Tips voor de Antillen
zondag 16 maart 2014 om 12:47
zondag 16 maart 2014 om 14:04
Ik wil eigenlijk vooral aan een prachtig strand liggen, en mooie natuur zien. We zitten ook een tijdje op Sint Maarten, en uitgaan kan daar ook heel goed, dus dat is geen vereiste voor ons korte tussen tripje. Een vereiste is dat het makkelijk te bereizen is vanaf Sint Maarten. Ik weet niet of dat met Bonaire het geval is.
zondag 16 maart 2014 om 14:08
zondag 16 maart 2014 om 14:19
St Maarten, nederlandse deel is vooral gefeest, veel cruiseboten en veel Amerikanen. Franse deel is een stuk authentieker, leukere strandjes en mooie plekjes.
Wat ons heeft verrast zijn de eilanden Saba en St Eustatius, makkelijk te bereizen met Winair (15 minuten vliegen), maar prachtige natuur, prachtig snorkelen, rust, vriendelijkheid, lekker eten maar de natuur overtreft echt alles. Saba is een en al regenwoud en ongerept, met snorkelen kun je haaien, vissen, schildpadden zien. St. Eustatius, heel anders maar een prachtige vulkaankrater, cultuur met fort Oranje en voor de kust van Oranjestad mooi snorkelen.
Bonaire en Curacao zijn ook mooi, Bonaire ook ongerept, Curacao prachtige stranden. Vanaf St Maarten zijn beiden nog wel 1 tot 1,5 uur vliegen.
Ook leuk Anquilla en St Barths, zelf niet geweest maar mensen waren daar ook erg enthousiast over. Succes met de keuze.
Wat ons heeft verrast zijn de eilanden Saba en St Eustatius, makkelijk te bereizen met Winair (15 minuten vliegen), maar prachtige natuur, prachtig snorkelen, rust, vriendelijkheid, lekker eten maar de natuur overtreft echt alles. Saba is een en al regenwoud en ongerept, met snorkelen kun je haaien, vissen, schildpadden zien. St. Eustatius, heel anders maar een prachtige vulkaankrater, cultuur met fort Oranje en voor de kust van Oranjestad mooi snorkelen.
Bonaire en Curacao zijn ook mooi, Bonaire ook ongerept, Curacao prachtige stranden. Vanaf St Maarten zijn beiden nog wel 1 tot 1,5 uur vliegen.
Ook leuk Anquilla en St Barths, zelf niet geweest maar mensen waren daar ook erg enthousiast over. Succes met de keuze.
zondag 16 maart 2014 om 14:50
De leukste makkelijk bereikbare eilandjes vanaf Sint Maarten vind ik Saba, St. Barths en Anguilla. Allen direct bereikbaar met de boot. Op Saba kun je mount Scenery beklimmen en heel mooi duiken. Prachtig groen eiland. St. Barths en Anguilla hebben weer super mooie en rustige stranden. Leuk om op die eilandjes rond te touren met een huurauto.
Ik zou vanut Sint Maarten niet snel naar de ABC eilanden gaan. De bovenwindse eilanden hebben zoveel te bieden!
Ik zou vanut Sint Maarten niet snel naar de ABC eilanden gaan. De bovenwindse eilanden hebben zoveel te bieden!
zondag 16 maart 2014 om 15:25
zondag 16 maart 2014 om 15:33
Ik zou voor beiden (mits je de tijd hebt) een overnachting regelen. Ik ben 4 nachten op Saba geweest en heb me geen minuut verveeld. Er zijn zoveel wandelroutes en snorkelplekken (met boot), tijd vliegt er voorbij. Op St Eustatius is het leuk om 1 dag rond te rijden en snorkelen en andere dag wandeling the Quill. Het geeft je dus net wat meer rust als je een overnachting hebt maar het een en ander is afhankelijk van hoeveel tijd je hebt en wat je graag doet. Als je niet graag wandelt of snorkelt dan is 1 dag prima
zondag 16 maart 2014 om 17:14
Saba is een vulcanisch eiland, geen mooie stranden maar zeker de moeite waard als je houdt van een flinke hike en fantastische uitzichten.
Saba zou je in een dagje kunnen doen, maar je beperkt je tot bijv. de mt. Scenery hike en een hap+borrel bij terugkomst. Vanaf de boot en terug zou je een taxi moeten pakken. Is snel voorbij! Zoals al gezegd kun je hier prima een paar dagen toeven. Ik ben één keer een dag geweest en nog een keer terug voor een lang weekend. #dromerige gedachten terug aan deze tijd!
Saba zou je in een dagje kunnen doen, maar je beperkt je tot bijv. de mt. Scenery hike en een hap+borrel bij terugkomst. Vanaf de boot en terug zou je een taxi moeten pakken. Is snel voorbij! Zoals al gezegd kun je hier prima een paar dagen toeven. Ik ben één keer een dag geweest en nog een keer terug voor een lang weekend. #dromerige gedachten terug aan deze tijd!
dinsdag 18 maart 2014 om 11:32
Saba zoals al gezegd is en dan overnachten in een prachtig oud (houten?) hotel. Weet de naam niet meer maar wel heel mooi.
Anguilla als je een dag naar een prachtig breed wit strand wilt, verder vond ik het niet zoveel aan.
Dominica; prachtig groen heuvel/bergachtig eiland.
ABC eilanden zou ik ook niet heengaan. Te ver weg.
Veel plzier en vergeet niet Etna Icecream in de smaak orange/pineapple te kopen. Hopelijk hebben ze dat daar nog!
Anguilla als je een dag naar een prachtig breed wit strand wilt, verder vond ik het niet zoveel aan.
Dominica; prachtig groen heuvel/bergachtig eiland.
ABC eilanden zou ik ook niet heengaan. Te ver weg.
Veel plzier en vergeet niet Etna Icecream in de smaak orange/pineapple te kopen. Hopelijk hebben ze dat daar nog!
Poep, wie heeft jou gescheten?