Tegenvallende plekken van Nederland

12-01-2020 21:27 373 berichten
De tegenhanger van de mooiste plekken van Nederland.
Welke plekken vinden jullie tegenvallen?

Bij mij staat Scheveningen toch wel hoog op mijn lijstje.
Alle reacties Link kopieren
Hexx schreef:
17-01-2020 10:32
Ik ben ooit verdwaald in een bloemkoolwijk in Veldhoven (ook geen aanrader, trouwens).
Zelfs mijn Tom Tom wist het niet meer, die zei "stap uit en loop verder" :nooo:
Hier ook een keer in Twente, de TomTom gaf het op :'(
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
libe schreef:
17-01-2020 13:51
Wat vinden jullie van Eindhoven? Ik woon er zelf vlakbij en vind er dus niks aan.
Ik hou van mooie oude steden. Den Bosch, Maastricht, Leiden, Haarlem en Amsterdam vind ik erg mooi!
Ik heb in Eindhoven gewoond. Volgens velen geen mooie stad maar ik heb er met heel veel plezier gewoond, ik denk dat dat het belangrijkste is.
Alle reacties Link kopieren
raccoon schreef:
17-01-2020 15:41
Ik heb in Eindhoven gewoond. Volgens velen geen mooie stad maar ik heb er met heel veel plezier gewoond, ik denk dat dat het belangrijkste is.
Precies dat.
Alle reacties Link kopieren
raccoon schreef:
17-01-2020 15:41
Ik heb in Eindhoven gewoond. Volgens velen geen mooie stad maar ik heb er met heel veel plezier gewoond, ik denk dat dat het belangrijkste is.
dat is heus fijn, maar in dit topic telt even alleen, dat het een lelijke plek is :)

Mijn eerste huis, was in een lelijk apartementencomplex
herfstappeltaart schreef:
17-01-2020 13:46
Helemaal mee eens. Het zijn inderdaad vaak vooroordelen of er is maar één klein stukje van de provincie gezien en daar baseert men zijn oordeel op.
Wat je noemt de duinen bij Zoutelande zijn prachtig en geven een heel mooi zicht over het landschap èn het water. Veere is een nostalgisch stadje met prachtige oude straatjes, een levendige jachthaven (in de zomer) en je kunt er heerlijk wandelen rondom het stadje over de stadswallen o.a.
De bossen van Domburg en Oostkapelle zijn schitterend.
Middelburg is een mooie oude stad waar je ook hele oude straatjes tegen komt met mooie panden o.a. langs de kaaien. (stadswandeling!)
Als je dan in Zeeuws-Vlaanderen bent geweest of op Tholen krijg je een totaal ander beeld van Zeeland. Jammer, gemiste kans.
Precies. Echt grote verschillen.
En de film " weg van jou" heeft vooroordelen bevestigd . Wel een mooie film. Dat wel.
Ik woon op Walcheren en heb in zeeuws vlaanderen gewoond. Alleen al de ene of andere kant van het water is het heel anders.
Alle reacties Link kopieren
Verbazingwekkend....
Maar ik denk dat ik weet waar het aan ligt. 15 pagina's over lelijke plekken en De Plaats is slechts zijdelings in 1 post genoemd.

Waarschijnlijk proberen we het bestaan ervan te ontkennen. We willen niet dat het bestaat, maar ik moet het hier noemen: SPIJKENISSE.
Ooit omschreven door een vriendin als "zó Rotterdam Zuid dat het geeneens Rotterdam mag heten"

Toch heb ik er 17 jaar gewoond. In het centrum.
In al die 17 jaar heb ik nauwelijks de neiging gehad de rest te verkennen. En als ik die neiging kreeg ging ik stilletjes in een hoekje zitten tot het over was.
Waar te beginnen?
De slechte bereikbaarheid? De uren wachten voor de brug?
Het troosteloze centrum, wat iets is opgeknapt in de tijd dat ik er woonde (toen ik er kwam was het echt verschrikkelijk)?
De wijk "De Akkers" waar ik helaas nog af en toe kom vanwege de tandarts?
Alle nieuwbouwwijken die alle modes tonen die ooit zijn geweest?

Nee, het beste advies: ten alle tijde te vermijden!
When in doubt, the auditor is always right!
Alle reacties Link kopieren
De bibliotheek in Spijkenisse is trouwens wél heel erg mooi. Dat moet ik dan weer wel toegeven.
When in doubt, the auditor is always right!
Alle reacties Link kopieren
citronella schreef:
12-01-2020 23:25
In het kader van inspiratieloze woonwijken; nieuwegein
Hier heb ik helaas acht jaar op mogen groeien in de jaren ‘80 van de vorige eeuw....echt vre-se-lijk
Alle reacties Link kopieren
O en is zwolle al genoemd.....vreselijk wat een dorp. Onvriendelijke mensen in de winkels en horeca....Dan zijn kampen, Deventer en Zutphen bijvoorbeeld veel gezelliger en knusser.
Ik vind de Waddeneilanden niet bijzonder en Zandvoort vervallen. Ik zie vaak de schoonheid wel in van dingen, en dat hoeft echt niet groots en meeslepend te zijn.

In IJmuiden wil ik nog niet dood gevonden worden. De stank, de huizen, de tocht, ongezelligheid ten top!
Alle reacties Link kopieren
Hoek van Holland!
Opgeklopte, zogenaamde 'hippe' strandtenten. Wat een armoe.
Alle reacties Link kopieren
Vlaginvaas schreef:
17-01-2020 18:13
Hier heb ik helaas acht jaar op mogen groeien in de jaren ‘80 van de vorige eeuw....echt vre-se-lijk
Wat is er zo vreselijk aan? Gewoon nieuwsgierig hoor :)
Alle reacties Link kopieren
ClaireUnderwood schreef:
20-01-2020 14:59
Ik vind de Waddeneilanden niet bijzonder en Zandvoort vervallen. Ik zie vaak de schoonheid wel in van dingen, en dat hoeft echt niet groots en meeslepend te zijn.

In IJmuiden wil ik nog niet dood gevonden worden. De stank, de huizen, de tocht, ongezelligheid ten top!
Stank? dat zal dan alleen in de buurt van de haven zijn.

IJmuiden heeft een paar mooie plekken:
- de sluizen (als je graag naar boten kijkt)
- de watertoren
- de duinen
- de haven (als je graag naar boten kijkt)
- een super breed strand (vaak met zeilkarretjes)
- bunkers in de duinen

Maar het centrum kan nauwelijks lelijker zijn, vanuit de lucht lijkt het geloof ik op een anker, maar vanaf de grond is het lelijk.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Is de omgeving van metrostation Slinge al genoemd? Waar je ook heen loopt vanaf daar, het is allemaal een tikje sleets, armoedig, troosteloos en lelijk.

Iets verderop ligt bedrijventerrein Waalhaven. De enige manier om daar wat leuks van te maken, is platgooien en overnieuw beginnen.
Alle reacties Link kopieren
ManOpHetPrikbord schreef:
20-01-2020 19:20
Is de omgeving van metrostation Slinge al genoemd? Waar je ook heen loopt vanaf daar, het is allemaal een tikje sleets, armoedig, troosteloos en lelijk.

Iets verderop ligt bedrijventerrein Waalhaven. De enige manier om daar wat leuks van te maken, is platgooien en overnieuw beginnen.
Inderdaad.
Kwam ik vroeger vaak, bij Slinge.
Ik danste toen bij een dansschool aan het Hijkerveld. Daar is inmiddels wat nieuwbouw gepleegd, maar het is best troosteloos daar.
When in doubt, the auditor is always right!
Betty_Slocombe schreef:
17-01-2020 11:57
Omdat de dieren er heel veel ruimte hebben, is het echt per dag verschillend wat en hoeveel je ziet. Ik heb een abonnement, dus ik ben er vaak. Ik kan de ene zaterdag rennende giraffen, brullende leeuwen, een ijsbeer onder water vlak voor het raam en een nieuwsgierig doodhoofdsaapje zien en de zondag erop twee chagrijnige neushoorns en verder bijna niks.
O, dat klinkt wel leuk! (vooral die goede dag dan)!
Ben er nog niet geweest, maar dit klinkt spannend :)
lilalinda schreef:
17-01-2020 12:22
sommige provincies zijn vrij monotoon (en natuurlijk heb je dan niet alles gezien), maar Drenthe is uitgestorven en saai, Brabant stinkt naar varkens (jaja, vooroordelen)
Zo hee, dat is kort door de bocht!
Inderdaad, provincies zijn monotoon. Zo is hartje Amsterdam ook te vergelijken met een willekeurig punt in het groene hart of met het strand bij Katwijk. Zelfde provincie :proud: Bij andere provincies is dat ook zo.
Alle reacties Link kopieren
aaaanne schreef:
20-01-2020 22:02
Zo hee, dat is kort door de bocht!
Inderdaad, provincies zijn monotoon. Zo is hartje Amsterdam ook te vergelijken met een willekeurig punt in het groene hart of met het strand bij Katwijk. Zelfde provincie :proud: Bij andere provincies is dat ook zo.
en wat had ik er bij geschreven... "jaja vooroordelen"...
lilalinda schreef:
20-01-2020 22:04
en wat had ik er bij geschreven... "jaja vooroordelen"...
Ja, ok ;-)
Alle reacties Link kopieren
Barnsteen schreef:
17-01-2020 00:28
Voor mij is het het toonbeeld van onze massaconsumptie. Containers vol met (voornamelijk) action/ali-meuk wordt het land binnengebracht en lege containers vertrekken weer richting China voor nieuwe ladingen meuk.

Daarnaast vind ik het daar zo troosteloos...amper een sprietje groen te vinden. Word er altijd zó naar van :| wat een bende maken wij mensen ervan....
Geen groen? Rotterdam is juist heel groen. Twee grote parken en veel wijkparkjes.
Ik woon dicht bij de Waalhaven maar kijk aan 3 kanten over het Zuiderpark uit.
Laat mij maar heerlijk wonen in het verguisde Rotterdam-Zuid ;)
Alle reacties Link kopieren
veel is al genoemd

scheveningen: veel te druk overgewaardeerd slecht onderhouden stukje strand
Amsterdam: vies druk en ook erg druk...
Zeeland: het idee dat je in een nieuwbouwwijk rijdt en schrikt als er een keer een kronkel in de weg zit want alles is strak, recht en plat. sommige stadjes zoals zierikzee vind ik dan wel weer best leuk. Zeeuws vlaanderen vind ik daarentegen weer geweldig en veel fijner vertoeven.

mijn grootste tegenvaller was Delfshaven. zo, zó mooi! maar helaas kun je die schoonheid niet meer zien door alle ellende, zooi en menselijk leed dat daar op straat te zien was. ik heb het over 15 (?) jaar geleden ongeveer. geen idee hoe het nu is
En doooooor!
broadway schreef:
23-01-2020 09:12
veel is al genoemd

scheveningen: veel te druk overgewaardeerd slecht onderhouden stukje strand
Amsterdam: vies druk en ook erg druk...
Zeeland: het idee dat je in een nieuwbouwwijk rijdt en schrikt als er een keer een kronkel in de weg zit want alles is strak, recht en plat. sommige stadjes zoals zierikzee vind ik dan wel weer best leuk. Zeeuws vlaanderen vind ik daarentegen weer geweldig en veel fijner vertoeven.

mijn grootste tegenvaller was Delfshaven. zo, zó mooi! maar helaas kun je die schoonheid niet meer zien door alle ellende, zooi en menselijk leed dat daar op straat te zien was. ik heb het over 15 (?) jaar geleden ongeveer. geen idee hoe het nu is

Wel eens aan de kust van Walcheren geweest? De duinen bij Zoutelande? Veere? Veerse meer? Domburg? Middelburg? Als je Zierikzee best leuk vindt ga je Veere zéker leuk vinden.
Ik was 2 jaar geleden met familie in Scheveningen en we besloten wat verder te rijden omdat het ons zo tegenviel daar. Ik weet niet welk plaatsje het was, maar het was een kleine 10 minuten van Scheveningen vandaan en daar vond ik het veel mooier en rustiger.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven