Tips voor stedentrip in Gent
dinsdag 17 april 2012 om 14:05
dinsdag 17 april 2012 om 14:10
Belga Queen vind ik heel erg lekker, mooie zaak ook en voldoet volgens mij wel aan je sjiek de friemel wensen.
Ik vond het Pakhuis ook een heel mooi restaurant, in een oud pakhuis, heel gaaf. Maar het eten en de service waren niet zo denderend.
Verder zou ik de rondvaart afraden, je gaat een stukje heen, een stukje terug en klaar. Alles kan je ook vanaf de kade zien, geen aanrader!
Ik vond het Pakhuis ook een heel mooi restaurant, in een oud pakhuis, heel gaaf. Maar het eten en de service waren niet zo denderend.
Verder zou ik de rondvaart afraden, je gaat een stukje heen, een stukje terug en klaar. Alles kan je ook vanaf de kade zien, geen aanrader!
dinsdag 17 april 2012 om 16:11
Bij belga queen ook zeker de wc niet vergeten te bezoeken :p
Verwacht niet teveel van gent. De stad ligt ook nog deels open vanwege het vervangen vam de tramlijn
Als je met de auto gaat moet je parkeren bij het sint pietersplein. Dat is maar 2,50 per dag en wel gewoon in het centrum.
Julie's house heeft lekkere cupcakes
Biertje drinken in het dreupelkot
Stappen in de charlatan (minder studenten, iets oudere leeftijd)
Zondag oesters op de koutermarkt
Verwacht niet teveel van gent. De stad ligt ook nog deels open vanwege het vervangen vam de tramlijn
Als je met de auto gaat moet je parkeren bij het sint pietersplein. Dat is maar 2,50 per dag en wel gewoon in het centrum.
Julie's house heeft lekkere cupcakes
Biertje drinken in het dreupelkot
Stappen in de charlatan (minder studenten, iets oudere leeftijd)
Zondag oesters op de koutermarkt
dinsdag 17 april 2012 om 22:21
Rondvaart van 40 minuten met "De bootjes van Gent" vond ik erg leuk: is toch heel anders om het vanaf 't water te bekijken. En we hadden een geestige Vlaamse dame als gids/kapitein.
Deze rondvaarderij:
http://www.debootjesvangent.be/NL/trefpuntenplan.html
(Er liggen veel paraplu's in iedere boot, dus geen probleem als je onderweg een bui krijgt)
Deze rondvaarderij:
http://www.debootjesvangent.be/NL/trefpuntenplan.html
(Er liggen veel paraplu's in iedere boot, dus geen probleem als je onderweg een bui krijgt)
donderdag 19 april 2012 om 14:58
Wij hebben pas bij het Lam Gods gegeten, vlakbij de kathedraal. Ook heel lekker! Pakhuys moet je wel reserveren, wij waren daar te laat voor. Is erg druk bezocht.
Verder hebben wij het kasteel bezocht, ook mooi om te zien en goed gerestaureerd. Ik vond het wel meevallen met de opgebroken straten overal, alleen in de buurt van de kathedraal was nog een opbreking maar verder geen last gehad. Ons hotel had handige kaarten om lekker rond te wandelen. Met een beetje leuk weer kun je heerlijk op de terrasjes zitten! Veel plezier!
Verder hebben wij het kasteel bezocht, ook mooi om te zien en goed gerestaureerd. Ik vond het wel meevallen met de opgebroken straten overal, alleen in de buurt van de kathedraal was nog een opbreking maar verder geen last gehad. Ons hotel had handige kaarten om lekker rond te wandelen. Met een beetje leuk weer kun je heerlijk op de terrasjes zitten! Veel plezier!
vrijdag 20 april 2012 om 22:10
'Sjiek' eten: Korenlei 2 (reserveer een tafeltje met uitzicht over de Leie!), C Jean (normaal een sterrenrestaurant, dit jaar niet vanwege overname), Allegro Moderato, Coeur d'Artichaut... De blauwe zalm schijnt ook heel goed te zijn. Dit alles wel reserveren natuurlijk, zeker op zaterdag! Tegenover het station (St Pieters) is ook Café Parti een aanrader. Iets buiten het centrum Le grand bleu (kreeftrestaurant).
Minder sjiek, wel echt goed Italiaans: In bocca 'lupo.
Minder sjiek, wel echt goed Italiaans: In bocca 'lupo.
vrijdag 20 april 2012 om 22:18
Sowieso St. Baafs, erg mooi. Ik dacht alleen dat het Lam Gods werd gerestaureerd? Wij (= maandelijks bezoekende (Nl) ouders, mijzelf (vegetarisch) en vriend (Be)) hebben Du Progres ontdekt op de Korenmarkt, links van de Wokaway. Erg lekker, zelf gemaakte frietjes (is niet meer zo normaal in Gent volgens vriendlief). Voor steaks vragen ze de bakwijze wel in het Frans en niet elke kelner kent de Engelse benaming die in Nl vaak wordt gebruikt. Volgens de vleeseters is het iig zeer goed, de vegetarische burger is zelf gemaakt en ben groot fan.
Als je op het St. Pietersplein parkeert en je wandelt naar de stad (is niet zo ver), kom je de chocoladebar tegen (Quetzal ofzo). Verder heeft de Vrijdagsmarkt ook veel restaurants, maar vind prijs-kwaliteit toch beter op de Korenmarkt. Het nieuwe info-center is ook wel aardig trouwens, veel (gratis) kaarten en informatie over de stad enzo.
Als je op het St. Pietersplein parkeert en je wandelt naar de stad (is niet zo ver), kom je de chocoladebar tegen (Quetzal ofzo). Verder heeft de Vrijdagsmarkt ook veel restaurants, maar vind prijs-kwaliteit toch beter op de Korenmarkt. Het nieuwe info-center is ook wel aardig trouwens, veel (gratis) kaarten en informatie over de stad enzo.
vrijdag 20 april 2012 om 22:21
Ow, en niet overal kan je met een Nederlandse bankkaart betalen, enkel met 'Bancontact' (= Belgische bankkaartensysteem). In het Kruidvat is dit o.a. zo, maar vooral met restaurants of eetgelegenheden heb ik de ervaring. Het kan zijn dat ik andere ervaring heb omdat ik hier al zo lang woon en al veel tentjes met ouders heb bezocht, maar toch even op letten.
zaterdag 21 april 2012 om 21:00
quote:kwatta-katta schreef op 20 april 2012 @ 09:23:
Om te gaan bekijken: St Baafs katherdraal met het Lam Godsretabel. Echt waanziniig mooi drieluik is dat!
Zitten ook grote keldergewelven onder die kathedraal, was bijna de ingang van die kelder voorbij gelopen (is vrij toegankelijk), vond ze echt de moeite waard.
Om te gaan bekijken: St Baafs katherdraal met het Lam Godsretabel. Echt waanziniig mooi drieluik is dat!
Zitten ook grote keldergewelven onder die kathedraal, was bijna de ingang van die kelder voorbij gelopen (is vrij toegankelijk), vond ze echt de moeite waard.