Thailand Topic 2

15-03-2013 13:56 2937 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sawadee ka!

Deel 1 is dicht. Tijd voor een vers topic!
Op Koh Phangan is Haad Salad ook erg geschikt met kind. Wel rustig, maar fijn strand dat heel geleidelijk afloopt en kalm water. En Phangan is een wat groter eiland, dus vast genoeg te doen.
Ik kom vaak op Lanta, vind het er heerlijk relaxed. Maar er is niet veel cultuur, wel heerlijke stranden, een mooi national park, een paar dorpjes, heerlijke restaurantjes en prachtig duiken. En het is geweldig om te helpen bij Lanta Animal Welfare, de opgevanfen honden en katten vinden de aandacht geweldig en het centrum doet erg goede dingen voor de dieren op en rond het eiland.
Op Phangan is geen ruk te doen (behalve alle je-moet-er-geweest-zijn maanpartijen), dat maakt het er juist zo lekker!
Thanks allen!!
grr.. ik had een boeking gedaan via booking.com voor hotel op Koh Lanta.. is het geannuleerd vanwege ? geen idee.. Kan ik weer op zoek..

Verder even om het weer in mijn vizier te hebben even een postje.. We hebben ons plan beetje helder en we hebben nu de binnenlandse vlucht geboekt en de rest plannen we daar wat omheen. Vluchten zaten al aardig vol. We vliegen met Air Asia op Krabi en dat was heel betaalbaar. Gezocht met sky scanner, ging lekker vlot en makkelijk.

Nu nog even verblijf koh lanta opzoeken.. leuk.. tijd vliegt.. het komt dichterbij. Leuk ! We hebben in de sale eea aan kleding gekocht en de nieuwe LP heb ik kado gehad van mijn man, altijd leuk om eens door te bladeren, wat een info zeg.
Poldervrouw, welk hotel had je geboekt? En waar ben je naar op zoek qua budget en luxe? Ik ken Lanta erg goed, wellicht kan ik nog even met je meedenken.
long beach chalet. Daar had ik bungalowtje bij geboekt.. die is zonder opgaaf van reden geannuleerd en nu is ie vol, althans alleen maar dure kamers (echt duur!)

Ik zoek niet iets super de luxe, beetje gunstig gelegen, als het kan aan het strand. Eigen sanitair en als het kan 2 losse bedden maar mag ook 2-p zijn. Hoef niet persé airco, fan mag ook. Koelkast op kamer is prettig. Ontbijt etc. hoeft niet. Guesthouse is prima. Niet té basic maar 4 sterren is het ook niet.

Strand wel echt graag strand en geen rotsen.

We gaan van alles ondernemen op Koh dus beetje in de buurt van alles of goede mogelijkheden voor huren brommertje oid is wel praktisch..
En wanneer wil je op Lanta zitten?
check in 15/12 check uit 22/12, 7 nachten (denken we nu.. lang genoeg toch)
Kijk eens bij Thai House Beach Resort, dat ligt aan long beach, bij het dorpje Phra Ae. Wordt gerund door een ontzettend lieve Engelse dame, Kim. Is een vriebdin van een van mijn vriendinnen op het eiland. Ze hebben verschillende soorten bungalows, van basic tot vrij luxe. Ik heb er meerdere gezien, vond ze erg leuk! Kan zijn dat ze via Agoda meer kamers beschikbaar heeft dan bij Booking, ze hoeven bij Agoda minder boekingskosten te betalen begreep ik. Soms is direct boeken ook goedkoper.
thanks, ga direct even kijken.
Pearl Beach Resort ligt ook aan / bij Long Beach, daar moet je alleen klein weggetje uitlopen en je bent op het strand. Ook leuke bungalows, ik heb daar 6 jaar geleden een paar nachten gezeten.
dat ziet er leuk uit overigens
ken je deze kriss?

http://www.cozyguesthouselanta.com/
quote:Kris33 schreef op 21 augustus 2016 @ 19:21:

Pearl Beach Resort ligt ook aan / bij Long Beach, daar moet je alleen klein weggetje uitlopen en je bent op het strand. Ook leuke bungalows, ik heb daar 6 jaar geleden een paar nachten gezeten.ga ik ook even kijken..
http://amazinglanta.com/koh-lanta-beaches/

Lees hier anders ook nog even over stranden en accomodatie! Ik zou niet op Klong Khong beach gaan zitten, erg veel rotsen bij laag water, dus niet zwemmen....
long beach lijkt me idd wel een mooi stuk. Iemand wees me op AirBnB maar dat vind ik wel wat spannend voor daar.
long beach lijkt me idd wel een mooi stuk. Iemand wees me op AirBnB maar dat vind ik wel wat spannend voor daar.
Ik ken iemand die het wel heeft gedaan (airbnb) en erg tevreden was, zelf geen ervaring mee. Ook buiten thailand niet trouwens!
ik heb het in Lissabon gedaan, dat was prima. Maar dat is binnen europa..
quote:Vinyl schreef op 17 augustus 2016 @ 14:31:

Ik heb er naar geïnformeerd bij ze want ik vroeg me hetzelfde af, maar ze schijnen veel met peuters en zelfs baby's te verwelkomen.

Maar uiteraard is eten klaarmaken en voeren achter een hek (zie ik ook op foto's) en kan hij niet met olifanten het water in.Wij zijn net in Elephant Nature Park bij Chiang Mai geweest. Ik denk dat het niet gevaarlijker is voor een kind van 3, jij moet gewoon voor hem opletten. Je kreeg in de bus een film dat je niet voor of achter een olifant mag gaan staan en zorgen dat je niet tussen 2 in staat want dan kunnen ze opeens tegen elkaar aan gaan staan omdat ze je niet gezien hebben en je pletten. Als je gewoon je kind steeds bij je houdt en hier zelf op let lijkt het me dus niet zo'n probleem. Bovendien staan ze vaak bij elkaar in een kudde, daar ga je dan echt niet tussen lopen, dan blijf je toch op afstand. Het voeren gebeurt inderdaad vanachter een hek en daarbij moet je ook nog achter een lijn blijven, maar ik neem aan dat je een kind van 3 toch niet alleen laat lopen daar. Wat ik wel merkte is dat veel kleine kinderen het eigenlijk niet leuk vinden, die zaten op een gegeven moment te jengelen. Dan is zo'n dag te lang voor ze en eigenlijk gebeurt er ook niet heel veel, het is toch vooral educatief. Op foto's zie je dat er heerlijk gebadderd wordt met die olifanten, maar goed zij mishandelen die beesten niet en dwingen ze ook nergens toe, dus kan het gebeuren dat zo'n beest het na 5 minuten al weer zat is. Ze lokken ze met een grote mand met eten en soms tref je eentje die lang rustig blijft staan en soms maakt hij rechtsomkeert en heel fijn nou juist dat ze dat zelf mogen beslissen. Wij hadden ook mensen in de groep die daarom pissig waren, want die hadden foto's en filmpjes van andere parken gezien waar dat allemaal veel leuker was vonden zij.
zo..we schieten al lekker op. nog maar 3 maanden :-).. Nu even een leuk hotel in Bangkok zoeken voor de laatste dagen. Kriss jij bent in Sleep Withinn geweest ooit. Hoe was de herrie ?
zo..we schieten al lekker op. nog maar 3 maanden :-).. Nu even een leuk hotel in Bangkok zoeken voor de laatste dagen. Kriss jij bent in Sleep Withinn geweest ooit. Hoe was de herrie ?
O kriss.. we hebben op Lanta uiteindelijk Lanta Roundhouse kunnen boeken. Veel was al vol in onze periode :-). We hebben ons verblijf iets ingekort. We zitten dan op Klong Nin beach
O kriss.. we hebben op Lanta uiteindelijk Lanta Roundhouse kunnen boeken. Veel was al vol in onze periode :-). We hebben ons verblijf iets ingekort. We zitten dan op Klong Nin beach

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven