Texel met honden
zaterdag 15 september 2012 om 22:20
Den Burg is het grootst, heeft ook meer winkels e.d. Het ligt in het midden dus alles is relatief dichtbij. Het is alleen niet zo dicht bij het strand. Ik vind het een gezellig dorp.
De Koog is in het noorden, het is de plek waar (in de vakanties) de jongeren uitgaan, er zitten veel feestgelegenheden. Ik ken het niet zo goed. Dicht bij het strand.
Den Hoorn in zuid-west, heel klein, mooie natuur er omheen (noord bos, west relatief dicht bij het strand, oost kleinschalige landbouw).
Oudeschild is zuid-oost, ook heel klein, ook mooie natuur (Hoge Berg die niet zo heel groot en hoog is, kleinschalige landbouw, Waddenzee (dus geen strand)) en het mooie oude haventje.
Veel plezier (en neem een flink winddichtte jas mee )
De Koog is in het noorden, het is de plek waar (in de vakanties) de jongeren uitgaan, er zitten veel feestgelegenheden. Ik ken het niet zo goed. Dicht bij het strand.
Den Hoorn in zuid-west, heel klein, mooie natuur er omheen (noord bos, west relatief dicht bij het strand, oost kleinschalige landbouw).
Oudeschild is zuid-oost, ook heel klein, ook mooie natuur (Hoge Berg die niet zo heel groot en hoog is, kleinschalige landbouw, Waddenzee (dus geen strand)) en het mooie oude haventje.
Veel plezier (en neem een flink winddichtte jas mee )
zondag 16 september 2012 om 09:08
Texel is zo klein,dat kan je op 1 dag nog wel doen allemaal
Nee geintje,De Koog en Den Burg zijn leuke dorpjes,vooral om te winkelen of een hapje te eten.
De vuurtoren moet je toch wel gezien hebben vind ik.
De Slufter,de Muy,natuurgebied de Geul(lepelaars in het voorjaar) ook mooi.
Verder wat ik altijd doe (en verslaafd aan dat eiland ook ivm de honden) gewoon lekker rondrijden,en als we wat leuks tegenkomen stoppen.
En Texel heeft ook veel open bunkers,vind ik toch altijd wel wat hebben.
Nee geintje,De Koog en Den Burg zijn leuke dorpjes,vooral om te winkelen of een hapje te eten.
De vuurtoren moet je toch wel gezien hebben vind ik.
De Slufter,de Muy,natuurgebied de Geul(lepelaars in het voorjaar) ook mooi.
Verder wat ik altijd doe (en verslaafd aan dat eiland ook ivm de honden) gewoon lekker rondrijden,en als we wat leuks tegenkomen stoppen.
En Texel heeft ook veel open bunkers,vind ik toch altijd wel wat hebben.
zondag 16 september 2012 om 10:00
zondag 16 september 2012 om 10:26
quote:ladytruckster schreef op 16 september 2012 @ 10:00:
[quote]luni schreef op 15 september 2012 @ 22:54:
Zou bij de cocksdorp gaan zitten, ruim en breed strand.
Vind de hond vast wel leuk
Je kunt ook de duinen in daar of de Slufter of de Muy bezoeken, daar moet de hond wel aangelijnd[/quote]
Alleen van april tot oktober toch,en ze gaat in november.....
Zelfs nog beter dan!
Ik heb geen hond maar vind het daar altijd heerlijk wandelen.
[quote]luni schreef op 15 september 2012 @ 22:54:
Zou bij de cocksdorp gaan zitten, ruim en breed strand.
Vind de hond vast wel leuk
Je kunt ook de duinen in daar of de Slufter of de Muy bezoeken, daar moet de hond wel aangelijnd[/quote]
Alleen van april tot oktober toch,en ze gaat in november.....
Zelfs nog beter dan!
Ik heb geen hond maar vind het daar altijd heerlijk wandelen.
maandag 17 september 2012 om 17:17
Als je in november gaat zou ik niet naar de Cocksdorp gaan. Eerder naar Den Burg of eventueel De Koog. Dit is denk ik ook erg persoonlijk wel ben je natuurlijk overal vrij snel met de auto of fiets.
Je honden mogen vrij rondlopen op het strand, slufter en muy weet ik niet zeker staan altijd bordjes waar het op aangegeven is. Mocht het niet mogen zou ik het ook niet doen want je heb zo een boete. Verder kun je via vvv texel genoeg leuke huisjes/appartamenten etc. huren waar honden toegestaan zijn.
Je honden mogen vrij rondlopen op het strand, slufter en muy weet ik niet zeker staan altijd bordjes waar het op aangegeven is. Mocht het niet mogen zou ik het ook niet doen want je heb zo een boete. Verder kun je via vvv texel genoeg leuke huisjes/appartamenten etc. huren waar honden toegestaan zijn.
woensdag 17 oktober 2012 om 15:14
Wij zijn vorig jaar oktober met onze hond in een huisje geweest van Landal Sluftervallei.
Vlak bij het strand, lekker wandelen en lekker uitwaaien.
Zit een fijne strandtent waar je ook goed kunt eten en de hond ook welkom is.
En verder inderdaad gewoon lekker rondrijden over het eiland en als je wat leuks tegenkomt stoppen.
(overigens bij alle eetgelegenheden terecht gekunnen met onze hond, was geen probleem!)
Vlak bij het strand, lekker wandelen en lekker uitwaaien.
Zit een fijne strandtent waar je ook goed kunt eten en de hond ook welkom is.
En verder inderdaad gewoon lekker rondrijden over het eiland en als je wat leuks tegenkomt stoppen.
(overigens bij alle eetgelegenheden terecht gekunnen met onze hond, was geen probleem!)
Life is what happens to you while you are busy making other plans...