Thailand tips

12-04-2011 12:51 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vanaf 26 mei ga ik voor 2,5 week naar Thailand. Aangezien ik werk lukt het me helaas niet om langer te gaan. mijn plan is om de eerste 3 dagen in Bangkok te verblijven en daarna naar Koh Samui te vliegen en daar flink te gaan relaxen. Echter weet ik nog niet hoe lang ik daar ga blijven, waar ik ga verblijven, en waar ik daarna heen zal gaan. De eilanden die ik in mijn hoofd heb zijn sowieso Koh Samui, Koh Phi Phi en Koh Pangnan. Het liefst ga ik ook nog naar Krabi en Chiang mai. Nu vraag ik me af of dat allemaal in zo'n korte tijd gaat lukken en aangezien ik maar 2,5 week heb in totaal wil ik toch een beetje gaan plannen. Nu ben ik op zoek naar tips qua accommodaties, excursies etc en waar en hoe lang je het beste heen kan gaan in zo'n korte tijd.

Ik ga tevens alleen, dus ben aan niemand verbonden :-)

Liefs,XX
2,5 week is echt niet genoeg voor alles, hoor. Dan kom je echt als een stresskip terug. Ik zou 3 dingen kiezen. BKK, 1 eiland en Chiang Mai. In Krabi heb je weinig te zoeken tenzij je een klimmer bent. Phi Phi was wel okay, maar hoef er niet meer naar terug.

Je schrijft niet wat je budget is. In BKK vond ik het Lub D hostel erg fijn. Ligt in Silom, op loopafstand van de Skytrain. Erg schoon en gezellig en fijne badkamers.

Phi Phi is een feestbeest eiland, tenzij je naar de afgelegen stranden gaat (moet je per boot heen). Ik zat in een hutje tegen de grote rockclimber muur aan (hutjes heten volgens mij ook 'rockclimber huts'. Goedkoop, zeer goede lokatie maar hopen dat er geen tsunami is want dan ben je weg.

In Chiang Mai kun je heerlijk eten. Scootertje of fiets huren en dan lekker de mooie omgeving bekijken.
Er zijn al 2 Thailand topics: 1 erg lang lopend topic vol tips over wat jij wilt gaan doen en 1 die recent geopend is. Lees die ff door.
Thanks voor de tips!

Nee ik ga sowieso ook niet alles doen!

In BKK wil ik sowieso in een guesthouse blijven...

Ok, krabi ga ik afstrepen.. maar las dat daar de tijgertempels zijn en dan ga ik sowieso naar Chiang mai

Budget is niet zo belangrijk, belangrijkste is om te doen wat ik leuk vind.

Is het handig om de eilanden en binnenlanden met elkaar af te wisselen of is dat teveel reizen?
quote:mayou schreef op 12 april 2011 @ 13:15:

Er zijn al 2 Thailand topics: 1 erg lang lopend topic vol tips over wat jij wilt gaan doen en 1 die recent geopend is. Lees die ff door.Had ik al gezien, maar even een topic openen en meteen antwoorden op mijn vragen krijgen moet niet zo'n probleem zijn.
Tja ik vind Krabi leuker dan Chiang mai.

Maar houd erg veel van het stand!

Wij waren de laatste keer in twee weken naar Bkk -Koh Samui en krabi en PhiPhi geweest en dat was goed te doen.
je kan ook een weekje vrijwilligerswerk met olifanten doen, ook een bijzondere ervaring. wfft of thailand. (ff googelen)

ik heb dat 3 weken gedaan en echt tijd van mijn leven gehad.
Ik zou vanuit Bangkok de nachttrein nemen naar Chang Mai, en dan doorvliegen naar een eiland.

Koh Samui heeft goede stranden. Koh Samet vond ik erg leuk.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Wel leuk vrijwilligerswerk maar wie weet ooit voor een andere keer. Dit is echt mijn vakantie zeg maar :-)

Tsja ik vind een nachttrein zo'n zonde van mijn tijd.. ik wil veel dingen zien en doen. Als ik meer tijd had had ik t miss wel gedaan.

Nogmaals.. vaste land en eilanden is dat ok met afwisselen of te veel reizen? Of beter eerst eilanden en dan vaste land?
quote:avonturiertje schreef op 12 april 2011 @ 17:26:

Wel leuk vrijwilligerswerk maar wie weet ooit voor een andere keer. Dit is echt mijn vakantie zeg maar :-)

Tsja ik vind een nachttrein zo'n zonde van mijn tijd.. ik wil veel dingen zien en doen. Als ik meer tijd had had ik t miss wel gedaan.

Nogmaals.. vaste land en eilanden is dat ok met afwisselen of te veel reizen? Of beter eerst eilanden en dan vaste land?Je slaapt in de trein dan, je mist dus niets, je bent alleen een ervaring rijker.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik zou gewoon 1 eiland doen. Ik geloof dat je met het vliegtuig naar Koh Samui kan, maar verder is het toch met de boot. Weet niet hoe de wateren zijn in juni, maar in juli was het echt afzien van Phuket naar Phi Phi (ben niet zo snel ziek en bang maar dat doe ik dus echt nooit weer).

Je hebt niet veel tijd... niet te moeilijk doen, behalve BKK zou ik dus 1 eiland kiezen en 1 andere plek, maar dat kun je toch beslissen als je in BKK bent? Als je alleen reist zou ik echt zoveel mogelijk open laten. Het zou heel goed kunnen dat je wat leuke mensen in je hostel ontmoet waar je verder mee gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven