Tips cruise naar het noorden, oa IJsland

04-08-2017 00:16 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgend jaar willen mijn man en ik een cruise gaan maken naar Noord-Europa. We hebben een cruisereis op het oog naar IJsland en Noorwegen (oa Spitsbergen). We hebben nog nooit een cruise gemaakt en zijn ons flink aan het inlezen. Ik zou het heel leuk vinden om te horen hoe het is om te cruisen. Je hoort vaak dat het voor oudere mensen is, maar ik heb zo'n idee dat die gedachte achterhaald is.
Ook zou ik graag horen welke excursies aan te raden zijn in IJsland, Noorwegen en Spitsbergen. We zullen overal maar kort zijn.
Wij willen een binnenhut boeken, omdat dat financieel behoorlijk scheelt en we toch veel op de boot rond zullen lopen.

Zijn er tips waar je echt aan moet denken bij een cruise-reis? En bijvoorbeeld waar je rekening mee moet houden?

Ik hoop dat er mensen zijn met ervaring?! Alvast hartelijk bedankt!
Joyce48 schreef:
06-08-2017 14:18

En bij een binnenhut heb je geen idee wat voor weer het is; loop je in je korte broek en hemdje naar het ontbijt, blijkt het te regenen .....
Er is op TV in de kamer altijd wel een 'bridge view channel' met live-beelden vanuit de stuurcabine. Handig om te zien of je al aangemeerd ligt en wat het weer doet! En natuurlijk is een balkon leuker, maar honderden euro's per persoon leuker? Voor dat geld kun je je ook een week lekker laten verwennen in de Spa... :)

Streepjeskat, gefeliciteerd! Je gaat in ieder geval goed voorbereid op reis. Nu lekker aftellen. Wat hardlopen betreft, als de je naam van het schip weet dan kun je googelen op Aidai+naam+joging track. Voorbeeld https://www.cruisebe.com/aidabella-jogging-track
Oh heerlijk, je gaat zo genieten. Ik krijg helemaal zin in volgend jaar, dan gaan we met het nieuwe schip van de HAL de Koningsdam.
Kan niet wachten !
Joyce48, ik ben ook een aantal keren overgevaren naar Engeland met een goede vriendin (toen ik studente was) en dan sliepen we ook in een binnenhut. Op die leeftijd dachten we er niet eens aan om een duurdere hut te boeken (was als student niet te doen). Met deze cruise hebben we er wel even aan gedacht om een buitenhut of, nog liever, een balkonhut te boeken, maar dat scheelt echt honderden euro's. En ik heb idd begrepen dat er op de televisie in de hut een kanaal is waarop je de livebeelden van de omgeving van het schip kunt volgen. Ik kan me wel heel goed voorstellen dat jij niets anders meer wilt hoor, nu je ervaren hebt hoe het is om een buitenhut tot je beschikking te hebben.
Kadanz en Gizzmo, hartelijk dank voor jullie felicitatie en hartelijkheid vanwege het feit dat we geboekt hebben. Hartstikke bedankt dat jullie me zulke goede tips gegeven hebben (net als een paar andere forummers. Ook jullie hartelijk bedankt!).
Kadanz, super idee om dat op te zoeken over het hardlopen.
Gizzmo jij ook veel plezier op de Koningsdam volgend jaar. Kandanz, ga jij binnenkort ook nog ergens heen cruisen?

Ik heb er verschrikkelijk veel zin in en ik ben heel wat wijzer geworden dankzij dit topic. Als ik nog meer vragen heb de komende tijd, mag ik dan zo af en toe nog eens iets vragen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven