Tips voor hotel op Ko Samui?

11-02-2019 21:48 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Aan de Ko Samui-gangers: heeft iemand een fijne tip voor een leuk hotel?

Wensen: vier sterren, aan een mooi strand, lekker rustig maar wel op loopafstand van wat 'actie' (barretjes, restaurants), kleinschalig, graag met tropische tuin.

In geen geval mag het dicht bij een drukke weg zijn, want ik ben qua slapen erg geluidsgevoelig (en ken ze daar in Thailand met hun noise pollution).

Qua locatie dacht ik eerst aan Chaweng south: mooi wit strand, niet ver van de actie, maar zelf heel rustig (volgens wat ik lees). Maar alle leuke hotels zijn erg duur: tussen 150 en 200 euro per nacht. Ik ga alleen, dus dat wordt me wat te duur.
Plus ik geef zoveel nog niet eens in Europa uit...

Budget ligt eerder rond 100 euro per nacht. Laten we zeggen max. 120 euro met ontbijt erbij.

Dank jullie wel alvast!
Alle reacties Link kopieren
Zo, wat is dat duur joh! Ik dacht dat Thailand zo goedkoop was.
Baan Haad Ngaam heb ik gezeten. Rustig gelegen. Als je naar de hoofdweg loopt kun je zo op een deeltuktuk stappen naar t centrum.
Wij gaan naar het Baan Fah resort
Alle reacties Link kopieren
humanista schreef:
11-02-2019 21:54
Zo, wat is dat duur joh! Ik dacht dat Thailand zo goedkoop was.
https://tipsthailand.nl/hotels-koh-samui/

Dat kan het ook zijn.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
LOGEREN OP KOH SAMUI
Er zijn verschillende mooie hotels op Koh Samui. De meeste luxe ketens hebben er een resort, zoals het W Hotel, Sala Samui en het Conrad Hotel. Wil je in een rustig gedeelte van het eiland zitten dan is Avani+ Samui Resort ook een aanrader. Een meer budgetvriendelijk hotel is Jungle Club. Verwacht geen super de luxe kamers, maar voor rond de € 50,- per nacht huur je hier al een hutje. En geloof mij als ik zeg dat het uitzicht hier zo mooi is dat de kans groot is dat je er niet meer weg wilt! Het uitzicht vanuit dit hotel is één van de mooiste die ik ooit heb gezien op een eiland. Ook als je niet bij Jungle Club logeert kun je van dit mooie uitzicht genieten in het restaurant. Reserveer wel van te voren een tafel voor het beste uitzicht!
https://www.yourlittleblackbook.me/nl/k ... vel-guide/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
11-02-2019 21:54
Baan Haad Ngaam heb ik gezeten. Rustig gelegen. Als je naar de hoofdweg loopt kun je zo op een deeltuktuk stappen naar t centrum.
Oh, ziet er een fijne plek uit!
Zoiets is echt wat ik zoek. :-)
En echt heel rustig, dus en toch in Chaweng?
Ligt het dan een beetje van de hoofdweg af?
Alle reacties Link kopieren
Is dat hotel er nog wat hoort bij het restaurant Dining on the rocks? Dan l o lijkt de keus makkelijk....
Charlie82 schreef:
11-02-2019 22:22
Oh, ziet er een fijne plek uit!
Zoiets is echt wat ik zoek. :-)
En echt heel rustig, dus en toch in Chaweng?
Ligt het dan een beetje van de hoofdweg af?
Het ligt aan de rand van Chaiweng. Er is geen discotheek. Als je meer naar het centrum gaat heb je kans terecht te komen in een hoop herrie tot laat in de nacht.
Ik ben ook wel ns lopend naar t centrum gegaan maar vind t daar al snel te heet en benauwd voor haha.
Er rijden op de hoofdweg doorlopend grote tuktuks waar je voor ca 50 bath op kunt stappen.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
11-02-2019 22:33
Het ligt aan de rand van Chaiweng. Er is geen discotheek. Als je meer naar het centrum gaat heb je kans terecht te komen in een hoop herrie tot laat in de nacht.
Ik ben ook wel ns lopend naar t centrum gegaan maar vind t daar al snel te heet en benauwd voor haha.
Er rijden op de hoofdweg doorlopend grote tuktuks waar je voor ca 50 bath op kunt stappen.
Het ligt in het noorden van Chaweng, zie ik.
Ik ben al een paar keer op Samui geweest (gelogeerd in Bo Phut, Lamai en Laem Set). Chaweng (bepaalde stukken) vond ik leuk omdat het zo'n breed wit strand is. (Bo Phut heeft bvb bruin zand). En omdat je er barretjes hebt ed. Ik zoek nu iets voor drie nachten, waarna ik de stilte en rust van Laem Set opzoek (ik ga naar een soort jungle resort). Daarom lijkt het me wel leuk om eerst even wat meer 'actie' te hebben. Maar dan ook weer niet té. Discotheken mijd ik als de pest. Maar een leuk strandbarretje zeg ik geen nee tegen.
Mijn eerste keus in Chaweng was het zuiden, omdat het water daar dieper is. Maar de prijzen lopen daar enorm op.
Ook heel mooi is Silver Beach, tussen Chaweng en Lamai. Maar daar heb je enkel driesterren resorts en in Thailand vind ik dat meestal te basic. Plus je zit er vlak aan de weg, als je goed luistert, hoor je voortdurend auto's voorbij razen in de straat achterin. Bij een dagje strand kan ik dat wel hebben, maar niet wanneer ik in bed lig, dan stoort me dat echt.
Maar dit kan nog wel wat voor me zijn. Dank voor de tip!

En idd, met die deeltaxi zit je voor geen geld zo overal. En ze komen heel regelmatig, gewoon aan de kant van de weg gaan staan, heerlijk systeem.
Alle reacties Link kopieren
Koh Samui wil je zo snel mogelijk weer weg. Overbevolkt, vies eiland dat een hub is voor dronken scholieren op hun "unieke wereldreis" en dus met tienduizenden tegelijk daar kotsend op het strand.

Denk dat de hotels die prijzig zijn juist die mensen niet hebben en daardoor gewild zijn.
Stampertje12 schreef:
11-02-2019 22:52
Koh Samui wil je zo snel mogelijk weer weg. Overbevolkt, vies eiland dat een hub is voor dronken scholieren op hun "unieke wereldreis" en dus met tienduizenden tegelijk daar kotsend op het strand.

Denk dat de hotels die prijzig zijn juist die mensen niet hebben en daardoor gewild zijn.
Ik ben allergisch voor dat soort uitgaanstypes en ik heb het prima naar m'n zin gehad. Overdag deed ik uitstappen op het eiland en ben naar Anghtong geweest met de boot. Ik ging uit eten en even naar de avondmarkt en was rond half 10 wel weer terug in m'n hotel dus ik heb geen enkele kotsende backpacker gezien.
Alle reacties Link kopieren
https://www.kings-garden-resort
Wat een heerlijk gastvrij kleinschalig resort met mooie tropische tuin. Bungalows aan het goed onderhouden strand, eten is fantastisch. Straat aan de achterkant oversteken en daar is de actie (overigens op get resorts geen last van de actie 😍. Al een paar keer op Samui geweest en nog steeds op nummer 1... verkijk je niet op de 3 sterren... is echt 4 waard!
Alle reacties Link kopieren
Stampertje12 schreef:
11-02-2019 22:52
Koh Samui wil je zo snel mogelijk weer weg. Overbevolkt, vies eiland dat een hub is voor dronken scholieren op hun "unieke wereldreis" en dus met tienduizenden tegelijk daar kotsend op het strand.

Denk dat de hotels die prijzig zijn juist die mensen niet hebben en daardoor gewild zijn.
haha, en laat ik daar nu net van houden ;-). Ik ga binnen kort lekker weer naar Koh Samui en ja: naar Chaweng. Ik roep echter niet dat ik een culturele reis naar Thailand ga maken hoor, ik ga voor zon zee strand uitgaan en vooral: heerlijk eten en de fijne sfeer.
Alle reacties Link kopieren
2 jaar geleden zaten wij in het Beluga Boutique Hotel. Adults only en maar 14 kamers.
Alles klopte. Het was perfect! Wij zouden 2 nachten blijven, het zijn er 8 geworden.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
@ Redbulletje: Had jij in Chaweng noord last van het lawaai van overvliegende vliegtuigen? Ik lees nl dat dat net onder de vliegstrip ligt en sommige mensen klagen daarover. Ik ben heel erg geluidsgevoelig, daarom dat ik het liever even check. (ja, wel vervelend in een land als Thailand, waar iedereen doof lijkt voor die noise pollution).

Ben voor Chaweng Noord nog aan het twijfelen tussen jouw hotel en het Amari. Zelfde prijsklasse, zelfde soort comfort en sfeer denk ik.

Een andere optie is Peace Resort in Bo Phut, ziet er ook heel leuk uit, maar moet zeggen dat het strand van Chaweng er veel mooier uitziet! (wit zand ed)

Chaweng zuid, waar het water wel dieper is en je beter kunt zwemmen en het ook rustig is, heb ik nu maar opgegeven. Prijzen lopen daar erg op. 150 euro in mijn eentje dokken vind ik erg veel... Dat doe ik niet eens in Europa. Ik kan altijd nog met die gedeelde taxi daar naartoe gaan om te zwemmen...
Alle reacties Link kopieren
Chaweng is een feestgebied. Pokkeherrie overal.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Ik zat buiten t feestgebied. Vliegtuig en had ik geen last van. Denk dat er niet snachts op gevlogen wordt?
Je kunt wel beter in de dure nieuwbouw (pool) huisjes zitten wegens slechte geluidsisolatie en lawaaibakken als airco in de superior rooms.
Alle reacties Link kopieren
@ Yasmijn: Volgens wat ik lees is het vooral herrie in central Chaweng. Noord, zuid en Noi zou rustig zijn.
Ik heb ook nog een resort in Bo Phut op het oog. Ben daar al een keer geweest (in een ander resort, dat nogal tegenviel). Geen geweldig strand, maar wel heel leuk 's avonds (bij Fisherman's Village). En rustig.

Ik zou natuurlijk ook altijd daar kunnen logeren en overdag met de deeltaxi naar het witte strand van Chaweng zuid of naar Silver Beach (tussen Chaweng en Lamai, en heel mooi strand) gaan...

In Bo Phut heb ik Peace resort op het oog.
Hopelijk kan het zijn naam waarmaken. :-)
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
13-02-2019 08:33
Ik zat buiten t feestgebied. Vliegtuig en had ik geen last van. Denk dat er niet snachts op gevlogen wordt?
Je kunt wel beter in de dure nieuwbouw (pool) huisjes zitten wegens slechte geluidsisolatie en lawaaibakken als airco in de superior rooms.
Volgens wat ik lees, zitten Chaweng noord en central vlak onder de vliegroute .
Sommige mensen zeggen dat juist entertainend te vinden.
De laatste vlucht gaat volgens mij om 22 uur, maar er zijn er wel de hele dag!

Ja, ik las idd op Tripadvisor zeer gemixte reviews over 'jouw' hotel: ene vindt het fantastisch, andere klagen over vocht, viezigheid en dunne muren. Dat zal dan de verklaring zijn.
Als je echt op het strand wil kunnen liggen is mijn hotelsuggestie denk ik niet geschikt. Het water staat maar 'n paar meter van de hoteltuin af die op 'n verhoging ligt. Zelf vond ik het wel fijn aan die infinitypool. Wel het mooie uitzicht over de zee, niet het zand op plekken waar ik het niet hebben wilde.
Alle reacties Link kopieren
wat betreft de vliegtuigen: ik zat vorige keer hartje Chaweng aan het strand ( Chaweng Garden resort) en ja: er vliegen vliegtuigen over maar nee: ik had daar absoluut geen last van, het is niet zoals op Sint Maarten ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven