Thailand Topic 2

15-03-2013 13:56 2937 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sawadee ka!

Deel 1 is dicht. Tijd voor een vers topic!
Ik heb de vorige keer steeds overdag gevlogen. Ging allemaal perfect.

Maar snap wel dat het met een peuter lastig wordt.

Ik sprak vandaag mensen die gisteren uit BKK zijn teruggekomen.

De situatie is best explosief.

Als echt de pleuris uitbreekt,dan gaan we na landing BKK maar niet in.

We komen laat in de avond aan, als we niet de laatste avondvlucht naar Samui kunnen nemen, dan pakken op het vliegveld maar een hotel en dan willen we gelijk de volgende ochtend doorvliegen naar Samui.
Doen wij ook. Wij komen om 07.00 uur aan, nemen een hotel met zwembad op de luchthaven en vliegen z.s.m. door.

Vrienden van mij zitten nu in Lanta, ik wacht nog op een reisverslag en Bangkok ervaring.
Oke, keep me posted.

Denk wel dat wij het ook zo gaan doen, hotel vliegveld en dan snel door.
Maar als je aankomt op Subhar..(naam kwijt, international) moet je verder naar Don Muang (national) om binnenlands door te vliegen.

Wat is die afstand? Is het handiger om direct door te gaan naar Don Muang en daar te overnachten of hotel te pakken na landing op Sub?
Afstand tussen de luchthavens is 49 kms.

Dus dat is te doen.
Niet altijd hoor, ik ben meteen doorgevlogen naar Samui vanaf Suvarnabhumi (Bangkok Airways).
Airasia vliegt inmiddels weer vanaf Don Muang. Bangkokairways en Thai nog gewoon van Suvarnabhumi.

Nok air ook van DM.

Weet iemand iets van de luchthaven Nakhon si thammerat? En Lomprayah adverteert op de website met een overtocht naar Samui van 45 minuten, maar verdere informatie ontbreekt. Iemand al eens gedaan?
quote:mayou schreef op 19 januari 2014 @ 06:32:

Niet altijd hoor, ik ben meteen doorgevlogen naar Samui vanaf Suvarnabhumi (Bangkok Airways).Dat wil ik ook, maar ik moet wel een overnachting doen. We komen pas 'avonds om 2300 uur aan, dus direct doorvliegen wordt hem niet.
Yas, ik bedoelde dat je niet naar Don Muang hoeft om door naar Samui te vliegen, want Suvarnabhumi heeft ook een Nationale pier.

Geen idee Kaar, ik ken alleen de gewone overtocht vanaf Surat Thani.

http://nakhonsithammarat-samui-transfer.blogspot.fr/

http://www.thaivisa.com/f ... -si-tammarat-to-ko-samui/

Klink nogal omslachtig.
Het was vandaag weer lekker raak in BKK

O. dat is mooi, dan hoef ik niet naar Don Muang.
In Bangkok geld vanaf morden de noodtoestand.

Wij stellen onze reis nog een jaartje uit.

Volgend jaar kunnen we het financieel gezien net wat beter allemaal doen.
quote:Flashy schreef op 21 januari 2014 @ 12:50:

In Bangkok geld vanaf morden de noodtoestand.

Wij stellen onze reis nog een jaartje uit.

Volgend jaar kunnen we het financieel gezien net wat beter allemaal doen.Hè bah, heb net vorige week geboekt, hopelijk is het in juli als wij gaan weer over. Ik zit in deel 1 bij te lezen en daar was in 2010 toen ook gedoe. Heeft volgens mij ook niet maanden geduurd.
Anders snel uit Bangkok weg runningmonster,toen wij er waren eind 2008 was het ook alleen in Bangkok te doen in de rest van het land merkte je niks.
Als het zo blijft dan vliegen wij direct door naar Samui en skippen we BKK.

Kaar, jij ook neem ik aan?
Nadere informatie inzake actuele ontwikkelingen kunt u ook vinden op de website van de Nederlandse ambassade in Bangkok. Hier kunt u zich desgewenst registreren, zodat u in geval van een noodsituatie door de ambassade kunt worden bereikt.

De ambassade zal normaal geopend zijn maar ligt wel in het gebied dat ernstige overlast zal hebben van de blokkades.

In de toeristencentra buiten Bangkok is de situatie normaal. Indien u de komende week via Bangkok naar een bestemming in Thailand reist wordt u geadviseerd zo mogelijk niet via maar om het centrum van Bangkok heen te reizen.

Nou, dat valt dus echt wel mee!
Ja, ik boek ook nog geen ticket en geen hotel. Ik doe het toch gewoon ter plekke. Ook gezien de situatie en ook omdat ik denk dat een ticket Samui nu duurder is dan wanneer ik het aan de balie of bij een reisbureau koop. Zo blijf ik flexibel. Ik kan meteen doorreizen, of ik kan eerst een hotel (met zwembad) op de luchthaven nemen. Of als alles weer geluwd is, gewoon een dagje Bangkok pakken. Want ik wil toch eigenlijk wel heel graag gemasseerd worden bij Wat Pho
Ik was van plan om na het landen nog twee dagen in BKK te blijven. Lekker shoppen en zo (rond Siam), massages, lekker eten… Keek daar erg naar uit.

Ik heb wel al een hotel geboekt (3 nachten, rond Banglampu) en een voorschot betaald (de helft). En voor erna een vliegticket richting eiland. Is wel een flexibel ticket, dus kan ik aanpassen.

Maar toch, zou gewoon liever naar BKK gaan…

Wat denken en doen jullie?

Ik land een paar dagen na de verkiezingen.

Ik heb het reisadvies van ook een paar andere landen gecheckt, waaronder de VS. En die zeggen eigenlijk allemaal hetzelfde: je kunt naar BKK, maar mijd bepaalde delen (bvb Sukhumvit), wees alert maar niet gealarmeerd en volg het nieuws op de voet. En om verkeersfiles te mijden, neem je best skytrain, boot enz, ipv bus of taxi.
Nou dat dus. Het gaat wel goedkomen!
Ik heb geen voorschot betaald voor mijn geboekte hotel in BKK. Doe ik nooit omdat ik vrijheid wil hebben.

Dus dat scheelt alweer.

Wij gaan over 5 weken dus nog even de tijd. We zien het dan wel. Als het zo blijft als nu, dan wat Kaar zegt. Hotel rond vliegveld en dan doorvliegen.
Elizabeth2, hou de berichtgeving in de gaten de komende tijd. Je weet niet hoe het dan is, wellicht is er weinig aan de hand of is de hel losgebroken. Vanuit Banglampu kun je makkelijk met de boot en vervolgens de skytrain bij de shopping malls komen normaliter. Op twitter en ook op de website van Bangkok Post kun je veel info vinden.

Ik was in 2010 in Bangkok en de bus vanuit het vliegveld naar Banglampu kwam vast te zitten in een roadblock. Hele bus is toen achter een medereizende Thai aangelopen ri Kkao San Road, bleek 1,5 uur te duren (met bagage...) en we liepen op een moment dwars door de (toen nog vreedzame) demonstraties. Dag erop gewoon gaan shoppen, geen probleem. 3 weken later werd de mall Central World in brand gestoken!
Dank je wel Kris voor je bericht!

En wat een avontuur zeg! Maar leuke verhalen voor in de kroeg sowieso. ;)

Ik denk idd dat het na de verkiezingen of heel rustig zal zijn of juist alle hel losbreekt.

Afwachten maar…

Ik dacht wel dat mijn ticket voor Samui veranderbaar is.

Ik mailde ook met iemand die nu in BKK is. Maar zij zei er op dit moment weinig van te merken, op een groep soldaten in een station na.
Hallo Thailandkenners!

Ik ben een enthousiast meelezer van dit topic, omdat ik al langere tijd eraan denk om naar Thailand te gaan. Mede door alle positieve verhalen hier heb ik gisteren een ticket gekocht naar Bangkok! Ik heb al veel info hiervandaan, maar heb toch nog twee vraagjes en hoop dat jullie me ermee kunnen helpen.

Ik ben midden 20 en ga alleen naar Thailand. Nu ben ik heel erg aan het twijfelen wat voor soort accomodatie ik zal boeken voor de eerste nachten in Bangkok. Ik wil graag andere mensen leren kennen, dus lijkt een hostel me fijn, maar aan de andere kant heb ik het hele partygebeuren wel een beetje gehad dus een eigen kamer in een guesthouse lijkt me ook heerlijk, maar ik ben bang dat ik dan minder snel andere alleenreizenden tegen kom. Wat denken jullie?

Daarnaast wil ik graag iets 'digitaals' meenemen om op internet te kunnen, voornamelijk om kamers te boeken als ik eenmaal in Thailand ben. Ik denk er nu aan om mijn smartphone thuis te laten (en dan een simpel telefoontje mee met een thaise simkaart) en dan een kleine tablet mee om daarop ook muziek te kunnen luisteren, boeken te kunnen lezen etc. Maar hoe doe je dat dan als je naar het strand gaat? Laat je de tablet in je tas terwijl je zelf gaat zwemmen? Of heb je altijd kluisjes in hostels/hotels etc?

Ik weet dat het een beetje een suffe vraag is, maar ik wil natuurlijk niet dat mijn tablet gestolen wordt, dus ik probeer erachter te komen of het slim is om `m mee te nemen of niet

Bedankt voor het lezen en antwoorden!
Wanneer ga je?

Als het al snel is, zou ik wachten met iets boeken in BKK tot de situatie anders is daar. Misschien moet je wel direct door vanaf BKK airport.

Ik zou de telefoon niet thuis laten, overal is gratis wifi.
Ik ga in juli, ik houd de berichten zeker wel in de gaten, maar ik heb nog de hoop dat het dan weer rustig is :-)
Ik over 4 weken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven