Tips (goedkoop) parkeren Utrecht
zaterdag 22 juli 2023 om 15:45
In augustus ga ik met een vriendin een nachtje naar Utrecht waarbij we overnachten ‘onder de dom’. Verder zullen we naar musical The Bodyguard en uiteraard staat het shoppen ook op de planning.
Nu twijfelen we of we met openbaar vervoer zullen gaan of met de auto. Nadeel van openbaar vervoer is dat we voornamelijk nog met een koffer(tje) opgezadeld zitten, niet heel ideaal. Vlakbij zit een parkeergarage, maar die is behoorlijk aan de prijs. Wellicht zien wij nog wat over het hoofd en zijn hier mensen uit Utrecht die nog tips hebben qua parkeren oid?
Ik hoor het graag.
Nu twijfelen we of we met openbaar vervoer zullen gaan of met de auto. Nadeel van openbaar vervoer is dat we voornamelijk nog met een koffer(tje) opgezadeld zitten, niet heel ideaal. Vlakbij zit een parkeergarage, maar die is behoorlijk aan de prijs. Wellicht zien wij nog wat over het hoofd en zijn hier mensen uit Utrecht die nog tips hebben qua parkeren oid?
Ik hoor het graag.
zaterdag 22 juli 2023 om 15:51
Koffer in kluisje op het station, of alvast afgeven/laten staan in het hotel. Parkeren in Utrecht is duur, of ver van het centrum. Daarentegen hebben ze wel fietsenstalling die de eerste 24 uur gratis is.
"Just because something is typed - whether it is typed on a business card or typed in a newspaper or book - this does not mean it is true.” (The Wide Window - Lemony Snicket)
zaterdag 22 juli 2023 om 15:54
P+R (zijn er meerdere). Parkeren is érg duur in Utrecht. Heb dezelfde vraag een paar maanden geleden ook gesteld, want daar liep ik ook tegenaan.
Wij hebben uiteindelijk een P+R bij treinstation gedaan, want het viel nét samen met de staking van het streekvervoer (zonder bus werd het lastig..)
Oh ja, en koffer vast afgeven bij hotel voor je incheckt en op de dag van vertrek daar nog laten kan meestal ook.
Wij hebben uiteindelijk een P+R bij treinstation gedaan, want het viel nét samen met de staking van het streekvervoer (zonder bus werd het lastig..)
Oh ja, en koffer vast afgeven bij hotel voor je incheckt en op de dag van vertrek daar nog laten kan meestal ook.
hadassah wijzigde dit bericht op 22-07-2023 16:00
16.22% gewijzigd
zaterdag 22 juli 2023 om 16:29
Inderdaad P&R rondom Utrecht, of een wijk buiten het centrum zonder betaald parkeren en met een station of goede busverbinding. Daar zijn er meerdere van (Lunetten, volgens mij ook Zuilen, Overvecht, mogelijk Leidsche Rijn).
Kijken of bij een station anderszins op je route (Breukelen, Maarssen, Culemborg, ik noem maar wat) gratis parkeren geldt werkt ws ook.
Koffertje wisselen voor rugzak wellicht, of bagagekluis op utrecht centraal regelen.
Kijken of bij een station anderszins op je route (Breukelen, Maarssen, Culemborg, ik noem maar wat) gratis parkeren geldt werkt ws ook.
Koffertje wisselen voor rugzak wellicht, of bagagekluis op utrecht centraal regelen.
Heb lief, houd moed. Komt goed.

zaterdag 22 juli 2023 om 16:59
Dit. Het centraal station is op loopafstand, terwijl je vanaf de P+R nog een heel stuk met de bus moet.dweedledee schreef: ↑22-07-2023 16:31Lekker met de trein gaan. En trolley achterlaten bij het hotel of in een kluisje op het station stoppen.

zaterdag 22 juli 2023 om 17:15
Kijk daar wel mee uit, sommige wijken zijn niet zo 'netjes', daar loop je kans dat je bij terugkomst een beschadigde auto aantreft.

zaterdag 22 juli 2023 om 18:54
Of voor 1 nacht geen koffer meeslepen. Een rugzak is toch meer dan genoeg?Boogschutter10 schreef: ↑22-07-2023 17:44Ik woon in Utrecht en raad aan om met de trein te gaan.
Meeste hotels kun je je koffer op dag van uitchecken, stallen en later ophalen. Evt. even hierover bellen.
Veel plezier!
zaterdag 22 juli 2023 om 18:59
In theaters mag je vaak geen rugzak mee, hoogstens een A4-formaat handtas.AprilLudgate schreef: ↑22-07-2023 18:54Of voor 1 nacht geen koffer meeslepen. Een rugzak is toch meer dan genoeg?
Dat zou zelfs voor mij lastig worden, terwijl ik voor een week gemakkelijk met een sporttas uitkom.
Every woman deserves a man that destroys her lipstick, not her mascara.
zaterdag 22 juli 2023 om 19:37
Je kunt je rugzak toch ook afgeven bij de garderobe? Voor 1 nachtje ging ik echt niet met een koffer slepen.Cottonclean schreef: ↑22-07-2023 18:59In theaters mag je vaak geen rugzak mee, hoogstens een A4-formaat handtas.
Dat zou zelfs voor mij lastig worden, terwijl ik voor een week gemakkelijk met een sporttas uitkom.
zaterdag 22 juli 2023 om 19:54
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga er deze week nog even goed doorheen, want zie volgens mij al hele fijne tips hier.
Koffer(tje) achterlaten is (helaas) geen optie aangezien we in een soort b&b zitten. Dus geen hotel.
We komen zelf vanuit Friesland dus in verhouding zal trein en auto+parkeren ongeveer op hetzelfde uitkomen.
Koffer(tje) achterlaten is (helaas) geen optie aangezien we in een soort b&b zitten. Dus geen hotel.
We komen zelf vanuit Friesland dus in verhouding zal trein en auto+parkeren ongeveer op hetzelfde uitkomen.

zaterdag 22 juli 2023 om 20:40
MTH86 schreef: ↑22-07-2023 19:54Bedankt voor jullie reacties! Ik ga er deze week nog even goed doorheen, want zie volgens mij al hele fijne tips hier.
Friesland is idd een eind weg. Als je toch met de auto wilt gaan, kun je het voordelig terecht bij Interparking / hoog catarijne P1. Vooraf online boeken. 25 euro voor 24 uur en dat is niet duur voor Utrecht.. Te kort welllicht en dan kom je waarschijnlijk uit op 50 euro. Grenst aan de binnenstad en tegen centraal station aan. Als je toch geld aan het uitgeven bent, kan dat er vast ook wel bij . Enjoy

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in