tips voor Andalusia.....

03-01-2012 22:51 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog nooit in andalusie geweest. Wie heeft tips over wat ik gezien moet hebben. Of een leuke site waar ik info vandaan kan halen. Ik vertrek half september en heb alleen de vlucht geboekt.
Waar vlieg je op in Andalusië? Sevilla is een mooie stad, een aanrader. En de zuidkust is prachtig. Het weer is daar dan nog heerlijk. Ga naar Playa Bologna, tussen Tarifa en Cadiz. Of kies een willekeurig ander strand en kijk bij helder weer tot aan Afrika. Slenter door de mooie witte dorpjes (Vejer de la Frontera heb ik zelf een tijdje gezeten).

Er is genoeg te doen te zien, maar simpelweg de sfeer proeven en lekker ontspannen is al genoeg als je het mij vraagt
Ik ben vorig jaar 5 dagen naar Andalusie geweest, Sevilla, Cordoba, Granada en toen nog even lekker naar de kust.

We vlogen naar Sevilla, dit was prachtig, met o.a. paleistuinen (en we hadden een mooi hotel Casa 1800, midden in de stad met kleine jacuzzi op ons balkon).

We gingen met de trein naar Cordoba, o.a. Mezquita (moskee) bezocht, met de bus naar Granada, o.a. Alhambra bezocht en van daaruit met de bus naar de kust en terug gevlogen vanuit Malaga.

Ik vond 5 dagen te kort, had nog veel meer willen zien.

Reden om nog een te gaan!
De driehoek Sevilla,Cordoba,Granada moet je hebben gezien. Ligt eraan waar je op vliegt. Malaga naar Granada is iets van 2 uurtjes rijden. Beste is om in de buurt van Malaga dan te overnachten ga ook Malaga zien,is een leuke stad en dan te reizen naar Granada. Neem een koeltas of picknicktas mee en ga met de auto picknicken in de natuur. Is echt geweldig.

Wij hebben heel veel gezien op deze manier.

Ook Jerez vond ik leuk,zeker de sherry proeverij. Spaanse school hadden we geen tijd. Ook het natuurpark is prachtig bij Jerez.

Vraag bij het Spaans verkeersbureau boekjes. Sturen ze gratis naar je toe. gewoon ff vragen of je platengrond mag hebben en reisboekjes. Of als je in de buurt van Den Haag woont haal je ze even af.

of kijk even

http://old.arrivalguides. ... &flag=nl&lang=nl&filter=m

vind je nog meer gratis reisgidsjes.

http://www.cityzapper.nl/Sevilla/introductie

als je klikt op de plaatjes behalve de eerste 2 plaatjes kun je zelf een reisgidsje samenstellen. door op TOEVOEGEN AAN MIJN STEDENGIDS te klikken met de benodige informatie die je wilt,daarna op de pdf gids en vul je naam en achternaam met email adres de rest hoeft niet hoor tenzij je dat wilt. Je krijgt dan een link toegestuurd met het gidsje.

Andalusia is helemaal geweldig. Lieve aardige mensen en vaak heerlijk weer.
Oja we zijn ook naar Gibraltar geweest. Niet echt heel benoemenswaardig. Maar bij de paspoortcontrole is het lachen. Eerst in het spaans Su pasaporte por favor en daarna een paar meter verder Your passport please. Ook als je Gibraltar binnen komt dan kan je opeens een vliegtuig zien staan. Wij vonden het erg druk er naar toe. Niet benoemswaardig,maar wel grappig. Wij hadden die dag de tijd. We moesten wel wachten in een rij met de auto om Gibraltar in en uit te komen en natuurlijk werd mijn vriend eruit gepikt of we geen sigaretten hadden of drank. Maar mijn vriend rookt niet en drinken doen we af en toe.

Het is leuk,maar alleen als je tijd hebt,anders zou ik er niet naar toegaan. De meeste verzekeringen dekken autoschade ook in Gibraltar. Maar voor de zekerheid even navragen aan de autohuur bedrijf.
Ronda is heel mooi! Mooie route er heen ook met de auto. Tarifa is wel bijzopnder, aparte Marokkaanse sfeer en keiharde wind op het strand. Gibraltar is zeker een aanrader. Heel Engels. En bovenop de berg kun je apen in het echt zien. Maar wel toeristisch. En belastingvrij. Tip: als je met de auto bent, zet 'm direct in de eerste (enige) parkeergarage die je ziet. Scheelt je een hoop gedoe met rondrijden. Verder: het Alhambra bij Granada is natuurlijk bijzonder. Kaartjes ter plekke kopen lukt prima, hoor. Sommigen zeggen dat je van te voren moet reserveren. Is niet nodig. wij kwamen er langs en konden zo naar binnen. Kijk uit voor bedelaars rond de kathedraal van Granada. En verder is het oude centrum van Marbella erg leuk.

O, en wat betreft de aardige mensen: ik kom al jaren in Andalusië en ik vind dat aardige best meevallen (tegenvallen). Ik was in okt op Tenerife e daar waren ze veeeel aardiger. Ook een aanrader trouwens.
Naast bovengenoemde plaatsen waar je inderdaad geweest moet zijn, vind ik Nerja een heel leuk stadje aan zee. Mooie omgeving, mooie stranden en leuke terrasjes.
Inderdaad bij veel plaatsen moet je uitkijken. Er zijn vrouwen die zogenaamd gaan voorspellen door in je handen te kijken. Sommige toeristen moesten 20 euro betalen. sommige doen het,maar meestal niet. en worden ze afgescheept met een euro. Gewoon weigeren,ook al gaan ze achter je aan. Roep maar dat je de policia erbij gaat halen en weg zijn ze.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven