Tenerife - wat te doen? Welke routes, welke mooie plekken?

11-08-2019 20:59 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er eind augustus maar 3 dagen voor ik door ga naar La Gomera. Ik zit in een klein rustig plaatsje 25km boven Los Cristianos.

De steden sla ik over. Dat is niet mijn ding. Pretparken ook niet. Bovendien ben ik allen. Echt wandelen kan ik niet want ik ben nog aan het herstellen van een gebroken enkel. Die 3 dagen dat ik er ben zou ik vooral mooie plekken, mooie natuur en mooie routes (met de huurauto) willen verkennen. Ik houd ook van strandjes maar meer om er even een half uurtje naar de zee te turen of als er een barretje zit een koffietje te scoren of te lunchen. Ben absoluut geen strandligger.

Wie heeft er tips?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
12-08-2019 16:38
Klinkt goed! Dat eilandje ziet er ook mooi uit, maar wel 'n stuk kleiner. Had al zitten kijken naar de mogelijkheid van een dagtrip maar als je je eigen huurauto mee wil is het gelijk weer zo duur. Denk dat wij het dus volledig bij Tenerife zelf houden. Vast ook genoeg te zien.
Ben vooral benieuwd naar hoe het er in november is qua drukte.
Ik ga gewoon met m'n huurauto naar La Gomera hoor. In de voorwaarden van mijn verhuurder staat 10 euro per dag dat je naar ander eiland gaat.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
boannan schreef:
12-08-2019 16:50
Ik ga gewoon met m'n huurauto naar La Gomera hoor. In de voorwaarden van mijn verhuurder staat 10 euro per dag dat je naar ander eiland gaat.
Oh ik bedoelde eigenlijk puur de overtocht met de ferry (geen idee of hertz restricties en bijbetaling heeft voor meenemen naar ander eiland). Voor een dagje op en neer vond ik dat vrij prijzig. Als je net zoals jij bijna een week gaat dan haal je dat er wel uit zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
11-08-2019 21:59
De Teide inderdaad. Overdag erg mooi (zelf vind ik de kabelbaan omhoog geen meerwaarde hebben) maar ´s avonds ook zeker de moeite waard. Warme kleding mee!
Vis eten in Los Abrigos of Tajao.
El Medano om kite surfers te kijken.
De cliffen van Los Gigantes. Het beste te zien met een boottocht waarmee je ook pilot whales ziet, maar ik weet niet of je dat wat vindt.
En het groene noorden natuurlijk: Garachico, Bajamar, Punta del Hidalgo. Ik zou sowieso die hele kust afrijden.
Ook leuk: Cueva del viento: vulkanische gangen. Wel op tijd boeken.
Masca is ook prachtig maar mn als je kunt wandelen. De route via Masca naar het noorden is overigens prachtig maar je niet geen angst voor slingerweggetjes door de bergen hebben.
Dank voor de tips! Ik ben er inmiddels geloof ik wel redelijk uit.

Dag 1 is maar een halve dag en wil ik via Los Gigantes en Masca naar Buena Vista del Norte om daar de bus te pakken naar Punta de Teno.
Dag 2 gebruiken om het Parque Nacional del Teide te verkennen.
Dag 3 voor de Noordkust waarbij ik Puerto de la Cruz oversla. Blijf op vakantie het liefst zo ver mogelijk bij steden vandaan.
Dag 4 ga ik al naar La Gomera. Daar ben ik een week dus ga ik heerlijk op mijn gemakje alles heel relaxt doen en proberen wat te wandelen om mijn enkel te trainen.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
12-08-2019 16:57
Oh ik bedoelde eigenlijk puur de overtocht met de ferry (geen idee of hertz restricties en bijbetaling heeft voor meenemen naar ander eiland). Voor een dagje op en neer vond ik dat vrij prijzig. Als je net zoals jij bijna een week gaat dan haal je dat er wel uit zeg maar.
Ah ok snap het. Waar zit je op Tenerife?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
redbulletje schreef:
12-08-2019 16:38
Klinkt goed! Dat eilandje ziet er ook mooi uit, maar wel 'n stuk kleiner. Had al zitten kijken naar de mogelijkheid van een dagtrip maar als je je eigen huurauto mee wil is het gelijk weer zo duur. Denk dat wij het dus volledig bij Tenerife zelf houden. Vast ook genoeg te zien.
Ben vooral benieuwd naar hoe het er in november is qua drukte.
Je kan ook als voetpassagier op de boot. En dan ter plekke een rondje maken per bus of taxi.
Er gaan ook dagtochten heen maar dat moet je ding zijn.
Maar op Tenerife zelf is inderdaad ook genoeg te zien!
boannan schreef:
12-08-2019 17:05
Dank voor de tips! Ik ben er inmiddels geloof ik wel redelijk uit.

Dag 1 is maar een halve dag en wil ik via Los Gigantes en Masca naar Buena Vista del Norte om daar de bus te pakken naar Punta de Teno.
Dag 2 gebruiken om het Parque Nacional del Teide te verkennen.
Dag 3 voor de Noordkust waarbij ik Puerto de la Cruz oversla. Blijf op vakantie het liefst zo ver mogelijk bij steden vandaan.
Dag 4 ga ik al naar La Gomera. Daar ben ik een week dus ga ik heerlijk op mijn gemakje alles heel relaxt doen en proberen wat te wandelen om mijn enkel te trainen.
Klinkt goed! Puerto de la Cruz kun je prima overslaan. Genoeg leuke kleinere dorpjes waar je koffie drinken of kunt lunchen.

Alvast veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Tenerife is leuk!

De boottocht naar Los gigantes is ook leuk als je niet gaat snorkelen onderweg. Wij hebben hem twee keer gedaan. En afgelopen keer , in de winter, dus niet gezwommen maar wel dolfijnen en pilot whales gezien.
Verder zijn er tal van leuke dorpjes in het binnenland die je met rondtoeren tegenkomt.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
12-08-2019 16:38
Klinkt goed! Dat eilandje ziet er ook mooi uit, maar wel 'n stuk kleiner. Had al zitten kijken naar de mogelijkheid van een dagtrip maar als je je eigen huurauto mee wil is het gelijk weer zo duur. Denk dat wij het dus volledig bij Tenerife zelf houden. Vast ook genoeg te zien.
Ben vooral benieuwd naar hoe het er in november is qua drukte.
Ik denk dat het wel meevalt met de drukte buiten de toeristische trekpleisters maar als je de Teide helemaal op wilt moet je wel van te voren reserveren want er mogen maar een bepaald aantal mensen per dag in de kabelbaan. En in januari was dat dus al vol en ik vond het vrij prijzig. Dus wij hebben dat uiteindelijk niet gedaan.
boannan schreef:
12-08-2019 17:05
Ah ok snap het. Waar zit je op Tenerife?
In een B&B in El Medano in het zuiden.
dolfje schreef:
12-08-2019 18:21
Ik denk dat het wel meevalt met de drukte buiten de toeristische trekpleisters maar als je de Teide helemaal op wilt moet je wel van te voren reserveren want er mogen maar een bepaald aantal mensen per dag in de kabelbaan. En in januari was dat dus al vol en ik vond het vrij prijzig. Dus wij hebben dat uiteindelijk niet gedaan.
Als het te druk is dan hoeft dat voor mij niet bijzonder. We rijden gewoon lekker met de auto het eiland rond op zoek naar fotogenieke en leuke plekjes. En hopen dat de temperatuur aangenaam is. In elk geval op laag gelegen plekken. In de bergen zal 't wel frisjes zijn.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
12-08-2019 18:41
Als het te druk is dan hoeft dat voor mij niet bijzonder. We rijden gewoon lekker met de auto het eiland rond op zoek naar fotogenieke en leuke plekjes. En hopen dat de temperatuur aangenaam is. In elk geval op laag gelegen plekken. In de bergen zal 't wel frisjes zijn.
Dat had ik dus ook beide keren dat we er waren dus nog steeds niet naar boven geweest maar als je er rondom heen rijdt leuke plekjes genoeg. Vest mee is wel aan te raden. Tenminste dat was in januari wel nodig.. Toen we er een paar jaar geleden in oktober waren was het ook in de bergen nog best warm.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
12-08-2019 18:39
In een B&B in El Medano in het zuiden.
Ziet er leuk uit! Heel ander soort omgeving en stranden dan waar ik zit!
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
dolfje schreef:
12-08-2019 18:21
Ik denk dat het wel meevalt met de drukte buiten de toeristische trekpleisters maar als je de Teide helemaal op wilt moet je wel van te voren reserveren want er mogen maar een bepaald aantal mensen per dag in de kabelbaan. En in januari was dat dus al vol en ik vond het vrij prijzig. Dus wij hebben dat uiteindelijk niet gedaan.
Voor de kabelbaan hoef je niet te reserveren. Wat je wel moet reserveren is als je daarna helemaal tot de top wil klimmen.
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
12-08-2019 19:04
Voor de kabelbaan hoef je niet te reserveren. Wat je wel moet reserveren is als je daarna helemaal tot de top wil klimmen.
Oh dat hebben wij dan waarschijnlijk verkeerd begrepen maar onderaan de kabelbaan stond een rij van hier tot Tokio.
dolfje schreef:
12-08-2019 20:08
Oh dat hebben wij dan waarschijnlijk verkeerd begrepen maar onderaan de kabelbaan stond een rij van hier tot Tokio.
Ja ik weet het, het is tegenwoordig bizar druk bij de kabelbaan.
Ik schreef sowieso al aan TO dat ik er niet voor in de rij zou gaan staan. De omgeving is prachtig, ook zonder de Teide helemaal op te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
12-08-2019 20:34
Ja ik weet het, het is tegenwoordig bizar druk bij de kabelbaan.
Ik schreef sowieso al aan TO dat ik er niet voor in de rij zou gaan staan. De omgeving is prachtig, ook zonder de Teide helemaal op te gaan.
Ja het is schitterend! Leuk als je ook boven de wolken komt.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
12-08-2019 20:36
Ja het is schitterend! Leuk als je ook boven de wolken komt.
Mooi he?
Het is daar zo stil en rustig 's avonds. Jammer dat we in Nederland niet van dat soort plekken hebben, ik werd daar heel rustig en ontspannen van.
Alle reacties Link kopieren
La Gomera wordt veel bezocht om er te wandelen. Zo heel veel meer is daar ook niet te doen. Wat ga je daar dan doen die week?
Alle reacties Link kopieren
thistle schreef:
13-08-2019 08:08
La Gomera wordt veel bezocht om er te wandelen. Zo heel veel meer is daar ook niet te doen. Wat ga je daar dan doen die week?
Ik ga gewoon heel rustig aan doen. Kleine wandelingetjes maken, koffie drinken, lunchen, bij elk strandje even kijken en gewoon naar de oceaan staren, heb veel boeken bij me, heb alle dagen een auto en zal waarschijnlijk aan het einde van die week wel alle wegen 1 of meerdere keren gereden hebben. Komt wel goed. Ik heb een heerlijk appartementje (volgens mij) in een kleinschalig complex direct aan de oceaan met een zwembadje en ligstoelen en parasols. En feitelijk ben ik er maar 6 hele dagen. Ik maak me geen zorgen :sun:
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Dat worden zeker wel ontspannen dagen! In Alojera (dacht ik) kan je een hele fijne dolfijnentocht doen, met een klein groepje in een open bootje. En heel diervriendelijk, dus geen gejaag achter de dolfijnen aan. Verder is het binnenland ook erg mooi. De route naar El Cedro is niet makkelijk, maar je ziet unieke bossen. Veel plezier, het is echt een heerlijk eiland!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven