tips omgeving Wierden

12-05-2012 08:35 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan volgende week in een huisje in Wierden.



Iemand nog tips om in de omgeving te gaan doen?

We hebben geen kinderen, houden niet van pretparken.

Wel: leuk oud stadje, museum over vroeger, 'oude zooi' (iemand leuke brocantewinkeltjes?), wandelen, terrasje etc



Tuurlijk gaan we ook bij de vvv kijken en heb ik zelf al wat gegoogled, maar mss tips van mensen die er andere leuke plekjes kennen.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt prachtig wandelen op de Holterberg. In Nijverdal zijn diverse startpunten voor mooie wandelingen op de Nijverdalseberg en de Holterberg. Ommen is ook zeker een aanrader, mooi plaatsje en een mooie omgeving.



Verder is Ootmarsum leuk, veel galerieën en leuke winkeltjes.



Ik woon zelf niet in Wierden (wel in de omgeving) maar het schijnt dat er een hele goeie ijszaak in Wierden is met zelfgemaakt schepijs.



Fijne vakantie!
Alle reacties Link kopieren
In wierden zelf is volgens mij niet veel te doen. Iets verderop wel: Techniekmuseum het Heim in Hengelo (ook leuk voor kids), avonturenpark Hellendoorn, even voorbij Nijverdal wandelen op de sallandse heuvelrug, op zondag naar Ootmarsum (galerietjes open), of naar de dierentuin in Emmen.



Edit: Ootmarsum was mosterd zie ik nu.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Lemelerberg is ook schitterend, naast de Holterberg. Leuk stadje is bijvoorbeeld Delden. Ook Hellendoorn is lieflijk, maar klein. Daar kan je lekker eten bij de uitkijk. Veel plezier
Alle reacties Link kopieren
Deventer aan de IJssel. Half uur rijden vanaf Wierden. Prachtig mooie oude Hanzestad met hele leuke winkeltjes o.a. brocante.

De Enbertsdijkvenen in Vriezenveen, als je van natuur houdt, met het veenmuseum.

Inderdaad de Holterberg.

Musea zijn er genoeg, weet zo niet precies hoe of wat. Zou ik bij de VVV informeren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven