Tips Mexico
vrijdag 10 augustus 2012 om 15:42
Hallo allemaal,
Er is het plan om volgend jaar naar Mexico te gaan. Hebben jullie tips rondom Mexico City wat daar een must see is? Maar ook qua restaurantjes etc.
Ik heb natuurlijk al het een en ander gezocht, maar soms kunnen andermans tip ook heel handig zijn
Verder ook tips rond Cuernavaca, Tasco en Acapulco?
Alvast heel erg bedankt en ben benieuwd
Er is het plan om volgend jaar naar Mexico te gaan. Hebben jullie tips rondom Mexico City wat daar een must see is? Maar ook qua restaurantjes etc.
Ik heb natuurlijk al het een en ander gezocht, maar soms kunnen andermans tip ook heel handig zijn
Verder ook tips rond Cuernavaca, Tasco en Acapulco?
Alvast heel erg bedankt en ben benieuwd
vrijdag 10 augustus 2012 om 15:51
Je weet dat Mexico City enormmm groot is?? Tips voor restaurantjes is alleen handig als we weten in welke buurt je zit, straks ben je 3 of 4 uur onderweg naar het restaurant In Mexico City is zoveel te doen, weet niet hoeveel tijd je hebt, maar zou zeker naar (eotihuacan gaan, de pyramides. Ook Xochimilco, bootje varen, vooral op zondag leuk. De Turibus lijkt super toeristisch maar toch erg leuk omdat je door allemaal wijken van de stad gaat en overal in en uit kan stappen. Ook een aanrader is Torre Latinoamerica, vanaf boven een geweldig uitzicht over de stad. Qua restaurant eentje dan, Bellini, bovenste verdieping van het world trade centre. Geweldig uitzicht en lekker eten. Leuk om rond te wandelen zijn de wijken Roma en Condesa. Veel parken, leuke kleine winkeltjes, restaurantjes etc. De andere plaatsen heb ik niet veel tips omdat ik er maar 1 keer ben geweest. Al zou ik Taxco en Cuernavaca doen als excursie vanuit Mexico en niet daar verblijven.
Wanneer ga je?
Wanneer ga je?
vrijdag 10 augustus 2012 om 15:59
Dankjewel voor je reactie. Ik weet inderdaad dat het ontzettend groot is. Ik ben er al eerder geweest op jongere leeftijd, maar heb een aantal dingen toen niet kunnen doen. Het plan is om rond Juli te gaan, zit vast aan school vakanties, en dan 4 weken.
Taxco wordt inderdaad een dagje weg. En cuernacava heeft een familielid een prachtig huis, dus daar kunnen wij verblijven, vandaar.
Taxco wordt inderdaad een dagje weg. En cuernacava heeft een familielid een prachtig huis, dus daar kunnen wij verblijven, vandaar.
vrijdag 10 augustus 2012 om 16:18
Super! Waar ga je verblijven in Mexico City? Dat is handig om te weten voor de restaurant tips. Al heb ik er nog niet zoveel Ik woon net sinds iets meer dan een maand in Mexico City, dus er zullen zeker nog meer dingen bijkomen en ook tips qua wat te doen. ik hand nu zelf in de weekenden ook de toerist uit
Wat trouwens nog een interesant museum is, is Soumaya. Ook natuurlijk het Antropologisch Museum in Parque Chapultepec. Sowieso is het park leuk, het kasteel, de dierentuin, lekker in het zonnetje zitten.
Ook is het leuk om een rondje te maken over Avenida Masaryk, de rijke straat. Allemaal designer boutiques, heel veel restaurants en barretjes.
Wat ik me verder nog bedenk laat ik je weten.
Wat trouwens nog een interesant museum is, is Soumaya. Ook natuurlijk het Antropologisch Museum in Parque Chapultepec. Sowieso is het park leuk, het kasteel, de dierentuin, lekker in het zonnetje zitten.
Ook is het leuk om een rondje te maken over Avenida Masaryk, de rijke straat. Allemaal designer boutiques, heel veel restaurants en barretjes.
Wat ik me verder nog bedenk laat ik je weten.
vrijdag 10 augustus 2012 om 16:43
in condessa zijn heel veel restaurantjes en een goede sfeer.
het presedentieel paleis op het soccolo (prachtige muurschilderingen van Diego Rivera) Het huis van Frida Hahlo, omliggende buurt is ook heel mooi.
Xochicalco:tempel opgraving in de buurt van mexicostad, minder groot en bekend als Teotihuacán maar heel mooi en minder druk. en natuurlijk Teotihuacán zelf, toch doen
het antropologica is prachtig, zoals rianne al zei, en het museum van moderne kunst (maar daar moet je van houden)
Acapulco zou ik niet doen. Mijn schoonvader woont in mexicostad en raad het momenteel echt af, zeker als toerist.
het presedentieel paleis op het soccolo (prachtige muurschilderingen van Diego Rivera) Het huis van Frida Hahlo, omliggende buurt is ook heel mooi.
Xochicalco:tempel opgraving in de buurt van mexicostad, minder groot en bekend als Teotihuacán maar heel mooi en minder druk. en natuurlijk Teotihuacán zelf, toch doen
het antropologica is prachtig, zoals rianne al zei, en het museum van moderne kunst (maar daar moet je van houden)
Acapulco zou ik niet doen. Mijn schoonvader woont in mexicostad en raad het momenteel echt af, zeker als toerist.
vrijdag 10 augustus 2012 om 18:57