Thailand Topic 2

15-03-2013 13:56 2937 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sawadee ka!

Deel 1 is dicht. Tijd voor een vers topic!
Beste forum,

Ik lees al enige tijd met plezier het forum Thailand.

Nog nooit in een Aziatisch land geweest maar juli 2014 gaat het gebeuren. Samen met partner en twee zonen in de leeftijd van 13 en 16.

Eerst natuurlijk de tickets boeken, vroeg boeken dat is het advies van iedereen. Vraag aan het forum: retour tickets van EVA airlines (non-stop) kosten nu 806 pp vanaf Amsterdam. Is dit een ok prijs? Wij wonen dicht bij Schiphol dus is dit voor ons het makkelijkste.

Ik hoor graag van jullie!
Is wel een ok prijs maar kan wel een stuk goedkoper. Je hebt al tickets voor rond de 500 euro. Met z'n vieren scheelt dat nogal. Hier staan tickets voor 466 euro. Heen vanaf amsterdam, terug op Dusseldorf. Of kijk eens op de site van Norwegian. Die vliegen in juni '14 ook voor 400 euro op en neer Oslo-Bangkok en een retourtje Oslo-Amsterdam is daar 100 euro. Ben je ook voor 500 pp klaar. Scheelt je toch al gauw 1200 euro... Kun je een leuk ijsje voor kopen!
quote:mayou schreef op 07 oktober 2013 @ 15:35:

Is wel een ok prijs maar kan wel een stuk goedkoper. Je hebt al tickets voor rond de 500 euro. Met z'n vieren scheelt dat nogal. Hier staan tickets voor 466 euro. Heen vanaf amsterdam, terug op Dusseldorf. Of kijk eens op de site van Norwegian. Die vliegen in juni '14 ook voor 400 euro op en neer Oslo-Bangkok en een retourtje Oslo-Amsterdam is daar 100 euro. Ben je ook voor 500 pp klaar. Scheelt je toch al gauw 1200 euro... Kun je een leuk ijsje voor kopen!

Hi Maylou,

Top dat je zo snel reageert. Heb even op de site gekeken van Norwegian, Zoals ik het zie is het ongeveer 400 enkele reis. Doe ik iets fout? Want ja 1200 is een heleboel geld

gr,

Miriam
Je kunt ook eens kijken op de site van skyscanner.nl voor prijzen van verschillende airlines. Vaak helpt het als je flexibel bent qua vertrek, dus paar dagen eerder of later kan vaak veel schelen. Op de genoemde site kun je bijvoorbeeld voor de hele maand juli de prijzen zien en op die manier wat spelen met de totaalprijs door een dag eerder of later te vertrekken.

Ook Emirates heeft vaak goede deals, en je zou dan Thailand kunnen combineren met een of enkele dagen Dubai. Je kunt namelijk gratis een stopover inplannen. Ik vond vliegen met Emirates een fantastische ervaring!

Ik heb ook even voor je gekeken op Norwegian, maar zie zeker ook prijzen van onder de 200 euro enkele reis. Het hangt erg af van je vertrekdatum.
quote:Kris33 schreef op 07 oktober 2013 @ 19:19:

Je kunt ook eens kijken op de site van skyscanner.nl voor prijzen van verschillende airlines. Vaak helpt het als je flexibel bent qua vertrek, dus paar dagen eerder of later kan vaak veel schelen. Op de genoemde site kun je bijvoorbeeld voor de hele maand juli de prijzen zien en op die manier wat spelen met de totaalprijs door een dag eerder of later te vertrekken.

Ook Emirates heeft vaak goede deals, en je zou dan Thailand kunnen combineren met een of enkele dagen Dubai. Je kunt namelijk gratis een stopover inplannen. Ik vond vliegen met Emirates een fantastische ervaring!

Ik heb ook even voor je gekeken op Norwegian, maar zie zeker ook prijzen van onder de 200 euro enkele reis. Het hangt erg af van je vertrekdatum.

Hai Kris,

Ik snap wat je bedoelt met rond 23 juli is de prijs de heenreis inderdaad rond de 200 euro. Terugreis is het dubbelen. Ik zou het liefst rond 7 juli willen vertrekken.

Skyscanner hou ik inderdaad in de gaten Nog geen goeie aanbieding gezien van de Emirates.. ik houd het in de gaten want volgens mij moet ik eerdaags boeken. Valt mij op dat China Airlines, duur is ik had verwacht dat zij lagere prijzen aan zou de bieden dan 806,00, misschien nog even wachten??

gr,

Miriam
Succes met zoeken! Het is erg ruim van te voren, tickets kunnen nog alle kanten opgaan, lastig te adviseren wanneer je het beste moet boeken.
Oh, ai, ik had verkeerd gelezen en dacht dat je in juni wilde gaan. Dan zijn de tickets namelijk een stuk goedkoper. Sorry! Ik vind die Ticketspy site heel handig. Zo is Yas ook aan een goedkoop ticket gekomen. In juli liggen de prijzen helaas een stuk hoger qua zomervakantie enzo.

Andere maatschappijen die vaak goedkoop zijn: Etihad, Turkish Airlines, Finair, Cathay
806 euro is nog niet zo heel duur bij China Airlines. Als je in Augustus zit dan betaal je zo 1100-1300 euro. Daarna zakken de prijzen weer wat in, september october november, dan december tot februari is weer aan de prijs.

Die tickets bij China Airlines veranderen niet echt qua prijs. In tegenstelling tot bijvoorbeeld KLM. Dus op zich als je van plan bent met China Airways te vliegen is het niet echt nodig om vroeg te boeken.

Laatste tijd vlieg ik zelf KLM overigens, gewoon omdat de tijden op dit moment beter bevallen. Als ik KLM vlieg kom ik in BKK aan rond 09:30 en bij vertrek zo rond 12:10. Sluit goed aan bij mijn binnenlandse vlucht. Bij China Airlines heb je altijd aankomst rond 07:00 dat is wel ok, maar vertrek BKK 02:00 dat is ronduit irri.
quote:Rasa schreef op 06 oktober 2013 @ 11:24:

[...]

Voor de combinatie mannen en meiden moet je naar Pattaya. Je bedoelt vast jongens en meisjes of mannen en vrouwen

Ik mag half december pas. Zin, zin, zin!Ik bedoel mensen die vanaf dit forum ook eind Oktober naar Thailand gaan. Misschien leuk, zeker wanneer je in hetzelfde vliegtuig zit (toevallig).
Suziequatro, alvast veel plezier! Heb je al een idee wat je wil gaan doen/zien? En hoe lang ga je?
Hallo!

Wat leuk een Thailand topic! Wij zijn van plan om januari of februari naar Thailand te gaan met onze zoon van 1.5 jaar.

We zijn ons nog aan het oriënteren maar het we willen een rondreis maken waarbij we dus de hoogtepunten zien maar ook tussendoor relaxen

Alvast 1 vraag aan de Thailand kenners:

Maakt het nog uit of we in januari of februari gaan?

Ik kom hier waarschijnlijk nog veeel meer vragen stellen haha
Nee
Vaak is begin januari drukker ivm oud&nieuw en schoolvakanties, wordt ook wel peakseason genoemd. Hou er rekening mee dat Chinees nieuwjaar ook een drukkere periode is, er wordt dan meer door (Chinese) locals gereisd.
Bedankt! Dan wordt het dus waarschijnlijk eind januari :-)
Ik bedoel midden januari :Imao:
quote:mayou schreef op 08 oktober 2013 @ 01:53:

Oh, ai, ik had verkeerd gelezen en dacht dat je in juni wilde gaan. Dan zijn de tickets namelijk een stuk goedkoper. Sorry! Ik vind die Ticketspy site heel handig. Zo is Yas ook aan een goedkoop ticket gekomen. In juli liggen de prijzen helaas een stuk hoger qua zomervakantie enzo.

Andere maatschappijen die vaak goedkoop zijn: Etihad, Turkish Airlines, Finair, Cathay

Dat dus. Iedereen in mijn omgeving loert nu op Ticketspy.

Wat dacht je bv van 540 naar Djakarta? Hebben vrienden geboekt.

Is toch geen geld voor die afstand.

En onze tickets naar BKK in febr 473 (ongeveer, ben het exacte bedrag even kwijt.

Finnair speelt vals. Die vragen 50 euro boekingskosten per ticket!
Echt? Dat is verneukeratief! Norwegian vraagt trouwens ook veel voor bagage en eten. Ik geloof iets van 80 euro. Dan maar goed de handbagage aanstampen en een lunchpakketje mee!

Ik wou dat ticketspy ook de andere kant op werkte
Ik had de hand al op de knop om te boeken totdat mijn man het zag.

En dat scheelt toch even 100 euro met 2 pax.

En toen viel zijn oog op ticketspy.

Mijn zoon is vanmorgen om 9.05 veilig geland op Schiphol met China Airlines.
De knoop is door, ondanks dat Mayou mij eigenlijk al over de streep had voor Maleisie, hebben we toch ivm de kosten besloten naar Thailand te gaan.

We zullen in juli/augustus 2014 gaan voor ongeveer 3,5 week met onze peuter en onze puber. Met onze puber zijn we ruim 2 jaar geleden daar geweest en dat was fantastisch. We zouden nu graag een hoop andere dingen zien dus ik meld me daarom hier.

Onze vorige route:

Bangkok

Chiang Mai (nachttrein)

Bangkok

River kwai

Surah thani

Ko samui

Surah thani

Tree tops

Bankrut

Hua Hin

Bangkok

Volgend jaar graag: Chiang Mai nog een keer, Bangkok en verder staat alles open.

Hua Hin en river kwai niet meer. Treetops vonden we schitterend maar niet geschikt met peuter. Koh Samui vond ik tegen vallen. Ivm moesson toentertijd geen Krabi gedaan maar misschien toch wel spijt. Wat denken jullie?
Hoi,

Even niet hier geweest (tussendoor nog naar Namibië geweest), maar sinds een paar dagen weer volop aan het plannen voor Thailand.

Op Koh Lanta heb ik the Narima gezien, is iemand hier daar bekend mee en wat vond je ervan?

Ook twijfel ik nog erg tussen Khao Sok of Kanchanaburi, wat zouden jullie aanraden met een kind van 1 erbij? (Wel een fitte papa die hem goed op de rug kan hebben.)

In Bangkok heb ik een beetje last van bomen en bos als het gaat om hotels, ik ben een beetje kwijt wat handig is wat betreft locatie.
Kao sok als in Treetops? Slapen op rafts op het meer? En in een boomhut? Echt schitterend, vooral het meer is heerlijk maar ik ga er niet naar terug voordat onze jongste z'n zwemdiploma's heeft!
Kylie, hoezo qua kosten? Thailand is echt niet zo veel goedkoper dan Maleisië. Het ontloopt elkaar vrijwel niet tegenwoordig.

Ik zou ipv koh Samui naar koh Tao gaan. Kun je super snorkelen. Ook in juli en augustus. Krabi is leuk, maar als dorpje is er niet veel te beleven (wel meer dan in Bankrut trouwens!). Voor de moesson hoef je het niet te laten

Yas, 100 euro, daar kun je 2 weken van eten
Mayou, de verschillen zitten hem in de tickets helaas! ¤3675,- of ¤4390,- per ticket is dat verschil niet zo groot (gedeeld door 4) maar wel als je dus kijkt naar totaal.
Ja dat scheelt wel veel ja!

Je kunt ook via BKK naar KL he, met Air Asia.

Hahahaha daar had ik nog niet naar gekeken...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven