Tips stedentrip belgie/duitsland

22-08-2015 07:45 9 berichten
Ik wil in september 2 nachten een stedentrip maken met mijn moeder. We willen het liefst met de auto (of een hele goedkope vlucht maar het schijnt mij niet te lukken die te vinden) dus max zo'n drie uur rijden van Utrecht. Wie heeft er tips voor een leuke stad waar we kunnen shoppen, gezellig uit eten kunnen en waar ook nog iets te zien of te doen is buiten shoppen en uit eten.

Gent, Antwerpen, Brugge en Leuven zijn we al geweest. Qua sfeer vinden we bijvoorbeeld Haarlem of Amersfoort heel leuk. Maar we willen dus iets verder dit keer.

Wie heeft er een goede tip voor ons?
Alle reacties Link kopieren
Trier. Of is dat te ver?

Gezellige, niet al te grote stad met leuke winkels en bezienswaardigheden, waaronder Romeinse gebouwen en een interessante dom.

En ze hebben er lekker ijs.
Ik moet helemaal niks!
Brussel, Dusseldorf.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Net iets voorbij de Franse grens ligt Lille, vond ik een hele leuke kleine stad met een gezellige sfeer.

In Duitsland kom je al vrij snel uit of Düsseldorf, Keulen, Münster, Bremen of Trier (hoewel die laatste langer dan 3 uur rijden is).

Ik ben zelf niet zo'n fan van die steden, maar smaken verschillen.

Is de trein geen optie? Het Ruhrgebied is zeker vanuit Utrecht heel eenvoudig te bereiken met de trein. Lille ook trouwens.
Keulen: top stad!
Ik vond Keulen en Aken leuk (die laatste is wel wat kleiner) en hoor goede verhalen over Dusseldorf w.b. shoppen. Lille, zoals hierboven gezegd werd, ook erg leuk! Ik heb er niet geshopt en kan me ook niet goed herinneren of er veel leuke winkels waren.

Ik vind Brussel fantastisch, maar niet iedereen vindt het sfeervol geloof ik.
There are only two ways to live your life. One is like nothing is a miracle, the other is like everything is - Albert Einstein
Essen

Heel leuk winkelen. Lekker en betaalbaar eten.

En veel cultuur.
Keulen! Goed Duits shoppen, een beetje het Bourgondische Duitsland en ook nog wat te zien. In dusseldorf kun je ook goed shoppen maar is de sfeer aanzienlijk minder. Beide trouwens ook goed per trein bereikbaar.
We willen niet met de trein, kunnen gratis met een lease-auto dus dat is handig. Lille en Keulen lijken me wel wat. Die ga ik eens overleggen met mijn moeder. Bedankt voor de tips tot nu toe!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven