Tips voor bestemming KERST. 🌲

22-07-2013 21:33 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij willen dit jaar gewoon eens niet thuis zijn met de kerstdagen. Maar waarheen te gaan? Is het leuk om ergens in een hotel te kruipen? Of beter een huisje ergens? In welke (buitenlandse) stad is er dan iets te maken van die dagen? Sluit je je een paar dagen op met wijn en haardhout? Of heb je iets leuks bedacht als aktiviteit?

Kortom, wie deelt z'n ervaringen, ideeën en tips hier?
Geen tips, maar ik vind het wel grappig dat dit op een dag als vandaag al zeker het tweede topic over kerst is. Heb je alleen verder niks aan, sorry.
Ik wil komende kerst in het Wirfttal zitten, in de Eifel, Duitsland. In een huisje met open haard en een miniboompje en mijn man en dochter. Meer niet.

Een paar dagen er uit samen, wandeltje door de (hopelijk) sneeuw, eten in een restaurant en verder lekker spelletjes doen, pinda's doppen en cocoonen.
Nog maar vijf maanden inderdaad.
Praag is super rond de kerst en ook met kerst. Helsinki moet ook heel sfeervol zijn dan.
Wil je in kerstsfeer of juist ergens naartoe waar ze niet aan kerst doen? Bij bestemmingen waar men kerst viert is het vaak stil omdat het voor veel mensen 'n familiefeest is en moet je 'n resto op voorhand reserveren.

Zelf zou ik kerst graag in Thailand doorbrengen omdat daar het leven gewoon doorgaat en het gewoon heerlijk zonnig is. Ook Australie lijkt me gaaf voor de feestdagen, zit je daar met 'n kerstmuts op op het strand te bbq-en!
Het idee van Eleonora vind ik ook helemaal geweldig. Een huisje met open haard (in een omgeving van kerstbomen) en lekker wandelen en cocoonen. Lijkt me heerlijk.
Wenen is ook heeeeel erg sfeervol!
Idd leuk idee, het wirfftal. Of soortgelijk. Nadeel van Duitsland (toch?) is dat je winterbanden MOET hebben. Detail, maar toch. Een hotelkamer heeft dan een stuk minder sfeer. Maar je zit dan potentieel wèl in de buurt van winkels, cafeetjes en andere plekken waar je wat vertier vindt.

En idd misschien bizar over kerst kletsen met 30 gr op de klok. Maar je hoeft er in november niet meer mee aan te komen.

.
Zouden ze in Nederland ook moeten doen, winterbanden/all weatherbanden verplichten.

Scheelt een hoop ongelukken met auto's die op hun zomerbandjes rijden in de sneeuw.
o leuk de kerst komt er snel aan, gezellig
🌲

moet dit een kerstbal voorstellen?
http://www.vbowonenenzo.nl/content.asp?id=733
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Uit onderzoek van Holiday Inn is gebleken dat 35% van de Nederlanders de feestdagen ontvlucht door een stad te bezoeken waar ze nog niet geweest zijn. Rond Kerstmis zijn Oostenrijk en Duitsland dit jaar de populairste vakantielanden. New York en Parijs zijn de populairste steden voor een onvergetelijke stedentrip tijdens de feestdagen.
http://www.nrc.nl/inbeeld ... o-kan-je-kerstmis-vieren/
Ga niet op de bonnefooi met de kerstdagen, want grote kans dat restaurants en hotels vol zitten.

Hebben wij jaren geleden gehad tijdens onze verkeringstijd in Koblenz met Kerst. Kwamen in een derderangs hotelletje, was niets eetbaars te regelen, en hebben toen in een cafe nog een gebraden kippetje kunnen krijgen. Straten waren uitgestorven.

De volgende dag maar weer naar huis gereden.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Haha! Ja dat tekentje ?is een denneboompje op de iphone. Imoji. Werkt dus niet.

Uitgestorven straten is ook niet wat je wilt. Dan toch maar een blokhut? Gezellig (romantisch) maken? Alle app, sms, mail etc uit?

Ervaringen? Wie deed wat waar wanneer en waarom...?
Ik ben met kerst de afgelopen jaren twee keer naar een tropisch land geweest waar geen kerst gevierd werd. Van de ene stroomstoring in de andere, douchen zonder waterdruk, geen internet, geen vijfgangenmenu, gewoon op blote voeten naar een eettentje: heerlijk, geen kerststress! Als mijn budget het toeliet, zou ik ervoor tekenen om dit elk jaar te doen

Als je wel de kerstsfeer wilt, maar niet thuis wilt blijven, zou ik een blokhut/huisje/appartement huren op een afgelegen plek. Bij voorkeur ergens buiten bereik van wi-fi of zendmasten. Liefst ergens waar sneeuw ligt natuurlijk. Ergens in Zweden of Oost Europa?
Ik zou in de winterperiode heel graag eens naar Lapland willen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven