Tips citytrip Porto

03-04-2011 12:51 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb aan het eind van de maand ineens een paar dagen vrij. Ik heb bedacht dat het me leuk lijkt om naar Porto te gaan, even genieten van lekker eten, mooi weer.

Nu ben ik op zoek naar een leuk hostel/hotel om een paar dagen te verblijven, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Weet iemand een leuk hotel in Porto?

En wat kan ik allemaal gaan doen in en rond Porto?
Porto is zeker een leuke stad en kan het echt aanraden. Ik heb zelf in het Porto Poets Hostel geslapen. Schoon, netjes en een fijne locatie, vlakbij het station.

Wat te doen in Porto, vooral lekker eten en Port (leren) drinken. Ik heb ook heel veel rondgewandeld en met een boek lekker in het zonnetje gezeten.

Hopelijk heb je er wat aan, maar in ieder geval heel veel plezier!
ik lees mee.al ga ik pas in september.
Ik heb een ticket geboekt. Ik wil eerst een paar dagen naar Porto en dan nog een paar dagen naar Coimbra gaan. Misschien ook nog even naar het heilige bos van Bucaco.

Iemand nog tips?
Wij zijn ook in Porto geweest en hebben daar een appartementje gehuurd bijna aan de Douro. Druk, lawaaiig en niet groot, maar op een perfect punt! Als je meer info wilt dan geef maar een gil, dan wil ik je wel meer info geven.

Leuke dingen om te doen:

- Stadswandeling maken (ook door de bovenstad! Met 't trammetje omhoog en dan daar lekker weer naar beneden wandelen).

- Mojito's drinken op 't terras :-)

- Als je snel veel van de stad wilt zien: Met zo'n Hop on-Hop off bus de stad rond, ideaal!

- over de brug wandelen.

- Een dagje stevig ontbijten, dan de portkelders langsgaan en OVERAL port proeven....
Restaurantjes zoeken waar ze een bbq buiten hebben staan en dan sardientjes of vis van de dag van de bbq eten met een glas vinho verde en een salade. Mmmmmm..................
Ik weet niet of je al een overnachting geboekt hebt, maar dit is echt geweldig:

http://www.6only.pt/en/conceito.htm

Het is trouwens echt een geweldige stad, veel plezier straks in Porto!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven