Thailand Topic 2
maandag 6 januari 2014 om 11:32
maandag 6 januari 2014 om 23:59
Ha, het gaat over Samui en Phangan.
Dan heb ik ook even een vraag voor de experts.
Ik wil van Kanchanaburi naar Ko Phangan. Volgens mijn research gaat dat het allersnelst als je van Kanchanaburi de bus neemt naar BKK, en van daaruit het vliegtuig naar Ko Salui en dan de boot op naar Phangan.
Klopt dit volgens jullie?
Want ik lees op internet ook allerlei routes van met de trein tot Chumpon en zo, maar lijkt me nogal omslachtig…
Wat denken jullie?
En enig idee op welke bus terminal ik moet mikken in BKK om het dichtst bij de luchthaven (Sutarnabhumi) te zitten?
Als dit nl de snelste route is, wil ik nl mijn ticket nu al boeken (maand vooraf), maar moet wel het juiste uur kiezen. Ben dus eerst effe aan het kijken hoeveel tijd ik precies nodig heb alles samen om van Kanchanaburi naar de luchtgaven te raken.
Als dat idd de snelste manier is…
Dank jullie wel alvast!
Dan heb ik ook even een vraag voor de experts.
Ik wil van Kanchanaburi naar Ko Phangan. Volgens mijn research gaat dat het allersnelst als je van Kanchanaburi de bus neemt naar BKK, en van daaruit het vliegtuig naar Ko Salui en dan de boot op naar Phangan.
Klopt dit volgens jullie?
Want ik lees op internet ook allerlei routes van met de trein tot Chumpon en zo, maar lijkt me nogal omslachtig…
Wat denken jullie?
En enig idee op welke bus terminal ik moet mikken in BKK om het dichtst bij de luchthaven (Sutarnabhumi) te zitten?
Als dit nl de snelste route is, wil ik nl mijn ticket nu al boeken (maand vooraf), maar moet wel het juiste uur kiezen. Ben dus eerst effe aan het kijken hoeveel tijd ik precies nodig heb alles samen om van Kanchanaburi naar de luchtgaven te raken.
Als dat idd de snelste manier is…
Dank jullie wel alvast!
dinsdag 7 januari 2014 om 15:13
dinsdag 7 januari 2014 om 20:22
Elisabeth, dat is inderdaad de snelste route. De bus van en naar Kanchanaburi neem je op het Ekkemai (Southern) busstation (ik meen bus nr. 81). De bus doet er ongeveer 2 uur over. Dan een taxi naar de luchthaven, tenzij de bus langs de luchthaven komt. Je moet 1 uur van tevoren aanwezig zijn op de luchthaven, dus je moet een ruime marge in je planning inbouwen om het allemaal te halen. Het is gewoon 1 dag reizen. En denk eraan je bent in de tropen, het is anders dan in Europa.
dinsdag 7 januari 2014 om 20:33
Dank je voor de info!
Ik dacht te mikken op een vlucht om 16 uur. Bvb daar de bus nemen om 10 u, aankomen om 12 uur in busstation, om 13 u in de luchthaven. Dat is dan het ideale scenario. Maar heb dan nog twee uur reserve in geval dat er iets misgaat, want moet voor vlucht om 16 u maar om 15 uur in de luchthaven zijn. Eventueel kan ik voor mijn eigen peace of mind nog wel een bus eerder nemen, bvb om 9 uur.
Kan toch wel? Of vinden jullie het te strak getimed?
Ik dacht te mikken op een vlucht om 16 uur. Bvb daar de bus nemen om 10 u, aankomen om 12 uur in busstation, om 13 u in de luchthaven. Dat is dan het ideale scenario. Maar heb dan nog twee uur reserve in geval dat er iets misgaat, want moet voor vlucht om 16 u maar om 15 uur in de luchthaven zijn. Eventueel kan ik voor mijn eigen peace of mind nog wel een bus eerder nemen, bvb om 9 uur.
Kan toch wel? Of vinden jullie het te strak getimed?
donderdag 9 januari 2014 om 21:57
vrijdag 10 januari 2014 om 20:47
zaterdag 11 januari 2014 om 09:31
zaterdag 11 januari 2014 om 09:38
Ik wil nog wel als tip meegeven om alvast na te denken hoe je er gaat komen! Er heerst daar een behoorlijke taximaffia op dat eiland! En ze vragen ter plaatse (van boot naar hotel) veel te veel (600 baht pp) terwijl de terugreis via toeristenbureau 200 baht pp was! Wij hebben heen nog wel kunnen afdingen, maar ze werken daar allemaal onder 1 hoedje en ik vond het best akelig!