Tips voor stedentrip in Gent

17-04-2012 14:05 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Over 2 weken ga ik een weekendje naar Gent toe en ben beetje rond aan het kijken voor leuke tentjes om te eten en drinken of aanraders die we echt gezien moeten hebben.

1 avond willen we echt beetje sjiek de friemel uit eten gaan vanwege mijn verjaardag.

Heeft iemand van jullie tips?

Thanks!
Belga Queen vind ik heel erg lekker, mooie zaak ook en voldoet volgens mij wel aan je sjiek de friemel wensen.

Ik vond het Pakhuis ook een heel mooi restaurant, in een oud pakhuis, heel gaaf. Maar het eten en de service waren niet zo denderend.

Verder zou ik de rondvaart afraden, je gaat een stukje heen, een stukje terug en klaar. Alles kan je ook vanaf de kade zien, geen aanrader!
O thanks! Die rondvaart gaan we dan idd niet doen nee.

Ben er zo al geen fan van, maar als ik het van de kade allemaal al kan zien dan hoef ik niet op een boot hetzelfde te zien.

Belga Queen ga ik ff checken!
Bij belga queen ook zeker de wc niet vergeten te bezoeken :p

Verwacht niet teveel van gent. De stad ligt ook nog deels open vanwege het vervangen vam de tramlijn

Als je met de auto gaat moet je parkeren bij het sint pietersplein. Dat is maar 2,50 per dag en wel gewoon in het centrum.

Julie's house heeft lekkere cupcakes

Biertje drinken in het dreupelkot

Stappen in de charlatan (minder studenten, iets oudere leeftijd)

Zondag oesters op de koutermarkt
Rondvaart van 40 minuten met "De bootjes van Gent" vond ik erg leuk: is toch heel anders om het vanaf 't water te bekijken. En we hadden een geestige Vlaamse dame als gids/kapitein.

Deze rondvaarderij:

http://www.debootjesvangent.be/NL/trefpuntenplan.html

(Er liggen veel paraplu's in iedere boot, dus geen probleem als je onderweg een bui krijgt)
Wij hebben pas bij het Lam Gods gegeten, vlakbij de kathedraal. Ook heel lekker! Pakhuys moet je wel reserveren, wij waren daar te laat voor. Is erg druk bezocht.

Verder hebben wij het kasteel bezocht, ook mooi om te zien en goed gerestaureerd. Ik vond het wel meevallen met de opgebroken straten overal, alleen in de buurt van de kathedraal was nog een opbreking maar verder geen last gehad. Ons hotel had handige kaarten om lekker rond te wandelen. Met een beetje leuk weer kun je heerlijk op de terrasjes zitten! Veel plezier!
Ik heb alle tips opgeschreven en ga morgen ff alles bekijken en googlen. Hoop dat we beetje lekker weer krijgen maar heb wel erg veel zin om te gaan aangezien iedereen roept dat het een leuke stad is.

Thanks voor alle tips!
Leuke kroeg/herberg
Om te gaan bekijken: St Baafs katherdraal met het Lam Godsretabel. Echt waanziniig mooi drieluik is dat!
'Sjiek' eten: Korenlei 2 (reserveer een tafeltje met uitzicht over de Leie!), C Jean (normaal een sterrenrestaurant, dit jaar niet vanwege overname), Allegro Moderato, Coeur d'Artichaut... De blauwe zalm schijnt ook heel goed te zijn. Dit alles wel reserveren natuurlijk, zeker op zaterdag! Tegenover het station (St Pieters) is ook Café Parti een aanrader. Iets buiten het centrum Le grand bleu (kreeftrestaurant).

Minder sjiek, wel echt goed Italiaans: In bocca 'lupo.
Sowieso St. Baafs, erg mooi. Ik dacht alleen dat het Lam Gods werd gerestaureerd? Wij (= maandelijks bezoekende (Nl) ouders, mijzelf (vegetarisch) en vriend (Be)) hebben Du Progres ontdekt op de Korenmarkt, links van de Wokaway. Erg lekker, zelf gemaakte frietjes (is niet meer zo normaal in Gent volgens vriendlief). Voor steaks vragen ze de bakwijze wel in het Frans en niet elke kelner kent de Engelse benaming die in Nl vaak wordt gebruikt. Volgens de vleeseters is het iig zeer goed, de vegetarische burger is zelf gemaakt en ben groot fan.

Als je op het St. Pietersplein parkeert en je wandelt naar de stad (is niet zo ver), kom je de chocoladebar tegen (Quetzal ofzo). Verder heeft de Vrijdagsmarkt ook veel restaurants, maar vind prijs-kwaliteit toch beter op de Korenmarkt. Het nieuwe info-center is ook wel aardig trouwens, veel (gratis) kaarten en informatie over de stad enzo.
Ow, en niet overal kan je met een Nederlandse bankkaart betalen, enkel met 'Bancontact' (= Belgische bankkaartensysteem). In het Kruidvat is dit o.a. zo, maar vooral met restaurants of eetgelegenheden heb ik de ervaring. Het kan zijn dat ik andere ervaring heb omdat ik hier al zo lang woon en al veel tentjes met ouders heb bezocht, maar toch even op letten.
Check verder Www.uitingent.be!
En het Galgenhuisje, kleinste café. Moest je fan zijn van Hugo Claus, de Hotsy Totsy.

Waar verblijf je eigenlijk, omdat je over een weekend spreekt?
Ben net terug uit Gent. Restaurant de graslei!

Super locatie en kwaliteit erg goed. Lekkere stoelen. Vlotte bediening en fantastisch eten.
quote:kwatta-katta schreef op 20 april 2012 @ 09:23:

Om te gaan bekijken: St Baafs katherdraal met het Lam Godsretabel. Echt waanziniig mooi drieluik is dat!

Zitten ook grote keldergewelven onder die kathedraal, was bijna de ingang van die kelder voorbij gelopen (is vrij toegankelijk), vond ze echt de moeite waard.
Chocoladebar vond ik heel erg tegenvallen. Was erg duur voor wat je kreeg. Zij hebben sowieso geen pin
Beetje sjiek, gewoon goed, niet heel duur ofzo. 8 Zaligheden op de Oudburg. En net van de vrijdagmarkt in een klein straatje zit een heel goede italiaan. Altijd druk, dus misschien wel reserveren in het weekend. Gewoon goed Mezze bar.
De Belgaqueen is idd heel goed!

Verder leuk om te doen: het Design-museum. Het SMAK vond ik tegenvallen, iets TE modern voor mij.
Belgaqueen = check de toiletten:). Soortgelijke restaurants:Mineral, Vintage, Domestica (onderbergen).

Een speciale leuke buurt om te eten is patershol, hier zijn verschillende leuke restaurants te vinden maar niet allemaal sjiek de friemel:).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven