanbieders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven