Tips (omgeving) Rome met peuter

26-04-2012 08:25 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over een paar weken gaan wij met onze dochter van ruim 2,5 naar de omgeving van Rome. We zitten 15 km van de stad, dus daar willen we zeker heen. Wie heeft er leuke tips voor kindvriendelijke uitstapjes in die omgeving?

Ik zag al dat Rome een dierentuin heeft, is dat wat? Waar we verblijven is een zwembad/speeltuin etc dus daar hoeven we niet voor op pad (zag ook een aquapark bijvoorbeeld, da's dus niet perse nodig)

En Rome zelf, wat is leuk voor kinderen?

Bedankt alvast!
Misschien Ostia? Wel een ruine, dus cultuur, maar een beetje in parkvorm. Niet zo massaal als het colusseum.. Veel mooie mozaieken.. Ik vrees dat ik mijn kind hier naartoe zou slepen

Of gaan jullie niet voor iets cultuurerigs?

In rome zelf weet ik zo niet wat childproof is, hangt ook van kind af denk ik.

Wat ik wel zou doen, mocht je naar bv het colloseum gaan, kan je op station termini een soort van bus/metro/museum kaarten kopen. Met zo'n kaart hoef je niet in de gigantisch lange rij te staan, maar kan je doorlopen zegmaar in de rij voor de schoolklassen.

Scheel uuuren..
Zeker een busrit door de stad doen, bovenop het dak. Spannend voor zo'n kleintje, je ziet veel maar hoeft niet veel te lopen. Als je zin hebt, stap je uit. En later dus weer in

En ik zou zeker naar de Trevi fontein gaan, dat is ook voor kinderen leuk. En het fijne is dat Italianen gek zijn op kinderen, dus je mag ze echt meenemen naar veel dingen. Gewoon even kijken hoe ze reageert dus.

Reken wel op veel drukte in de meivakantie, dus houd haar goed in de gaten of neem een buggy mee. Je bent zo'n kleintje in de massa snel kwijt en er zijn overal grote wegen door de stad!
Bedankt voor de tips tot nu toe, ik ga ze even opzoeken en bekijken.

We gaan trouwens niet in de meivakantie, maar in juni.

Iemand anders nog tips?
De dierentuin in Villa Borghese is inderdaad erg leuk. Zeker een aanrader. Vooral de apen! Volgens mij is er ook een speeltuin in het park. Voor de rest kan ik niet veel leuke activiteiten verzinnen voor een peuter in Rome. Al die oudheden en ruines zeggen een kind van die leeftijd nog niets waarschijnlijk. Erg drukke stad, maar het strand bij Ostia is misschien ook een goed idee. Een Italiaans ijsje gaat er natuurlijk altijd wel in.
Waarschijnlijk ben je al in Rome geweest. Hoe was het?

Ander heb ik nog wel een paar leuke tips (eventueel handig voor andere die met hun kinderen naar Rome willen)

Bioparco is zeker leuk met kinderen. Maar ook Explora en Technotown zijn leuk als je met kinderen naar Rome gaat. En de Time Elevator. Ik weet alleen niet of die leuk is voor kleine kinderen, zij zouden de Time Elevator misschien eng kunnen vinden. Maar voor iets oudere kinderen is het een leuk manier om kennis te maken met de geschiedenis van Rome

Dan is er in de omgeving van Rome nog een leuk waterpark Aqaufelix

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven