Tips route Java - Bali - Gili Trawangan in 3 weken

19-07-2023 16:59 143 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik open maar even een apart topic, wel zo handig.
Ik ben nog aan het nadenken, puzzelen waar onze eventuele volgende verre reis naar toe zou kunnen gaan (zie andere topic). Ticketprijzen zullen zeker een belangrijke rol spelen (en overnachtingen).
Azië staat wel hoog op mijn lijstje moet ik zeggen. Thailand is een overweging en daarvoor heb ik al een route in elkaar gestoken, maar daarover heb ik wel lichte twijfel over het regenseizoen daar (nu ook meerdere dagen achtereen slecht weer in zuid Thailand en boten die niet varen).

Indonesië is ook zeker een optie. Ik ben dus es wat gaan inlezen en de combinatie Java met Bali trekt me wel.
Wordt er ook wel enthousiast van eigenlijk! Dus ik ben ermee aan de slag te gaan om een idee te hebben.
We hebben in principe 3 weken. Misschien 1-2 dagen langer maar dat is afhankelijk van welwillendheid van onze werkgevers.

Ik ben een route aan het knutselen maar kom er niet lekker uit. Heb eigenlijk al teveel dagen ingevuld, idealiter zou er zeker een dag af moeten maar liefst niet daarvoor iets laten haha. Nadeel is ook dat je door de vlucht al 2 dagen kwijt bent want je komt de volgende dag pas aan.
Al kan het best zijn dat het toch te vol is en niet haalbaar. Moet erbij zeggen: wij wel “snelle reizigers”: bekende highlights gezien en door, zeg maar.

Dit heb ik nu:

Dag 1: vertrek
Dag 2: aankomst Java- Jakarta
Dag 3: Jakarta: bijkomen en iets vd stad zien (wat ?)
Dag 4: reisdag met de trein naar Bandung (3,5 uur). Die dag nog iets doen ??
Dag 5: Bandung: krater Kawah Putih, hot springs (3 uur)
Dag 6: Bandung: Malabar Tea Plantations of …….
Dag 7: reisdag Bandung naar Pangandaran (taxi 5 uur?)
Dag 8: Pangandaran: Green Canyon
Dag 9: Pangandaran: dagje strand of vissersdorpje Batu Karas bijv. Andere tips?
Dag 10: reisdag Pangandadan naar Jogjakarta (6-8 uur taxi?)
Dag 11: Jogjakarta: sultanpaleis en bijv. winkelstraat Jalan Malioboro. Verder relaxen ?
Dag 12: Jogjakarta: Borobodur tempels en Prambanan
Dag 13: Jogjakarta - vlucht naar Bali. Vanaf vliegveld met taxi door naar Ubud (1,5 uur)
Dag 14: Ubud: Jatiluwih rijstvelden
Dag 15: Ubud: Ubud Palace + Gunung Kawi tempel
Dag 16: Ubud - Lovina met onderweg Tempel Ulun Danu Bratan en Git Git waterval
Dag 17: Lovina: dolfijnen spotten + Sekumpul watervallen
Dag 18: naar Amed Beach (2 uur) en boot naar Gili Trawangan
Dag 19: Gili Trawangan
Dag 20: Gili Trawangan
Dag 21: boot naar Nusa Lembongan
Dag 22: Nusa Lembongan
Dag 23: Nusa Lembongan
Dag 24: boot naar Sanur
Dag 25: terugvlucht vanaf Bali
Dag 26: weer thuis

Toevoeging:
- fysiek gezien lijkt de beklimming van Bromo/Ij vulkanen me te pittig dus die sla ik over.
- Jakarta zelf trekt me niet zo, dus mag ook best overgeslagen worden, maar daar vlieg je meestal op, dus ben ik daar nu even vanuit gegaan. Vliegen op Jogyakarta kan ook, maar dan weet ik ook niet goed hoe de route in elkaar te zetten.
- ik zou ook nog Bandun/Pangangadan kunnen skippen en vanaf Jakarta de trein kunnen nemen naar Jogyakarta. Levert wel wat meer tijd elders op, maar dan mis ik wel heel veel op Java lijkt me.
- ik heb geen ervaring met zelf reizen in Azië dus ik zal vooral auto en privé chauffeur/taxi gebruiken voor vervoer, denk ik.
- voor Gili T. en Nusa L. nog geen concrete plannen, behalve wat snorkelen, mooie strandjes, rustig eiland verkennen. Tips welkom.

Wie heeft deze route ook es gedaan en heeft tips? Of ideeën voor andere routes met de genoemde plaatsen.
Heb al wel wat rondreizen bij aanbieders bekeken maar die sluiten niet helemaal aan, want bijv. bijna allemaal hebben ze Bromo erin.

Ook nog zoekende naar wat haalbaar is om te bezoeken die dag of wat beter gepland kan worden, of aanrader van wat ik in bepaalde regio’s niet moet missen.

Je ziet het….ben nog volop in het voorstadium!
Alle reacties Link kopieren Quote
Elegantic schreef:
02-08-2023 11:21
Oei wij hebben zelfs 2,5 dag in Jakarta komende maand..
Verder wel nog ietwat leuke tips?
Je hebt in Jakarta het oude gedeelte met veel oude Nederlandse gebouwen. Het is een plein met daaraan Café Batavia.
Als je daar iets van weg loopt zitten er ook aantal musea in oude Nederlandse gebouwen. Museum Bank Indonesia en Museum Mandiri. Ik vond beide erg leuk om rond te kijken.

Verder ben ik vanaf dat plein ook een keer richting haven gelopen. Daar werd me een boottocht je aangeboden. En dat kwam uit in een hele oude wijk op palen. Was echt ervaring om te zien hoe mensen dat leven.
Alle reacties Link kopieren Quote
mamaonbekend schreef:
27-07-2023 21:22
Ja, voor zover ik kan zien kun je naar Jogjakarta vliegen, vaak met een tussenstop in Singapore bijvoorbeeld.
Dus dan zou je een ticket naar Jogjakarta kunnen boeken en terug vanaf Denpasar Bali.

Met de boot naar Bali is ook een optie. Maar stel dat je overnacht in Malang of een andere plaats, dan is het denk ik ook nog wel 5-6 uur reistijd om naar Kalibaru te komen? Wel een leuke stop met die schildpad eieren. Ideetje inderdaad.
Hoe hebben jullie dit gedaan? Privé chauffeur geregeld?
Wij hadden in het hotel in Kalibaru een tour geregeld.
Alle reacties Link kopieren Quote
Even weer een update.
Onderaan pagina 1 staat een voorlopige route die ik nu aanhoudt.

Maar: kijkend naar tickets die langzaam beschikbaar komen, lijkt het erop dat vliegen naar Jogjakarta met twee overstappen is. Dat wordt me wel een erg lange reisdag. Misschien komen er nog vluchten met 1 overstap, het is nog vroeg en niet alle maatschappijen hebben hun vluchten al erop staan.
Het is ook behoorlijk aan de prijs zie ik.

Stel dat een retourtje Bali goedkoper zou zijn (en wel 1x overstap) dan wordt de route dus ook anders.
Willen jullie eens meekijken hoe die versie eruit ziet:

Retour Bali met binnenlandse vlucht JOG-DPS
Dag 1: vertrek
Dag 2: aankomst Bali, naar Canggu
Dag 3: Canggu, (Tempel Tanah Lot bij zonsondergang)
Dag 4: naar Ubud (Ubud Palace + Pura Puseh Desa Batuan tempel)
Dag 5: Ubud: rijstvelden Tegallalang (+ evt. waterval of een tempel)
Dag 6: Ubud: relaxen, nader te bepalen.
Dag 7: Ubud - Lovina met onderweg evt. Tempel Ulun Danu Bratan en Git Git waterval
Dag 8: Lovina: optie dolfijnen spotten + Sekumpul watervallen
Dag 9: naar Gillimanuk - Ferry naar Banyuwangi (evt. via Banjar Hot Springs)
Dag 10: reisdag naar Cemorolawang
Dag 11: Bromo uitkijkpunt. Doorreizen naar Jogjakarta
Dag 12: Jogjakarta: rust. Beetje stad verkennen, bijv. winkelstraat Jalan Malioboro.
Dag 13: Borobudur en Prambanan
Dag 14: Jogjakarta: rust. misschien kookcursus en sultanpaleis (Kraton Yogyakarta)
Dag 15: ochtendvlucht Jogjakarta naar Bali. Door naar Padangbai en boot naar Gili Trawangan
Dag 16: naar Gili Trawangan (fietsen?)
Dag 17: Gili Trawangan
Dag 18: boot naar Nusa Lembongan (Devils Tear, Blue Lagoon)
Dag 19: Nusa Lembongan (The Yellow Bridge naar Nusa Ceningan)
Dag 20: Nusa Lembongan (bv. snorkelen met manta roggen)
Dag 21: boot naar Sanur. Door naar Uluwatu
Dag 22: Uluwatu
Dag 23: terugvlucht vanaf Denpasar
Dag 24: weer thuis

Hoe ziet dit eruit?
- als de tickets betaalbaar zijn, lijkt me dit wel tof! Maar met tickets van € 1300-1500 p.p. naar Indonesië wordt het ‘em niet. En een retourtje Bangkok staat ook nog open als optie.
- ik ben hier al stiekem vanuit gegaan dat we 2 dagen extra vakantie kunnen krijgen, maar dat is dus nog geen zekerheid. Zou geen probleem zijn want dan skip ik, in dit laatste schema, Uluwatu en een dag minder Ubud of Jogjakarta. Maar ik heb wel hoop dat het lukt qua dagen🤞🤞.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou zelf nooit vliegen op Bali, dan naar Java en dan weer terug naar Bali vliegen en dan weer en boot en..... pfff.

Waarom niet gewoon Bali, de Gili's en een Nusa doen? Er is echt genoeg te zien en doen op Bali zelf en die eilanden. En dan doe je een andere keer Java.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ziet er goed uit, wel erg druk. Lovina zou je wat mij betreft best kunnen skippen om ruimte te creëren. De watervallen zijn er mooi maar de dolfijnen daar vond ik niet de moeite waard. Ze werden opgejaagd door bootjes vol toeristen, ik zat er zelf niet op mijn gemak en voelde me een beetje schuldig.

Ik zie dat je naar Java gaat voor de Bromo en Yogyakarta. Op Java zelf is natuurlijk ontzettend veel te zien dus je zou kunnen overwegen dit gedeelte van Indonesië een andere keer in zijn geheel te pakken. Zelf heb ik Bali gedaan in combinatie met Lombok en dat zou ik zeker aanraden (ligt ook dichterbij de Gili’s en de Nusa’s). Op Lombok heb je de Rinjani die je kunt beklimmen (ipv de Bromo). Lombok zelf vond ik fantastisch, niet te vergelijken met Bali.
Alle reacties Link kopieren Quote
Taskmaster schreef:
23-08-2023 10:48
Ik zou zelf nooit vliegen op Bali, dan naar Java en dan weer terug naar Bali vliegen en dan weer en boot en..... pfff.
Aan boottochten ontkom je niet.
Die dag 15 is een volle dag, die zou ik evt. kunnen splitten door pas op dag erna door te gaan naar Gili T. Of op dag 14 juist ‘s avonds alvast te vliegen en dag 15 uittrekken om naar Gili T. reizen.
Hangt er ook vanaf hoe laat de ochtendvlucht is.
Ik vind een binnenlandse vlucht niet zo’n punt hoor. Deden we in USA ook in een reis.
Ook als ik voor Thailand zou kiezen, zou ik binnenlandse vluchten hebben (bijv. vanaf Chang Mai naar Surat Tanj/Khao Sok).

Een multi-ticket is ook een optie hoor, zie mijn route onderaan pagina 1. Vliegen op Jogjakarta en terug vanaf Bali. Maar dat hangt van de ticketprijzen (en ik wil geen 2 overstappen) af.
mamaonbekend wijzigde dit bericht op 23-08-2023 19:53
5.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Kaasmeisje schreef:
23-08-2023 10:52
Ik zie dat je naar Java gaat voor de Bromo en Yogyakarta. Op Java zelf is natuurlijk ontzettend veel te zien dus je zou kunnen overwegen dit gedeelte van Indonesië een andere keer in zijn geheel te pakken. Zelf heb ik Bali gedaan in combinatie met Lombok en dat zou ik zeker aanraden (ligt ook dichterbij de Gili’s en de Nusa’s). Op Lombok heb je de Rinjani die je kunt beklimmen (ipv de Bromo). Lombok zelf vond ik fantastisch, niet te vergelijken met Bali.

Lombok heb ik me niet echt in verdiept, maar vluchtig. Die Rinjani tocht is me echt te pittig.
Daarom heb ik op Java ook geen Ijen tocht opgenomen (is ook een pittige) maar alleen uitkijkpunt Bromo (is voor mij genoeg, rest van het gezin kan evt ter plekke nog besluiten of ze doorlopen).
Wat zou je nog kunnen aanraden op Lombok behalve nog meer mooie stranden en rijstvelden (die heb ik al op Bali opgenomen lijkt me). Ik zoek geen reis met verschillende eilanden en waar je eigenlijk hetzelfde bezoekt maar dan op een ander eiland. Een paar stranden en rijstvelden is leuk, maar ik zoek wel meer afwisseling qua activiteiten/bezienswaardigheden. Waarin onderscheidt Lombok zich verder? Kan altijd ernaar kijken hè.
En deed jij een retour Bali en gedurende je reis een boot naar Lombok, of vloog je ook terug vanaf Lombok?
(heb je een uitgeschreven route, mag ook via PB)
Alle reacties Link kopieren Quote
mamaonbekend schreef:
23-08-2023 12:04
Lombok heb ik me niet echt in verdiept, maar vluchtig. Die Rinjani tocht is me echt te pittig.
Daarom heb ik op Java ook geen Ijen tocht opgenomen (is ook een pittige) maar alleen uitkijkpunt Bromo (is voor mij genoeg, rest van het gezin kan evt ter plekke nog besluiten of ze doorlopen).
Wat zou je nog kunnen aanraden op Lombok behalve nog meer mooie stranden en rijstvelden (die heb ik al op Bali opgenomen lijkt me). Ik zoek geen reis met verschillende eilanden en waar je eigenlijk hetzelfde bezoekt maar dan op een ander eiland. Een paar stranden en rijstvelden is leuk, maar ik zoek wel meer afwisseling qua activiteiten/bezienswaardigheden. Waarin onderscheidt Lombok zich verder? Kan altijd ernaar kijken hè.
En deed jij een retour Bali en gedurende je reis een boot naar Lombok, of vloog je ook terug vanaf Lombok?
(heb je een uitgeschreven route, mag ook via PB)
Ben toen 30 dagen in Indonesië geweest. Zelf vond ik Lombok leuker/mooier dan Bali, ook een stuk minder toeristisch. Ik begrijp wat je zegt dat je niet zoekt naar twee eilanden waar je hetzelfde ziet/doet. Qua cultuur en dingen doen verschilt Lombok inderdaad niet zo, wel wat betreft de natuur. Gewoon veel ruiger, puurder en rustiger. Maar ik ben ook echt een natuurmens.

Dat de Rinjani te pittig is begrijp ik (hele klim). Op Bali heb ik ook de Mount Batur beklommen, minder hoog en ook leuk. Ik ben op Denpasar gevlogen, vervolgens het rondje Bali/Lombok gemaakt waarna ik vanaf Bali doorgevlogen ben naar Maleisië.

Mijn route toen was: Uluwatu, Ubud, Lovina, Gili T, Gili Air, Senggigi, Kuta Lombok, Nusa Penida, Canggu.
In welk seizoen wil je gaan? Ik ben er nu en ik vind het op sommige plaatsen heel erg druk en toeristisch en ik zou een volgende keer de wat minder drukke plaatsen opzoeken. Sommige dingen kan je beter in de ochtend doen (bv Tanah Lot) want in de middag/avond is het veel drukker en sta je ook echt veel langer in de file. Dat is de zonsondergang niet waard hoor, want die kan je vanaf elk strand zien.
Ik zou Gili Air ipv Gili T doen, en dan slapen in de buurt van Turtle beach, daar kan je zo van het strand af snorkelen (huur wel waterschoenen of neem ze mee)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou zomer 2024 dan doen, zit deels vast aan de bouwvak vakantie dus ergens medio-eind juli vertrekken. Man heeft in principe 3 weken vrij, maar 1-2 dagen extra moet lukken (ben ik nu ook al vanuit gegaan). Hopelijk kan hij een hele week extra vrij krijgen maar dat weten we nog niet.
Het zal zeker druk zijn op sommige toeristische plekken maar dat is helaas ook inherent aan die periode.

Ben nog aan het stoeien met routes. Zou eigenlijk het liefst heen op Jogjakarta en terug vanaf Bali.
Maar de tickets zijn zó duur, nu althans. Dus ik ben er nog niet uit. Kan ook nog een andere bestemming worden.
Als iemand leuke ticketprijzen tegenkomt voor een bestemming toevallig in die periode :kneel: …..let me know!
mamaonbekend schreef:
30-08-2023 09:31
Ik zou zomer 2024 dan doen, zit deels vast aan de bouwvak vakantie dus ergens medio-eind juli vertrekken. Man heeft in principe 3 weken vrij, maar 1-2 dagen extra moet lukken (ben ik nu ook al vanuit gegaan). Hopelijk kan hij een hele week extra vrij krijgen maar dat weten we nog niet.
Het zal zeker druk zijn op sommige toeristische plekken maar dat is helaas ook inherent aan die periode.

Ben nog aan het stoeien met routes. Zou eigenlijk het liefst heen op Jogjakarta en terug vanaf Bali.
Maar de tickets zijn zó duur, nu althans. Dus ik ben er nog niet uit. Kan ook nog een andere bestemming worden.
Als iemand leuke ticketprijzen tegenkomt voor een bestemming toevallig in die periode :kneel: …..let me know!
Kan je nu al boeken voor zomer 2024 dan? Wij hebben iets van 9 maanden van te voren geboekt en dat leek me al heel erg op tijd. Tickets waren idd iets van 1300 euro pp.. denk dat je daar wel op moet rekenen. Maar vergeet niet dat Indonesië verder niet duur is. Het is een investering qua vliegticket maar verder kan je hier voor relatief weinig geld een prachtige reis maken.

Qua drukte: toeristische plekken vind ik zelf ook niet zo erg, in Europa kan je op veel plaatsen in de zomer ook over de koppen lopen. Maar het verkeer is me wel echt tegengevallen, dat loopt zo ontzettend vast op sommige plekken hier. Nou ja, je kan je daar pas een voorstelling van maken als je er bent denk ik :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, ik lees ook wel dat het op sommige plekken heel druk is en je lang doet om van A naar B te komen. Iets om rekening mee te houden.
Ticketprijzen komen nu langzaam beschikbaar maar ik zie inderdaad prijzen van 1300,- pp of nog wel meer. Dat vind ik wel echt duur!
De tickets naar Amerika waren (meen ik) rond de 675,- en de andere was fly-drive voor 810,- p.p.! Ongeveer, weet het niet precies meer. Dus ik vind dit wel een enorm verschil. Maar goed, de hotels en eten en entrees zijn in Azië dan weer stuk goedkoper.
Het is nu net 11 maanden vantevoren dus misschien nog wat vroeg. Hópelijk binnen 1-2 maanden iets betere prijzen…🤞🤞🤞🤞🤞 (maar betwijfel het eigenlijk).

Wat is jouw route deze reis en welke bezienswaardigheden doe je op Bali ?
En heb je goede hoteltips ? Wat geef je gemiddeld uit per dag aan lunch en diner?
(Mag ook in PB als je dat liever doet).
mamaonbekend schreef:
30-08-2023 16:26
Ja, ik lees ook wel dat het op sommige plekken heel druk is en je lang doet om van A naar B te komen. Iets om rekening mee te houden.
Ticketprijzen komen nu langzaam beschikbaar maar ik zie inderdaad prijzen van 1300,- pp of nog wel meer. Dat vind ik wel echt duur!
De tickets naar Amerika waren (meen ik) rond de 675,- en de andere was fly-drive voor 810,- p.p.! Ongeveer, weet het niet precies meer. Dus ik vind dit wel een enorm verschil. Maar goed, de hotels en eten en entrees zijn in Azië dan weer stuk goedkoper.
Het is nu net 11 maanden vantevoren dus misschien nog wat vroeg. Hópelijk binnen 1-2 maanden iets betere prijzen…🤞🤞🤞🤞🤞 (maar betwijfel het eigenlijk).

Wat is jouw route deze reis en welke bezienswaardigheden doe je op Bali ?
En heb je goede hoteltips ? Wat geef je gemiddeld uit per dag aan lunch en diner?
(Mag ook in PB als je dat liever doet).

Wij hebben gedaan in 18 dagen: Sanur, Ubud, Gili Air, Seminyak. De laatste had ik overgeslagen als ik het opnieuw zou moeten doen (te druk en toeristisch), al hebben de kinderen hier wel heerlijk gesurft. Changgu is trouwens nog drukker vond ik. Ik zou zelf een volgende keer meer tijd in het binnenland willen doorbrengen, rond Ubud of juist meer naar het Noorden (Munduk, Sidemen). De natuur daar is prachtig! Ik zou zeker ook andere rijstvelden bezoeken dan alleen Tegallalang want die zijn erg toeristisch (wel mooi).
Qua eten en drinken: Ik heb kinderen die niet erg houden van te vaak Indonesisch eten dus vaak in restaurants gegeten waar ze ook Westers eten hebben. Maar ook dan is het niet duur, ik denk dat we per dag zo’n 40 euro kwijt zijn geweest aan lunch en diner samen voor 3 personen. Dat kan goedkoper als je vooral in simpele Warungs eet maar dat hebben wij dus niet gedaan.

Hotels: hangt heel erg van je budget af dus ik kan je moeilijk tips geven. Wij hebben gekozen voor redelijk wat luxe en comfort in 4 sterren hotels in Ubud en Seminyak. In Sanur hadden we een eigen villa met zwembad, dat was eigenlijk nog veel leuker dan een hotel en zou ik de volgende keer vaker doen. Op Gili Air heb je alleen maar simpele hutjes maar daar leef je toch voornamelijk buiten dus dat is niet erg.
Alle reacties Link kopieren Quote
Klinkt goed !

Mijn pubers zouden ook graag regelmatig westers (lees friet) eten op zo’n reis hoor. Wijzelf juist niet, heerlijk toch juist die lokale gerechten en in warungs bijvoorbeeld. En 40,- per dag aan lunch én diner: bedoel je dan per persoon of voor 3 personen? Dat laatste is natuurlijk lachen.
Had je ook overal ontbijt erbij?
Ik weet dat Canggu druk is maar dacht dat Seminyak dat wat minder zou zijn. En Kuta moet je zeker niet wezen las ik.
Ik zal nog eens kijken naar Mundik en Sidemen en of deze in te passen zijn, aangezien wel van plan zou zijn ook naar het noorden te gaan.

Wij houden ook van wat luxe, ik zoek ook niet op de low budget hotels, maar wel comfort en met zwembad. Ik overweeg in Ubud ook een villa met privé zwembad, dat lijkt me heerlijk als afwisseling.
Maar misschien ook wel op andere plekken, afhankelijk wat ik tegenkom en qua prijs.
Als je je hotels wil delen en hoe ze qua ligging zijn, zou ik fijn vinden, misschien zijn wel ook iets voor mij en gaan ze op het lijstje.
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je kan eens kijken op de sites van Qatar airways en Ethidad voor een retour amsterdam-denpasar.
40 Euro totaal. Dus lunchen of avondeten was 20 euro voor 3 gemiddeld. En dan hadden we allemaal een hoofdgerecht en een drankje. Hoofdgerechten zijn tussen de 2,5 en 6 euro afhankelijk van wat je neemt, en Indonesisch is goedkoper dan Westers. Meer dan 6 euro (100k roepia) ben ik maar 1 keer tegengekomen in een wat luxer restaurant.

In Ubud zou ik even kijken naar het Green Field Hotel. Centrale ligging maar toch rustig.

Kuta-Seminyak-Changgu is feitelijk 1 lange kuststrook. Het zijn niet echt losse plaatsen in mijn beleving. Changgu is nu het hipst, iets too much als je het mij vraagt. In Seminyak zaten wij in Kayumas Resort, dat ligt nog in een relatief rustig gedeelte.
Alle reacties Link kopieren Quote
Inmiddels geboekt en het is inderdaad toch een retourtje Jakarta geworden!

Nu uiteraard aan het stoeien met de planning. Ik heb twee routes nu uitgewerkt.
We gaan een dag langer dan ik eerst had bedacht, dus ik hou in de eerste route ‘een dag over’. Waar zouden jullie die invullen ? Er ligt verder nog niks vast.

Route 1: met binnenlandse vlucht
Dag 1: vertrek
Dag 2: aankomst Jakarta
Dag 3: trein naar Bandung
Dag 4: Bandung
Dag 5: Bandung
Dag 6: trein Bandung naar Jogjakarta
Dag 7: Jogjakarta
Dag 8: Jogjakarta
Dag 9: Jogjakarta
Dag 10: naar Cemerolawang (of Probolinggo)
Dag 11: Bromo ochtendtour. Einde middag doorvliegen naar Bali (Ubud)
Dag 12: Ubud
Dag 13: Ubud
Dag 14: Ubud
Dag 15: Ubud
Dag 16: Padanbai boot naar Gili Trawangan
Dag 17: Gili Trawangan
Dag 18: Gili Trawangan
Dag 19: boot naar Nusa Lembongan
Dag 20: Nusa Lembongang
Dag 21: Nusa Lembongang
Dag 22: boot naar Sanur. Overnachten Seminyak of Uluwatu
Dag 23: Seminyak (of Uluwatu)
Dag 24: Seminyak (of Uluwatu)
Dag 25: ???
Dag 26: terugvlucht Bali-Jakarta.
Dag 27: terugvlucht Jakarta-huis

OF

Route 2: met bootovertocht en Lovina
Dag 1: vertrek
Dag 2: aankomst Jakarta
Dag 3: trein naar Bandung
Dag 4: Bandung
Dag 5: Bandung
Dag 6: trein Bandung naar Jogjakarta
Dag 7: Jogjakarta
Dag 8: Jogjakarta
Dag 9: Jogjakarta
Dag 10: naar Cemerolawang (of Probolinggo)
Dag 11: Bromo tour. Door naar Kalibaru
Dag 12: Kalibaru - Banyuwangi - bootovertocht Gillimanuk naar Lovina
Dag 13: Lovina
Dag 14: Lovina - Ubud
Dag 15 : Ubud
Dag 16: Ubud
Dag 17: Ubud
Dag 18: Ubud
Dag 19: Ubud - Padangbai boot naar Gili Trawangan
Dag 20: Gili Trawangan
Dag 21: Gili Trawangan
Dag 22: boot naar Nusa Lembongan
Dag 23: Nusa Lembongang
Dag 24: Nusa Lembongang
Dag 25: boot Sanur, overnachten Seminyak
Dag 26: terugvlucht Bali-Jakarta
Dag 27: terugvlucht Jakarta-huis

Nou, hoor weer graag jullie input!
Ik snap niet waarom je naar Seminyak wil als je de boot neemt naar Sanur. Sanur is echt veel leuker. De enige reden om naar Seminyak te gaan is als je heel graag wil surfen, want dat gaat in Sanur niet. Maar anders zou ik je laatste dag of dagen gewoon in Sanur doorbrengen, echt een heel relaxt plaatsje en je kan met de taxi van daar uit alsnog makkelijk naar Uluwatu. Wij hadden daar deze villa daar en dat was echt WAANZINNIG. Thank me later ;-)

https://www.airbnb.com/rooms/6735846879 ... q8AHl6CagT
Alle reacties Link kopieren Quote
Dankjewel voor je tip! Ik had gelezen dat je in Semimyak ook goed kon shoppen en het een wat luxere plaats zou zijn. Maar Sanur is ook best een optie. Ik wil gewoon nog 1 plek aan het einde hebben van waaruit je nog e.e.a. kunt doen (Uluwatu en Tanah Lot bijvoorbeeld).
Die villa ziet er goed uit hoor, mooi! Ik krijg geen beschikbaarheid te zien, dus kan ook geen prijzen zien.
Ik had eigenlijk nog niet zo bedacht om ook naar airbnb te kijken. Ontbijt zit er dan niet bij in natuurlijk, dus je moet dan elke morgen de deur uit voor ontbijt.
De villa was iets van 200 euro per nacht. Niet zo goedkoop maar was wel heerlijk. Ontbijten kan je gewoon in een restaurantje of je haalt wat bij de supermarkt.

Tanah Lot hebben wij vanuit Sanur gedaan!
Alle reacties Link kopieren Quote
Dankjewel. Zou jij een voorkeur hebben voor route 1 of route 2 en waarom?
Of zou het nog weer heel anders beter zijn?
Alle reacties Link kopieren Quote
Drie dagen Yogyakarta vind ik een dag te lang. Wat zijn je plannen daar?
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit is een beetje mijn gedachten nu hierover. Volgorde staat uiteraard niet vast.
Maar ik overweeg een driver daar te boeken voor 2 dagen (dag de tempels en een dag natuur). Hij weet vast ook leuke plekken, me een beetje laten verrassen. Zag ergens op FB wat de invulling van de 2 dagen vaak is, maar kan ik zo snel niet terugvinden.

Dag 7: Jogjakarta: sultanpaleis en bijv. rondje winkelstraat Jalan Malioboro
Dag 8: Jogjakarta: Borobodur en Prambanan
Dag 9: Jogjakarta: Goa Pindul (tuben door grotten). evt. strand Pantani Ngadong.

En een paar uur gewoon even niks relaxen bij het zwembad is ook lekker. Een kookcursus kan ook nog.

Wat zou jouw idee zijn dan? Vindt je 3 dagen zoveel dan?
Ik heb in route 1 ook al een dag “over” dus wat rust af en toe is ook fijn.
In omgeving Ubud is ook veel te doen, dus daar nog een dag extra kan ook nog. Maar is misschien ook wel weer veel daar. Of dag extra bij Gili T.
mamaonbekend schreef:
06-10-2023 18:30
Dankjewel. Zou jij een voorkeur hebben voor route 1 of route 2 en waarom?
Of zou het nog weer heel anders beter zijn?

Geen idee, ik ben nooit op Lombok geweest dus daar kan ik niks over zeggen!

Ik zou het idd wat anders doen maar ik ga je daar niet mee vermoeien. Volgens mij ben jij namelijk al heeeeel veel uurtjes kwijt met je reisroute en het lijkt me weinig zinnig om het nog moeilijker te maken voor je. Misschien moet je het wat meer loslaten allemaal? De perfecte reis bestaat toch niet!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven